Cestninski sistem je tako prvi pomembni zalogaj, ki čaka novega ministra za promet. Kot meni Vlačič, je ta hip težko reči, kakšna rešitev bo nazadnje sprejeta, saj na eni strani Sloveniji grozi EU, da bo ostala brez 200 milijonov evrov, namenjenih cestni infrastrukturi, na drugi strani pa bomo ob spremembi sistema deležni manjšega priliva.
Novi sistem je sprva prinesel okoli deset odstotkov več cestnin, toda dolgoročno po besedah Vlačiča ni učinkovit, saj izgradnja novega avtocestnega kraka ne prinese nobenih novih sredstev več. Verjetni novi prometni minister pri tem ni želel potrditi niti tega, da bo Slovenija prisiljena uvesti vinjete za krajše obdobje. Do končne odločitve mora pri tem zapletenem vprašanju politika priti skupaj z državljani, je končal.
Na vprašanje, kaj meni o predlogu italijanskega komisarja za promet, da bi Slovenija uvedla turistične vinjete, pa je odvrnil, da bi bila to diskriminacija slovenskih državljanov.
Novo cestninjenje bodisi satelitsko bodisi mikrovalovno
Kdaj pa lahko pričakujemo satelitsko cestninjenje tovornjakov in osebnih vozil? Vlačič je pojasnil, da je prejšnja vlada sprejela le odločitev za cestninjenje v prostem prometnem toku, sistem pa še ni določen, lahko je namreč satelitski ali mikrovalovni. Do leta 2010 naj bi predvidoma na novi sistem prešla tudi osebna vozila, seveda pa ta rok še ni dokončno potrjen.
A. K. K./E. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje