Računsko sodišče je ugotovilo, da je Javni zavod RTV Slovenija sklepal delovna razmerja ter imenoval, premeščal in razporejal javne uslužbence v nasprotju z zakonom o delovnih razmerjih in zakonom o javnih uslužbencih. Ugotovljeno je bilo tudi delovanje v nasprotju z zakonom o sistemu plač v javnem sektorju in podzakonskimi predpisi. RTV Slovenija je namreč javnim uslužbencem izplačal najmanj za 1.741.509 evrov previsoke plače.
Poleg tega je RTV Slovenija na podlagi avtorskih in podjemnih pogodb izvajalcem v nasprotju z delovno zakonodajo izplačal honorarje v znesku 11.781.010 evrov, v posameznih primerih pa so v pogodbah o novinarskem delu določili previsok mesečni honorar.
Predsednik Računskega sodišča Igor Šoltes je za STA povedal, da je javni zavod v letu 2009 vsaj 230, v letu 2010 pa vsaj 242 izvajalcem oziroma pogodbenim partnerjem izplačal honorarje, čeprav so obstajali vsi elementi za sklenitev delovnega razmerja.
130.000 evrov za nepredvajano oddajo
RTV Slovenija je v nasprotju s statutom javnega zavoda sklenil licenčno in koprodukcijsko pogodbo brez soglasja programskega sveta zavoda, na podlagi teh pogodb pa je plačal skoraj 130.000 evrov za oddajo, gre za Kolo sreče, ki sploh ni bila vključena v programskoprodukcijski načrt za leto 2010 in ni bila predvajana, pojasnjujejo na RS-ju. Nepravilnosti so bile tudi pri nakupu materiala, storitev in osnovnih sredstev.
Šoltes je dejal, da so odkrili kršitve v skupnem znesku 12.732.206 evrov, saj je RTV Slovenija ravnal v nasprotju s predpisi o javnem naročanju in je oddajal ter naročal brez izvajanja ustreznih postopkov. Javni zavod je kljub sklenjenim pogodbam z določenimi izvajalci storitve naročal tudi pri drugih izvajalcih.
Sporno tudi oglaševanje
Seznam nepravilnosti sega tudi na področje oglaševanja. Kot opozarja Računsko sodišče, je RTV Slovenija pri določanju cen storitev oglaševanja ravnal v nasprotju z zakonom o RTV Slovenija in določil za skoraj 8.736.424 evrov različnih popustov. Pogodbe za oglaševanje so se namreč, kot piše v povzetku revizijskega poročila, sklepale na osnovi gledanosti, kar je v nasprotju z Zakonom o Radioteleviziji Slovenija in tudi s Prodajnimi pogoji za oglaševanje v programih RTV Slovenija.
RTV Slovenija je poleg tega v nasprotju z Zakonom o medijih oglaševalcem omogočil brezplačno oglaševanje v programih Televizije Slovenija in na teletekstu v znesku 636.802 evrov.
RTV Slovenija ima 90 dni časa za odgovor
Računsko sodišče zahteva od RTV Slovenija predložitev odzivnega poročila, v katerem mora javni zavod izkazati odpravo nepravilnosti, izdelati pa mora tudi pisno analizo obstoječega stanja in dejanskih potreb po delu redno zaposlenih javnih uslužbencev in honorarnih sodelavcev ter sprejeti konkretne ukrepe za vzpostavitev zakonitega stanja.
Za pripravo odzivnega poročila ima RTV Slovenija časa 90 dni od prejema revizijskega poročila. Šoltes je še dejal, da "če v pretežnem delu ugotovimo, da je zaradi neodzivnosti in neizvršitve zahtevanih ukrepov prišlo do hujše kršitve obveznosti dobrega poslovanja, vložimo poziv za razrešitev odgovorne osebe".
Filli: Nismo pričakovali negativnega mnenja
Generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli je dejal, da niso pričakovali negativnega mnenja, saj naj stanje v javnem zavodu ne bi bilo tako hudo. Filli očitane nepravilnosti sicer priznava in dodaja, da so jih v zadnjih dveh letih veliko že odpravili. Vodstvo zavoda je ob tem sporočilo, da že odpravlja nepravilnosti na področjih previsoko izplačanih plač in oglaševanja.
Filli je še dejal, da bo njihov odziv Računsko sodišče zadovoljil, a ne more še govoriti o konkretnih ukrepih, saj morajo poročilo še preučiti. Kot je poudaril generalni direktor, se pregled poslovanja, ki ga je izvedlo Računsko sodišče, pretežno nanaša na čas pod prejšnjim vodstvom. V letih 2009 in 2010 je bil generalni direktor RTV Slovenija Anton Guzej. Ta ugotovitev sodišča ni želel komentirati, saj da z njimi ni seznanjen.
Pro Plus upa na preiskavo UVK-ja
V Pro Plusu menijo, da bi moral Urad za varstvo konkurence začeti preiskavo zoper RTV SLO. Z ugotovitvami Računskega sodišča je bila nesporno izkazana verjetnost zlorabe prevladujočega položaja na oglaševalskem trgu, so zapisali v sporočilu za javnost.
V družbi navajajo, da je zavod oglaševalcem skupaj samo v letih 2009 in 2010 dal za več kot 25 milijonov evrov popustov. Dodajajo, da RTVS lahko "take popuste dosega le z zlorabo prevladujočega položaja na oglaševalskem trgu, saj oglaševalcem oglasni čas prodaja pod stroškovno ceno, razliko pa pokriva s prihodki od RTV-prispevka".
B. V., A. Č.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje