Ljubljanski teden mode, ki se danes končuje, je bil v znamenju trajnosti. Da je to v modi nekako dvolično, priznava oblikovalka Maja Štamol, ki je s sinočnjo modno revijo zaznamovala začetek 20-letnice oblikovanja. "Še vedno imam kurjo polt. Vedno, ko predstavljaš kolekcijo, je zanimivo, ampak včeraj je bila z mano še hči, ki je sodelovala s kvačkanim nakitom, zato je to imelo poseben čar."
Svojo kolekcijo je poimenovala Dialog, v luči trajnostne mode pa sprejela pomembno odločitev, da bo odslej pripravljala le eno kolekcijo na leto. Kot je povedala za tokratno epizodo Ob osmih na Radiu Sovenija, so večje modne hiše v preteklosti izdelovale po dve kolekciji na leto, nato pa so se iz tega razvile "pred-kolekcije", "za-kolekcije" in tako naprej, tako da tudi sama ni več vedela, kaj je trendovsko. Odločitev, da bo izdelala po eno kolekcijo, ni bila težka, pravi Štamol: "Tudi zato, ker je zdaj v praksi običajno, da se oblačila prenašajo iz sezone v sezono, iz poletja v zimo. Veliko oblačil lahko nosimo vse leto, in meni se je resnično zdelo nesmiselno, da toliko truda vložimo v en produkt, ker to je za nas, ki smo majhni, tudi drago … zato bo od zdaj ena kolekcija oblačil, ki se prepleta iz sezone v sezono, sledimo pa svojemu stilu."
Celoten Ljubljanski teden mode je bil sicer v znamenju trajnosti, torej iskanja rešitev z zmanjševanjem negativnih vplivov na okolje. Hkrati pa je bistvo modne industrije ustvarjanje novosti in narekovanje trendov, ki spodbujajo nove nakupe, potrošnjo. "To je dvoličnost nas vseh, ker želimo zmanjšati potrošnjo, hkrati pa se vsi ves čas oglašujemo, na družbenih omrežjih tudi večkrat na dan … Seveda želiš prodati, ampak jaz si želim ozavestiti kupce, naj si kupijo kakovostno oblačilo z daljšo dobo uporabnosti, kot to velja zdaj." Kot dodaja, je malce alergična na izraze "trajnostno" ali pa "bio" in "eko", ker se to prevečkrat zlorablja; težava je že v sledljivosti izvora materialov. "Sama si ne upam reči, da smo trajnostni v celoti, sploh nismo. Trudimo pa se s tem, da izdelamo oblačilo iz kakovostnega materiala, ga zgledno zašijemo in mu omogočimo, da ga ima stranka v svoji omari 10 let ali več. Gre torej za kreacije, ki so brezčasne, zato da lahko z malimi spremembami ali z dodatki spremeniš stil. Sama nosim 10, 12 let stare obleke; tudi za vse dogodke zelo pogosto eno črno obleko, ki jo pač spreminjam s čevlji in drugim."
Veseli jo, da spremembe v razmišljanju opaža pri mladih. Številni prihajajo k njej z oblekami, kupljenimi za nekaj evrov v trgovinah iz druge roke, za maturantski ples ali valeto, in jo prosijo zgolj za pomoč pri stiliranju. Tudi na spletu je po njenem mogoče najti odlično ohranjene kose; za nekoga ponesrečen nakup je tako za drugega priložnost. Prepričana je, da je prihodnost v dobrih kosih, denimo črnem kostimu in obleki, ki jih lahko skozi leta dopolnjujemo s trendovskimi modnimi dodatki. "Mislim, da je za ozaveščenost kupcev, tudi za podporo lokalni tekstilni industriji, veliko naredil tudi Ljubljanski teden mode, ker je že pred leti začel ozaveščati, da tudi v Sloveniji znamo narediti dobra oblačila, da so unikatna. In morda bo v prihodnosti res manj kolekcij, tiste, ki bodo, pa bodo brezčasne in jih bomo dopolnjevali z modnimi dodatki."
Naročite se na podkast Ob osmih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje