"Prepoved poslovanja je absolutna, posli, ki so sklenjeni kljub navedenim omejitvam, pa so nični," poudarja KPK. Foto: Shutterstock

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je v povezavi s poslovanjem med kamniško občino, ki jo zastopa župan Matej Slapar, in trgovinskim podjetjem Gumiks na začetku leta 2020 uvedla postopek na lastno pobudo, marca 2020 pa je glede tega prejela tudi več prijav.

Kot poroča KPK, ki je v okviru predhodnega preizkusa prijave pridobil vsa relevantna pojasnila, dokazila in preostalo dokumentacijo, je v konkretnem primeru občina Kamnik naročala zaščitne maske pri podjetju, s katerim je lastniško in upravljavsko povezana občinska svetnica občine Mojca Škraba. Po navedbah KPK-ja naj bi občina pri podjetju naročila za nekaj manj kot 25.000 evrov zaščitnih mask, dejansko pa naj bi jih nato kupila v vrednosti za nekaj več kot 16.600 evrov. Občina je tako ravnala kljub temu, da ji je občinska svetnica sporočila svojo vlogo v podjetju. S tem je po ugotovitvah KPK-ja občina Kamnik kršila absolutno prepoved poslovanja po zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije.

Kot pojasnjuje komisija, zakon v 35. členu namreč izrecno prepoveduje poslovanje med organom ali organizacijo javnega sektorja s subjekti, v katerih je funkcionar, ki pri tem organu ali organizaciji opravlja funkcijo, ali njegov družinski član udeležen kot poslovodja, član poslovodstva ali zakoniti zastopnik ali je neposredno ali prek drugih pravnih oseb v več kot pet odstotkih udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu. Ta prepoved velja tudi za poslovanje naročnika s funkcionarjem ali njegovim družinskim članom kot fizično osebo. "Prepoved poslovanja je absolutna, posli, ki so sklenjeni kljub navedenim omejitvam, pa so nični," so poudarili na KPK-ju.

Konkreten primer poslovnega sodelovanja med občino Kamnik in podjetjem Gumiks je postopek klasičnega naročanja blaga, ki pa ne sodi pod pogojno dovoljeno poslovanje po zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije. "Dejstvo, da se je občinska svetnica izločila iz celotnega postopka izbire ponudnika in da so bile s tem dosledno upoštevane določbe o dolžnem izogibanju nasprotju interesov, je nerelevantno, saj je bila podana absolutna prepoved poslovanja med občino in podjetjem Gumiks," so poudarili na KPK-ju. Ob tem so dodali, da izgovor za sklenjen posel prav tako ne more biti razglašena pandemija covida-19, saj tudi izredne razmere ne upravičujejo poslovanja organa s subjektom, s katerim ima vzpostavljeno absolutno omejitev poslovanja.

Ker upravni spor v zvezi z ugotovitvami KPK-ja ni bil sprožen, so te postale pravnomočne.