Od tega, katera stranka bo prestopila parlamentarni prag, bo očitno odvisno, kakšna bo nova vlada.
O politični geografiji, o izkušnjah prvih soočenj, o razlogih za "odsotnost" predsednika ta hip vodilne stranke, o tem, kdo nagovarja "pozabljene" volivce, in o odgovornosti medijev, da zastavijo prava vprašanja, v novi epizodi podkasta o politiki Umetnost možnega govorimo z odgovornim urednikom Večera in lucidnim analitikom političnega dogajanja Matijo Stepišnikom. Zakaj se premier Janša še ni pojavil na nobenem soočenju, da bi se srečal z Robertom Golobom? Člani njegove stranke zagotavljajo, da se bo to zgodilo, a da ima predsednik SDS-a ta hip v vlogi premierja veliko obveznosti. Z Golobom se bo torej srečal, ko mu bo čas dopuščal in predvsem takrat, ko se bo za to sam odločil. "Premier Janša je zelo spretno uporabil mednarodni kontekst in vojno v Ukrajini, zato da je prestavil okvir in naracijo celotne predvolilne kampanje. Šlo je za premišljeno in strateško odločitev. Zdaj vidimo, da se je Janša postavil nad to predvolilno blato, po katerem se valjajo drugi. Ima surogate in namestnike, ki vstopajo v ta soočenja, sam pa daje vtis državnika, ki je nad vsem tem in se s tem izogiba tudi zdrsom, napakam," razmišlja Stepišnik
Kdo bo do volitev naredil manj napak
"Dodaten razlog za premierjevo izogibanje začetnim soočenjem najverjetneje tiči v dejstvu, da ga čaka ogromno neprijetnih tem in vprašanj, vezanih na slovensko soočanje z epidemijo, na ogromno število mrtvih, na porazno precepljenost, na policijske metode za zatiranje kritične misli, na zaplinjanje Ljubljane, na preganjanje dijakov in ne nazadnje, kako bomo krmarili skozi javnofinančne okvire. Zdravstvena in zdaj še varnostna kriza za seboj nepovratno prinašata novo krizno obdobje." Kot ob tem poudarja odgovorni urednik Večera, se je izkristaliziralo tudi to, da so razmerja na vrhu javnomnenjskih lestvic precej zabetonirana – vodilni stranki sta se ustalili pri 20 odstotkih podpore. Logično, a ne nujno najbolje za volivce je, da so se mediji pretežno fokusirali na ti dve stranki, razmišlja sogovornik, saj to škoduje drugim strankam. "Gre tudi za vprašanje, kdo bo naredil manj napak do konca kampanje, zlasti to velja za Roberta Goloba. Janša je sedaj izvzet iz soočenj in bo očitno sam izbral, kje in na kakšen način se bo pojavil," še dodaja Stepišnik.
Vpliv propagandnih medijev še ni bil tako velik
Glede vloge medijev v tokratni kampanji Stepišnik poudari, da se je medijski prostor v primerjavi s prejšnjimi volitvami izrazito spremenil. "Vse operacije in akcije v zadnjem hipu pred volitvami potrjujejo, zakaj je trenutni vladajoči opciji tako pomembno obvladovati neke medijske vzvode, tudi na javnem mediju," meni sogovornik. Pomembno se mu zdi, da bi znali mediji v naslednjih treh tednih postaviti okvir kampanje za ključna vprašanja, s katerimi si bomo odgovorili, "v kakšni državi in kakšni družbi si želimo živeti": "Mediji absolutno moramo zahtevati odgovore na vprašanja, ki se dotikajo življenja tukaj in zdaj. Obvladovanje medijskih vzvodov ali širitev medijske galaksije, ki jo obvladuje SDS, je na eni strani v načrtnem usmerjanju pozornosti v njihove zmage tega mandata, po drugi strani pa poskus prefokusiranja celotnega javnega prostora v tej razpravi. Prvič je vpliv propagandnih medijev v kampanji tako velik."
Tudi družbeni mediji so v pomembni meri spremenili politiko doma in po svetu. "A treba je vedeti, da Orban, Vučič in podobni dobivajo volitve na podeželju, ne v Budimpešti in Beogradu. Mislim, da vpliva terenske kampanje, ki doseže pozabljeni segment ljudi, ki niso doma na družbenih omrežjih, ne gre zanemariti. Onkraj medijske realnosti obstaja še en segment volilnega telesa, na katerega morda bolj kot medijski svet bolj vpliva neposredni nagovor," še razmišlja sogovornik.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje