Časnik Finance poroča, da je prometni minister Patrick Vlačič vladi posredoval predlog zakona, po katerem bi Dars dobil poroštvo države za nove zadolžitve v skupni vrednosti 297,8 milijona evrov, čeprav je imel Dars že konec leta 2009 skupaj z obrestmi 4,03 milijarde evrov dolga.
Zadolžitve v obliki dolgoročnih posojil ali obveznice bi Dars po zakonu lahko najel do konca leta 2013, a prometno ministrstvo vseeno predlaga, da zakon državni zbor sprejme po nujnem postopku, sicer bo ogroženo nemoteno delo oz. gradnja avtocest, zaradi česar bi lahko nastale težko popravljive posledice za delovanje države, poročajo Finance.
Največ denarja, 153 milijonov, za elektronsko cestninjenje
Sodeč po predlogu, bo Dars pod vodstvom Mateje Duhovnik 263 milijonov evrov porabil za investicije, določene z letnim načrtom razvoja in obnavljanja avtocest - največ, 153,2 milijona evrov, bodo namenili za projekt elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku in za obnovitvena gradbena dela na avtocestah (45 milijonov). Finance ob tem poročajo, da Dars potrebuje še skoraj 18 milijonov za nadomestilo za izvajanje naročila in kar 4,4 milijona evrov za končna dela na odsekih, zgrajenih v letih 1994-2007.
34,9 milijona evrov pa Dars potrebuje za financiranje gradnje štirih (problematičnih) avtocestnih odsekov, pri katerih je prišlo do spremembe finančnih konstrukcij zaradi povišanja investicijske vrednosti, in sicer pri odsekih Razdrto-Vipava (etapa Rebrnice), Peračica-Podtabor, Bič-Hrastje (etapa Pluska-Ponikve), Slivnica-Gruškovje (etapa mednarodni mejni prehod Gruškovje-meja z Republiko Hrvaško).
Podražili so se projektna dokumentacija, zemljišča, gradnja
Pri gradnji etape Rebrnice so razlogi za povišanje stroškov višja vrednost projektne dokumentacije, odkupa zemljišč in gradnje, kjer bodo potrebni dodatni protivetrni ukrepi in ureditev dodatnega odvodnjavanja. Pri odseku Peračica-Podtabor se je zvišala vrednost projektiranja in gradnje zaradi povišanja cen jekla in višje ravni projektiranja. Pri edinem manjkajočem odseku dolenjske avtoceste, Pluska-Ponikve, pa so se podražila pogodbena dela za viadukt Ponikve, dodatna dela zaradi povečanih transportnih razdalj pri zemeljskih delih in stranskega odvzema, ki je posledica večjih količin nevgradljivega materiala iz izkopa na trasi, višji pa so tudi stroški odškodnin za pridobitev zemljišč in preostalih nepremičnin.
Razlogi za podražitev odseka MMP Gruškovje-meja s Hrvaško pa so povečanje naložbe na podlagi geološko geomehanskih razmer in zaradi podaljšanja roka (stroški garancij, podaljšanje zavarovanja gradbišča, dodatni premiki mehanizacije, podaljšanje zapor ...), so za Finance pojasnili na Darsu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje