Direktor TV Slovenija meni, da novi zakon zmanjšuje demokratičnost in izrinja civilno družbo z RTV-ja. Foto: MMC RTV SLO
Direktor TV Slovenija meni, da novi zakon zmanjšuje demokratičnost in izrinja civilno družbo z RTV-ja. Foto: MMC RTV SLO

Tisto, kar me čudi, je - hierarhija vodenja v takem javnem zavodu je lahko problem -, da se še zmanjšuje vloga uprave in povečuje vloga tega sveta, da so tudi postopki odločanja zelo komplicirani in zbirokratizirani, s čimer se tudi zamegljuje odgovornost.

o problematičnosti določanja vlog odločanja

Namesto 29 članov programskega sveta novi osnutek predvideva 11 članov, od katerih jih kar deset bolj ali manj neposredno imenuje politika.

O novi sestavi programskega sveta

Zdi se mi, da bi določena poslovna logika, ki je blizu delniškim družbam, s stališča uprave tej družbi koristila, čeprav obstaja tudi zanka, kar se tiče zaposlenih.

O preoblikovanju družbe po pravilih delniške družbe

Zdaj poskušajo parlamentarni kanal seliti kar v parlament, direktorja in celo odgovornega urednika pa bi imenoval kar državni zbor. Ali si vi to predstavljate? To pa je res državna televizija.

O predlogu novega oblikovanja tretjega programa

Če je že do zdaj (in tudi legitimno mislim, da je na neki način), da si vladajoča oblast nekako po svoji podobi poskuša ustvariti položaje, mislim, da tukaj nekoliko pretiravajo s tem.

O sedemletnem mandatu programskega sveta

Vodstvo RTV-ja na ta osnutek ni imelo nobenega vpliva, medtem ko ga je imel član uprave oziroma tretji človek komercialne televizije. On je namreč bil v tej ekspertni skupini.

O pripravah osnutka
Direktor TV-ja o osnutku novega zakona

Predstavitev osnutka si oglejte
tukaj.

.

Kako komentirate novi osnutek zakona o RTV-ju?
Gotovo so v zakonu tudi dobre rešitve, ki jih je pokazala dozdajšnja praksa, ampak nad glavnimi usmeritvami smo razočarani, predvsem ker so obljubljali, da se bo politika umikala z RTV-ja in da bo več civilne družbe, zgodilo pa se je ravno nasprotno.

Namesto 29 članov programskega sveta novi osnutek predvideva 11 članov, od katerih jih kar deset bolj ali manj neposredno imenuje politika. Mislim, da je to velik korak nazaj in da bo civilna družba tukaj imela manj reprezentativne vloge, kot jo je imela do zdaj.

Tisto, kar me čudi, je tudi - hierarhija vodenja v takem javnem zavodu je lahko problem -, da se še zmanjšuje vloga uprave in povečuje vloga tega sveta, da so tudi postopki odločanja zelo komplicirani in zbirokratizirani, s čimer se tudi zamegljuje odgovornost.

Mislim, da mora uprava sprejemati odločitve in biti zanje odgovorna. V zdajšnjem osnutku, kolikor sem ga na hitro pogledal, je ta stvar zbirokratizirana na nekoliko zastarel, rekel bi, samoupravljalski način, ki smo ga bili v tej hiši deležni v preteklih desetletjih in se ni najbolje obnesel.

Ali vidite tudi kakšno pozitivno rešitev?
Na točki gospodarske družbe ali določenih segmentov upravljanja z vidika upravljanja gospodarske družbe so lahko pozitivna plat tudi hitrejše poslovne odločitve, ampak po drugi strani se ta birokratski način upravljanja oziroma odločanja o novih rešitvah izredno podaljšuje in zbirokratizira.

Na eni strani so ponujene boljše rešitve, na drugi strani pa ne. Pozitivna plat je tudi ta, da se ne omejuje števila programov in da nam omogoča tematske kanale, ki so seveda v našem interesu.

Nov zakon predvideva, da bo RTV poslovala po pravilih delniške družbe, a ne bo delniška družba. Kako si to razlagate?
Moram reči, da nisem najprimernejši, da bi to lahko razložil. Zdi se mi, da bi določena poslovna logika, ki je blizu delniškim družbam, s stališča uprave tej družbi koristila, čeprav obstaja tudi zanka, kar se tiče zaposlenih.

Ali to pomeni tudi hitrejše odpuščanje?
Gotovo se možnosti tukaj bolj odpirajo, kot če smo v javnem sektorju, za kar ne trdim, da je dobro.

Priča smo še eni novosti, ki manjša demokratično raven, ki smo jo dosegli s prejšnjim zakonom, in to je parlamentarni kanal. Parlamentarni kanal z uredništvom na televiziji je zdaj pod našim vodstvom, kjer se avtonomno odločamo o tem, kakšen ta kanal znotraj zakonskih zahtev je. Zdaj pa poskušajo seliti parlamentarni kanal kar v parlament, direktorja in celo odgovornega urednika pa naj bi imenoval kar državni zbor. Ali si vi to predstavljate? To pa je res državna televizija.

Kako komentirate, da bodo člani programskega sveta imeli sedemletni mandat?
To spada v kontekst povsem političnega poskusa prevzema RTV-ja. Če je veljalo že do zdaj (in tudi legitimno mislim, da je na neki način), da si vladajoča oblast nekako po svoji podobi poskuša ustvariti položaje, mislim, da tukaj nekoliko pretiravajo s tem. Mogoče bodo predlagali še 21-letni mandat, da bodo res zagotovili vpliv na daljši rok.

Naslednji pomislek je, da v tem svetu ni predviden predstavnik redno zaposlenih. To je že spet en korak nazaj, saj smo do zdaj imeli dva predstavnika in vedno neposredno komunikacijo z delavci.

Tudi seje so bile javne, torej bi lahko kdor koli prišel in poročal z njih, zdaj pa, kolikor sem videl, bodo te seje zaprte za javnost, razen če se svet ne odloči drugače.

Zakaj niste bili navzoči na včerajšnjem sestanku, ko je kulturna ministrica Majda Širca prišla predstavit osnutek na RTV?
To povabilo je bilo dano, mislim da popoldne dan prej na pol skrit način z željo, da se tega osnutka nikomur ne pokaže. Mislim, da zaradi komunikacije, ki smo ji bili priča v zadnjem letu s strani ministrice, ki ni dosegla minimalnih standardov demokratične komunikacije, na to ne bi nasedel.

Ona ima seveda vso možnost, da obnovi odnose z direktorjem radia in direktorjem televizije - to misliva oba -, ampak tega koraka še ni storila. Ne moremo se pretvarjati, da je vse v redu, ker ni. Vodstvo RTV-ja na ta osnutek ni imelo nobenega vpliva, medtem ko ga je imel član uprave oziroma tretji človek komercialne televizije. On je namreč bil v tej ekspertni skupini.

Tisto, kar me čudi, je - hierarhija vodenja v takem javnem zavodu je lahko problem -, da se še zmanjšuje vloga uprave in povečuje vloga tega sveta, da so tudi postopki odločanja zelo komplicirani in zbirokratizirani, s čimer se tudi zamegljuje odgovornost.

o problematičnosti določanja vlog odločanja

Namesto 29 članov programskega sveta novi osnutek predvideva 11 članov, od katerih jih kar deset bolj ali manj neposredno imenuje politika.

O novi sestavi programskega sveta

Zdi se mi, da bi določena poslovna logika, ki je blizu delniškim družbam, s stališča uprave tej družbi koristila, čeprav obstaja tudi zanka, kar se tiče zaposlenih.

O preoblikovanju družbe po pravilih delniške družbe

Zdaj poskušajo parlamentarni kanal seliti kar v parlament, direktorja in celo odgovornega urednika pa bi imenoval kar državni zbor. Ali si vi to predstavljate? To pa je res državna televizija.

O predlogu novega oblikovanja tretjega programa

Če je že do zdaj (in tudi legitimno mislim, da je na neki način), da si vladajoča oblast nekako po svoji podobi poskuša ustvariti položaje, mislim, da tukaj nekoliko pretiravajo s tem.

O sedemletnem mandatu programskega sveta

Vodstvo RTV-ja na ta osnutek ni imelo nobenega vpliva, medtem ko ga je imel član uprave oziroma tretji človek komercialne televizije. On je namreč bil v tej ekspertni skupini.

O pripravah osnutka
Direktor TV-ja o osnutku novega zakona