Na novinarki konferenci Dijaške skupnosti Celje so opozorili na še vedno perečo problematiko javnih avtobusnih prevozov. "Zaradi vse večjih kritik zahtevamo takojšnje prenehanje prelaganja krivde z enega na drugega in dokaze, kdo bo odgovarjal, to so ali koncesionarji ali DUJPP, druge možnosti ni," je bil jasen Nik Slemenšek, predsednik Dijaške skupnosti Celje.
Dijaki so opozorili, da lanski vozni redi večini dijaške populacije sploh niso povzročali težav, so si pa želeli prispevati neko dodano vrednost. "Nikakor pa ne skrčitve ali ukinitve pomembnih linij." Ob tem so dodali še, da se lahko potencialno spopadamo z resnim izzivom, ki lahko hitro preraste v težko obvladljiv položaj.
Verjamejo, da je bil DUJPP ustanovljen po zgledu naprednejših držav z namenom lažjega nadzora in usklajevanja medkrajevnih ter regijskih avtobusnih linij. "Žal je, sodeč po izkušnji, prikazana popolnoma drugačna slika in to Sloveniji nikakor ni v ponos."
DUJPP je o spremembah obvestil le občine, ni pa vključil predstavnikov šol in dijakov
Dijaška skupnost Celje opozarja, da sicer o težavah lahko govorimo na nacionalni ravni. "Problemi so vidni po regijah in cilje bomo dosegli tudi glede avtobusnih linij, če bomo v prvi vrsti sodelovali z občinami, posledično z odgovornimi družbami in najpomembneje z državo."
Kot je opozoril Slemenšek, je položaj na Savinjskem in Štajerskem eskaliral v nepredstavljive razmere. "Dijaki nam vsakodnevno poročajo o težavah." Največ težav naj bi povzročala ukinitev vsaj polovice terminov na določeni liniji podnevi. "Lahko si zamislite, da jim to podaljša potovalni čas in uniči dijaški ritem, pa še to ni zagotovljeno zaradi morebitne napolnjenosti avtobusov."
Po mnenju dijaške organizacije so jih koncesionarji ves čas zavajali, saj so jim zagotavljali, da ni bila ukinjena nobena linija. "Ukinjeni so bili termini, kar je za naše pojme enake vrste greh. To je napaka, zaradi katere zahtevamo takojšen prevzem odgovornosti oziroma odstop odgovornega, ki je kriv za nered."
Koncesionarji priznavajo, da DUJPP ni nedolžen. Dijaki in študenti se bojijo oktobra.
"Se pa dijaki na splošno, to javno povem, že bojijo napovedanega prevzema voznih redov Slovenskih železnic s strani DUJPP-a."
Ob tem so pozvali državo, da premišljeno preuči vse scenarije in v pogovore pravočasno vključi večje lokalne skupnosti, dijaške in študentske organe.
V dijaški in študentski organizaciji pa se bojijo tudi prvega oktobra. "V naši državi si preprosto ne smemo privoščiti ponovne blamaže javnega prometa še ob začetku študijskega leta," so bili jasni. Zato so se skupaj s predsednikom ŠOS-a dogovorili, da bodo spremljali položaj in se dogovorili za sestanek z DUJPP-om.
Njihov cilj je sicer vzpostaviti dialog in aktivno vključiti vse akterje, ki lahko vplivajo na oblikovanje voznih redov, torej šole, dijaške in študentske organizacije ter seveda lokalne skupnosti. "Želimo si, da bi bili mladi, ki vsakodnevno uporabljajo šolski javni prevoz, slišani in upoštevani pri sprejemanju takšnih odločitev."
Koncesionarji za nastali položaj krivijo manko voznikov
"Izgovor družbe oziroma koncesionarja, pri katerem še vedno vztrajajo, je, da ni potrebnega kadra in da je to nemogoče, čemur pa po naših posvetovanjih z viri ne verjamemo," so pojasnili in dodali, da od Nomaga niso dobili nobenega odziva na sestanek. Ob tem so pojasnili, da je v Savinjski regiji ponudnik prevozov Nomago, drugje po Sloveniji pa tudi Arriva.
Dijaki sicer opozarjajo, da se počutijo negotovo. "Ravno v tem kritičnem času smo izgubili še ministra za izobraževanje, gospoda Feldo, ki bi moral igrati vlogo nekega zaveznika in odstop je še dodatno prispeval k občutku negotovosti." Dolgoročno jih skrbi, da prihaja prestopno obdobje. "Vprašanje je, kdaj se ekipa na ministrstvu vrne v stare tirnice, obenem pa je v dijaških vodah znova žarek upanja po izboljšanju sodelovanja z resornim ministrom. Torej, gospodu Logaju želimo, želim v imenu vseh dijakov vse dobro, hkrati pa ga že vabim v Celje na spoznavno srečanje, da spregovorimo o aktualni problematiki in prihodnjih korakih."
Sodeč po pogovoru, je bil sestanek uspešen
Kot so pojasnili ob koncu, naj bi bil sestanek z DUJPP-om uspešen. "Obljubili so, da se bodo do začetka študijskega leta zadeve uredile. Zdaj jih držimo za besedo." Ob tem so dodali še, da neposrednega odgovora o vrnitvi starih linij ni bilo, sami pa tudi sicer ne verjamejo, da je po ostalih regijah po Sloveniji stvar popolna.
Direktor DUJPP-a Miran Sečki je povedal, da so bili veseli tega sestanka in da je bila družba ustanovljena prav z namenom, da posluša potnike. Povedal je, da se bodo srečali tudi s študentsko organizacijo in da si bodo izmenjevali informacije.
Pojasnil je, da povrnitev lanskih voznih redov ni preprosta. "Zato ker je zadaj "uredba", ki je naredila te okvirne vozne rede." Ob tem je zagotovil, da ne gre za prelaganje odgovornosti, da nekaj ni bilo dobro narejeno. "Res pa, da je savinjska regija, bi rekel, pokasirala največji davek," je priznal in dodal, da je več kot 90 odstotkov teh težav rešenih.
Nomago: Trenutno v Evropi primanjkuje 400.000 voznikov
Preverili smo, kaj o vseh nastalih težavah pravijo koncesionarji. Kot so za MMC RTV Slovenija sporočili iz Nomaga, se spopadajo z mankom voznikov. "V matični družbi Nomago je bilo konec lanskega leta že 920 zaposlenih, na ravni celotne skupine pa približno 1130. V zadnjih letih smo v povprečju zaposlili nekaj več kot 70 novih voznikov letno, letos pa jih nameravamo še nekoliko več," so pojasnili in dodali, da v Evropi primanjkuje okoli 400.000 voznikov avtobusov in kamionov, mladi pa so manj zainteresirani za opravljanje tega poklica.
"Na tem področju v Sloveniji zelo zaostajamo glede na druge konkurenčne države, saj so postopki zaposlovanja občutno predolgi. Posledično se slovenskemu gospodarstvu vsakodnevno povzroča velika škoda, v prihodnje pa bo – če se postopki bistveno ne pospešijo – izredno težko ohranjati visoko raven storitev na področju javnega prevoza potnikov in pri drugih oblikah mobilnosti," so opozorili.
"Z začetkom novega šolskega leta je bila v Sloveniji izvedena največja sprememba na področju medkrajevnega javnega potniškega prometa v zgodovini. V večini primerov so bile linije medkrajevnega potniškega prometa tudi v prvih šolskih dneh odpeljane brez posebnosti in težav. Tudi šolski prevozi v občinah, kjer skrbimo za to področje, so bili zlasti zaradi predhodnega tvornega usklajevanja z občinami odpeljani brez težav. Enako velja za mestne potniške promete, ki jih izvajamo v sedmih slovenskih občinah," so pojasnili in dodali, da se je na področju medkrajevnega potniškega prometa izkazalo, da so v nekaterih primerih potrebe potnikov bistveno odstopale od kapacitet, ki jih je predvidel nov vozni red. "Zaradi tega smo na večino linij razporedili vozila z največjim možnim številom sedežev in registriranimi stojišči, ki omogočajo sočasen prevoz do največ 90 potnikov. Obenem smo na linije odposlali tudi dodatna vozila, prilagodili vozne rede, da so bolje usklajeni z dejanskimi potrebami potnikov, skupaj z DUJPP-om pa smo sprejeli tudi večje število drugih ukrepov." Po njihovih besedah vse linije danes potekajo nemoteno in brez posebnosti.
Arriva: Na veliki večini linij težav ni bilo
Iz družbe Arriva pa so bili v odgovorih za MMC RTV Slovenija bolj redkobesedni. "Na vseh linijah javnega potniškega prometa, ki jih izvaja družba Arriva, so potnikom na voljo vozila z največjo možno kapaciteto. Kadar zaznamo, da prihaja do povečanega povpraševanja na določeni liniji, v dogovoru z naročnikom, DUJPP-om, in ob upoštevanju vseh relevantnih okoliščin omogočimo dodatne odhode avtobusov."
Po njihovih besedah je do večine nezadovoljstva potnikov prišlo zaradi spremenjenih voznih redov, večjih težav pa po njihovih besedah ni bilo.
"Pri uvajanju prilagoditev smo upoštevali tako obvestila potnikov kot tudi povratne informacije voznikov ter se odzivali na predloge lokalnih skupnosti, občin in šol," so sklenili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje