Tabla za obvoz na Resljevi cesti, ki označuje zaprte okoliške ulice zaradi del. Foto: MMC RTV SLO
Tabla za obvoz na Resljevi cesti, ki označuje zaprte okoliške ulice zaradi del. Foto: MMC RTV SLO
Križišče s Tržaško cesto
Tržaška cesta je bila zaprta že lani poleti. Letos je spet. Foto: MMC RTV SLO
LJ: Jeseni obnova nevarnega predora

Zaradi obnove komunalne infrastrukture, obnove predora in gradnje mostu potekajo dela na Kopitarjevi cesti do predora pod Ljubljanskim gradom, na Mesarskem ter Ciril-Metodovem trgu in na Stritarjevi ulici. Prav tako komunalno infrastrukturo obnavljajo na Starem in Gornjem trgu. Maistrova ulica je zaprta zaradi gradnje vročevoda, obnova na Bregu pa naj bi se končala do konca meseca. Na križišču s Tivolsko je zaprt en pas Tržaške ulice proti Dolgemu mostu, a naj spomnimo, da je bila Tržaška cesta zaradi obnovitvenih del zaprta že lansko poletje.

Resljeva že trikrat zaprta
Tukaj pa se postavi vprašanje; zakaj so določene ceste ali ulice zaradi del vedno znova zaprte? Vzemimo primer Resljeve ceste, ki vodi od železniške postaje proti Zmajskemu mostu, ki je bila od leta 2006 zaradi del zaprta kar trikrat. Med drugim je bilo treba obnoviti vodovod, drugič pa je bila potrebna sanacija vročevoda.

Vemo, da cestne zapore obremenjujejo sosednje ulice, zato med drugim nastajajo zastoji. Po drugi strani pa velja pomisliti tudi na stroške. Odkopavanje, dela in ponovna povrnitev ceste v prvotno stanje namreč niso zastonj. Razkopavanje istega dela ceste vsako leto pa na plan prikliče tudi dvome o načrtni porabi občinskega denarja.

Občine z denarjem razpolagajo v okviru proračunskih zmožnosti in v tem smislu razporejajo denar za naložbe. Tako je sicer razumljivo, da imajo eno leto lahko denar le za obnovo vodovoda, drugo leto pa za obnovitvena komunalna dela, vendar pa je treba razmisliti tudi o tem, koliko stroškov bi nastalo pri usklajevanju različnih del, potrebnih na določeni cest, in koliko pri vsakoletnem razkopavanju.

Ceste in ulice v pristojnosti MOL-a
Na Direkciji RS-a za ceste so nam pojasnili, da so vse ceste in ulice v Ljubljani znotraj obvoznice v pristojnosti Mestne občine Ljubljana (MOL), zato je občina tista, ki odloča o tem, kako bo obnavljala in s tem zapirala ceste.

Po odgovore smo se tako napotili na MOL, kjer so zatrdili: "Kadar je predvidena večja sanacija določenega cestnega odseka, vedno k sodelovanju pozovemo vse pristojne inštitucije, ki imajo pod cesto komunalne vode (telekomunikacije, elektroinštalacije, vodovod, kanalizacija, plinovod …) ravno z namenom, da se izognemo večkratnim prekopom istega cestnega odseka v krajšem časovnem obdobju. Tako je ob načrtovanih sanacijah, žal pa uskladitve vedno niso možne, nenazadnje tudi zaradi intervencijskih posegov, ki so nepredvidljivi."

Tudi mi smo se sprehodili po Ljubljani in si ogledali trenutne zapore cest.

LJ: Jeseni obnova nevarnega predora