Odstranjevanje azbesta, ki se, tako trdijo predstavniki AŽP-ja, uporablja kot toplotni izolator na ogrodjih vozil (strešni del), posameznih komponentah ogrevalnega in izpušnega sistema dizelskih vlečnih motorjev ter na določenih visokonapetostnih elementih, zahteva zelo visoka finančna sredstva.
Tehnologija izdelave vozil izpred 40 let na področju toplotne in zvočne zaščite je poznala le azbest, še za MMC dodajajo na AŽP-ju, ki ima od leta 2003, ko je bil preoblikovan iz Direkcije za železniški promet, v pristojnosti tudi postopke za izdajo obratovalnih dovoljenj za nova železniška vozila, ki jih SŽ v zadnjem času postopoma kupuje. Kakor drugi prevozniki je tudi naš nacionalni prevoznik Slovenske železnice takrat kupoval železniška vozila z vsebnostjo azbestnih proizvodov, poudarjajo na agenciji, s sedežem v Mariboru.
SŽ: Azbest se odstranjuje
S Slovenskih železnic so v četrtek za MMC sporočili, da je azbest v določenih vagonih v trdni vezavi, zato ne more priti v stik s potniki. Prav tako so sporočili, da so strokovnjaki SŽ-ja na kompozicijah t. i. "gomulk" ter drugih vlakih, opravili analize, naročili pa so tudi nove, ki naj bi bile zdaj v obdelavi na zavodu za varstvo pri delu.
Na SŽ-ju so dodali, da je bil trdno vezani azbest v celoti odstranjen z dveh garnitur "gomulke", delno s štirih, na 50 vagonih, ki še vozijo, pa se večkrat premazan in zaščiten nahaja v manjših količinah. V zadnjih dveh letih je bil azbest odstranjen iz 94 vozil v celoti in iz 24 vozil delno. V celoti bo odstranjen po programu odstranjevanja azbesta iz železniških vozil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje