Fišer je v intervjuju za Večer dejal, da po nekaj več kot pol leta, odkar se je tožilstvo izpod okrilja pravosodnega ministrstva preselilo pod pristojnost notranjega ministrstva, opaža, da se "dogajajo stvari, ki bi jih bilo treba presekati," saj je "neprijetno delati ko ti ministrstvo za notranje zadeve gleda pod prste".
Generalni državni tožilec zato nestrpno pričakuje odločitev ustavnega sodišča. "Z vsakim dnevom, ki mine, je več znakov, da tu nastaja nevaren incestuozen odnos, ki bi ga bilo treba presekati," pravi Fišer.
Omare Blanke Žgajnar
Na vprašanje, kaj nadzira na specializiranem državnem tožilstvu, je pojasnil, da gre za redni nadzorstveni pregled. "Nekateri glasovi so prišli s tega tožilstva, da stanje ni bilo tako idealno, kot se je prikazovalo," je pojasnil in dodal, da pregled seveda vključuje tudi omare vodje specializirane tožilske skupine Blanke Žgajnar, za katere pa Fišer ne ve, ali so polni velikih spisov, saj pregled še ni končan.
Gorenak kadrira tudi na tožilstvu
Na vprašanje, ali tudi pravosodno ministrstvo ni gledalo pod prste tožilcem, je Fišer sicer priznal, da tudi to je, vendar da je situacija bistveno različna. Če tožilstvu pod prste gleda tisti, ki mu dostavi največ kazenskih ovadb, in to je organ v sestavi notranjega ministrstva, torej policija, je to po Fišerjevih besedah nekaj povsem drugega, kot če to počne pravosodno ministrstvo, ki opisane pristojnosti nima.
Ob tem pa Fišer dodaja, da je novi zakon o državnem tožilstvu naredil tožilstvo bolj ranljivo za poseganje izvršne oblasti. Zdaj ima notranji minister, tako Fišer, pomembno vlogo pri kadrovanju na tožilstvu in lahko uporabi svoj vpliv pri izbiri tožilskih kadrov.
"Tistih, ki bodo, če malo poenostavim, odločali o njegovih ovadbah," je dejal Fišer, ki je prepričan, da se politika, izvršna oblast pa še posebej, ne bo nikoli odrekla možnosti vplivanja na organ pregona, če se ji ponudi.
Sprejemajo predloge, ki niso prišli s tožilstva
Nova tožilska zakonodaja ni v uporabi niti še leto dni, na vrhovnem tožilstvu pa so po Fišerjevih besedah ugotovili, da ima nekatere pomanjkljivosti, ki so jih ministrstvu, kjer že pripravljajo spremembe zakonodaje, tudi posredovali. Nekatere predloge je ministrstvo sprejelo kot možne, jim dodalo druge, "ki jih sploh nismo predlagali", nekatere pa je popolnoma opustilo, je pojasnil.
Hkrati pa na notranjem ministrstvu predlagajo krepitev ministrove vloge pri kadrovanju na tožilstvu, je poudaril Fišer in dodal: "Minister ne samo, da se ne odpoveduje niti eni politični pristojnosti, temveč svoj položaj še krepi".
Perverzna ureditev
Fišer, ki ga je na mesto prvega tožilca predlagal pravosodni minister iz vrst LDS-a, je te trditve tudi ponazoril na predlogu za izbiro tožilskih kandidatov. Po sedanji ureditvi državnotožilski svet, če je kandidatov več, te rangira, nato pa prvi izbor pošlje ministru, ki ga vladi predlaga v imenovanje. Minister kandidata lahko odkloni, mora pa potem postopek vrniti državnotožilskemu svetu, ki ponovno odloča. Če ga potrdijo z dvotretjinsko večino, minister kandidata ne more več odkloniti.
Po predlogu pa naj bi zaradi večje učinkovitosti minister v primeru, da kandidat pri ponovnem odločanju ne bi dobil dveh tretjin glasov državnotožilskega sveta, lahko sam izbiral, koga bo predlagal vladi.
"Od državnotožilskega sveta gre izbira torej k ministru", pravi Fišer, ki opozarja, da bi minister lahko sam povzročil, da bo v takšni situaciji. Prvega kandidata bi lahko namreč odklonil in povzročil ponovno glasovanje v državnotožilskem svetu, s tem pa v igro pripeljal samega sebe. "Če ta ureditev ni perverzna," je še pristavil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje