Dars je razpis objavil februarja, nanj pa so se še pred iztekom roka za oddajo ponudb pritožili Telekom Slovenije in skupina tujih družb Efkon, Strabag, SkyToll in Strabag Slovenija.
Državna revizijska komisija je oba zahtevka združila in pritrdila, da naročnik "ne more bremeniti ponudnikov, ki so glede na trenutne razmere verjetno tudi sami v položaju, ko si ne morejo privoščiti financiranja tako kompleksnega projekta in nato čakati na poplačilo deset let".
Komisija, ki je javno naročilo v celoti razveljavila, meni tudi, da so zahtevana zavarovanja nesorazmerna glede na predmet javnega naročila.
Dars se bo obrnil na vlado
Kot so sporočili iz Darsa, bodo zdaj vlado zaprosili za spremembo njenega še vedno veljavnega sklepa iz junija lani, ko je ministrstvu za infrastrukturo in prostor naložila nadzor vseh postopkov, ki jih bo Dars izvajal za vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za tovorna oz. nevinjetna vozila. Ta mora biti v skladu z navedenim sklepom vlade vpeljan na način, da njegova vzpostavitev ne bo predstavljala dodatne enkratne finančne obremenitve upravljavca cestninskih cest.
Ob tem pa v Darsu opozarjajo, da lahko znižanje ravni zavarovalnih zahtev slabo vpliva na finančno vzdržnost družbe Dars, če bi nastali škodni dogodki, ki so predmet zavarovanja. Ker z državnim poroštvom najeta posojila za gradnjo avtocest odplačujejo zgolj s pobranimi cestninami, so se namreč želeli v največji mogoči meri zavarovati ob morebitnem nedelovanju novega elektronskega cestninskega sistema in posledično izpadu cestninskih prihodkov.
Še vedno upajo na konec leta 2014
To je sicer že drugi razpis, na podlagi katerega naj bi izbrali ponudnika za izpeljavo projekta vzpostavitve in delovanja večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
Prvega je Dars objavil avgusta 2011, ko je bilo predvideno, da bo elektronsko cestninjenje za težka tovorna vozila vzpostavljeno do oktobra 2012. Zaradi vrste revizijskih zahtevkov in kompleksnosti javnega naročila je bil razpis šestkrat podaljšan, postopek pa je vlada nato marca lani ustavila.
Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor so septembra lani zagotovili, da bodo vse postopke v povezavi z vzpostavitvijo elektronskega cestninskega sistema v Sloveniji, ki bo skladen z minimalnimi tehničnimi zahtevami glede interoperabilnosti elektronskih cestninskih sistemov v EU-ju, vodili na način, da bo omenjeni sistem v celoti v uporabi najpozneje do konca leta 2014.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje