Glede na preliminarno mnenje ljubljanske pravne fakultete tako obstoječega sistema cestninjenja zaradi diskriminatornosti ni mogoče obraniti pred evropskim sodiščem.
"V skladu s tem predlagamo spremembo sistema cestninjenja," je pojasnil Vlačič in pozive SDS-a k njegovemu odstopu ob dejstvu, da je opravil svojo "domačo nalogo" s pregledom sistema ali je v skladu z evropskim pravom ali ne, ocenil za brezpredmetne.
Končno mnenje v zvezi z obstoječim sistemom cestninjenja, ki v Sloveniji velja od 1. julija lani in je naletel na nestrinjanje Evropske komisije, pa minister pričakuje v prihodnjih dneh.
Spremembe s 1. julijem
V Sloveniji trenutno veljajo polletne vinjete po ceni 35 evrov in letne vinjete za 55 evrov, s 1. julijem letos pa se zaradi ukrepov Evropske komisije, ki meni, da je obstoječi sistem diskriminatoren in je zaradi tega zamrznila sredstva za gradnjo avtocest v Sloveniji, obetajo spremembe z uvedbo enotedenske in mesečne vinjete ter ukinitvijo polletne (razen za motorna kolesa) ter podražitvijo letne.
Kot je znano, bo po novem predlogu enotedenska vinjeta stala 15 evrov, o ceni mesečne se mora izreči še medresorska skupina, pričakovati pa je ceno med 30 in 35 evri, letna pa se bo podražila na 95 evrov.
Vlačič pričakuje obrazložitev evropske komisije
Evropski komisar za promet Antonio Tajani je Sloveniji najprej predlagal uvedbo enotedenske vinjete po ceni pet evrov, zdaj pa pričakuje, da bo ta stala največ 10 evrov. Vlačič v Tajanijeva predloga ni privolil, saj je določanje cen v pristojnosti posamezne države članice.
"Kar pričakujem je, da Evropska komisija jasno obrazloži, kje se preneha diskriminacija. Ker po Tajanijevem mnenju cena 15 evrov pomeni diskriminacijo, cena 10 evrov pa ne," je še poudaril minister.
A. Me.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje