Ob prihodu ladje v matično koprsko pristanišče so pripravili slovesnost, ki so jo s svojo prisotnostjo počastili obrambna ministrica in slavnostna govornica Ljubica Jelušič, botra ladje Elena Tvrdy, predstavniki tujih diplomatskih služb v Sloveniji, poslanci DZ-ja, župani in številni občani Kopra.
Prihod pospremili s topovskimi streli in slovesnimi manevri
Med obiskovalci koprske slovesnosti pa so bili tudi številni predstavniki oblasti in ladjedelnice iz Rusije, kjer so izdelali ladjo. Prihod, ki ga je kljub deževnemu vremenu spremljalo veliko število obiskovalcev, so pospremili s topovskimi streli in slovesnimi manevri.
Jelušičeva je v govoru poudarila, da je Triglav je ena najsodobnejših in zagotovo ena najmlajših ladij v Jadranskem morju, s katero bomo, tako kot smo z ladjo Ankaran, dokazali, da smo pomorska država, ki o tem ne samo govori, ampak za to tudi nekaj naredi.
Taktično-tehnične karakteristike nove ladje | |
dolžina | 49 metrov |
širina | 9,2 metra |
ugrez | 2,2 metra |
izpodriv | 375 ton |
največja hitrost | 27 vozlov |
Jelušič: Triglav bo za vselej pod slovensko zastavo
"Odgovornosti pomorske države so se zavedali že naši predniki, generacije slovenskih pomorščakov, ki so služili pod tujimi gospodarji in tujimi zastavami, v zadnjih desetletjih pa tudi pod domačo, slovensko. Tako Ankaran kot Triglav sta ladji, ki bosta za vselej ostali pod slovensko zastavo," je še zatrdila.
Po njenem mnenju je nova ladja velika pridobitev za Slovensko vojsko in za pomorski izobraževalni sistem ter varovanje slovenskega obalnega akvatorija.
Furlan: S Triglavom smo sposobnejši
Zbranim je spregovoril tudi brigadir Slovenske vojske Branimir Furlan, ki je dejal, da so pripadniki Slovenske vojske in slovenske mornarice zavezani k pomorskim tradicijam in da z mislijo na to oblikujejo tudi postopke in delo na naših ladjah.
"S Triglavom smo sposobnejši in nanj bomo lahko vsi ponosni. In zadovoljstva nam ne moti dejstvo, da bo imel lasten pristan šele ob polnoletnosti," je še dejal Furlan in izrazil veselje, da je Slovenska vojska s Triglavom dobila plovilo, ki bo vojski omogočilo, da se enakovredno vključi v aktivnosti na morju in skupaj z zavezniki preprečuje marsikatero nečednost, preden ta doseže slovensko morje.
Triglav druga in tudi največja slovenska vojaška ladja
Ob koncu slovesnosti so imeli obiskovalci možnost, da se povzpnejo na krov in bližje spoznajo spoznajo ladjo Triglav, ki je bila izdelana v sanktpeterburški ladjedelnici Almaz. Opremljena je v skladu s slovenskimi potrebami in zahtevami. Pogon ladje je sestavljen iz treh motorjev MTU serije 4000, vsak z 2880 kW, ki poganjajo preko reduktorjev tri propelerje, na premcu pa je vgrajen premični bočni propeler. S svojimi karakteristikami predstavlja Triglav drugo in zdaj največjo slovensko vojaško večnamensko ladjo.
Ladja bo oborožena s/z: |
topom AK-306 (šestcevni 30 mm top) |
dvema mitraljezoma 14,5 mm |
protiladijskim raketnim sistemom šturm |
protizračnimi raketami (strelsko mesto za protizračni sistem igla) |
protiraketno zaščito (protiraketne vabe PK-10) |
V posadki bodo štirje častniki in 20 podčastnikov ter mornarjev. Poveljnik večnamenske ladje je poročnik fregate Andrej Pečar. Za operativno uporabo ladje Ministrstvo za obrambo oziroma Slovenska vojska ni zaposlila novega kadra, temveč se je posadka ladje oblikovala s prerazporeditvami ustreznega kadra znotraj Slovenske vojske.
Opremljena bo tudi za iskanje in reševanje ponesrečencev na morju v vseh primerih ter v vseh vremenskih razmerah, še posebej pa ob morebitnih večjih pomorskih nesrečah. Zmogljivosti bodo omogočale sodelovanje pri čiščenju in zajezitvi večjih onesnaženj morja ter pomoč ob morebitnih požarih na ladjah. Na ladji bodo prakso lahko opravljali dijaki in študentje pomorstva.
Na spletni strani Slovenske vojske so zapisali, da so v investicijskem programu za nakup večnamenskega plovila tipa svetljak bili operativni stroški ocenjeni od 800.000 do 1.000.000 evrov na letni ravni.
Med operativne stroške so všteti: | |
stroški vzdrževanja | 160.000 evrov |
stroški oskrbe ladje med plovbo | 750.000 evrov |
stroški v pristanišču | 60.000 evrov |
zavarovanje in registracija ladje | 15.000 evrov |
SKUPAJ | 985.000 evrov |
Preostanek dolga bo poplačan v denarju
Vrednost osnovne pogodbe znaša skoraj 35 milijonov dolarjev in bo v celoti poplačana iz klirinškega dolga. Rusija in Slovenija sta avgusta v Moskvi podpisali dodatek k sporazumu o poplačilu klirinškega dolga, ki predvideva poplačilo preostanka tega dolga v denarju.
Skupni dolg Rusije do Slovenije je znašal dobrih 129 milijonov ameriških dolarjev, za nekaj več kot 52 milijonov dolarjev sta državi podpisali pogodbo o poplačilu v blagu - ta del je Rusija poravnala z ladjo Triglav in spremljajočo posebno opremo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje