Avtocesta v vrednosti 250 milijonov evrov je bila od odprtja pred manj kot pol leta zaprta že okoli petdesetkrat, pa tudi sicer je najvišja mogoča omejitev na njej 100 km/h. Foto: MMC RTV SLO
Avtocesta v vrednosti 250 milijonov evrov je bila od odprtja pred manj kot pol leta zaprta že okoli petdesetkrat, pa tudi sicer je najvišja mogoča omejitev na njej 100 km/h. Foto: MMC RTV SLO

Hočemo vedeti, ali ta vlada, ki ima predsednika in prometnega ministra s Primorske z burjo, razume nujnost zaščite pred burjo ter ali je pripravljena za to uporabiti svojo moč in oblast.

Poziv ajdovskih svetnikov prometnemu ministru.
Dars bo dodatno protivetrno ograjo na omenjenem odseku začel nameščati najprej na objektih, in sicer v drugi polovici letošnjega leta. Dokumentacija za izbor izvajalca za izdelavo idejnih rešitev naj bi bila že v sklepni fazi. Foto: MMC RTV SLO
To, da na Darsu zagotavljajo, da so bili izvedeni vsi predvideni ukrepi, pušča osnovno težavo odprto: zakaj so cesto sploh speljali po pobočju Nanosa in ne po sredini doline, saj so domačini ves čas opozarjali na neustreznost trase. Foto: MMC RTV SLO

V dopisu ministru Patricku Vlačiču svetniki poleg iskanja odgovornih za veliko škodo, ki nastaja zaradi zapore hitre ceste ob močni burji, zahtevajo tudi ureditev razmer v letošnjem letu. Prometno ministrstvo še pozivajo, naj takoj naroči projektiranje protivetrne zaščite ob hitri cesti in najpozneje v roku treh mesecev začne njeno izgradnjo, končana pa bi po njihovem morala biti v šestih mesecih.

Pri izbiri projektanta naj se vključijo le taki strokovnjaki, ki z referencami dokazujejo, da strokovno obvladajo zaščito pred burjo. "Hočemo vedeti, ali ta vlada, ki ima predsednika in prometnega ministra s Primorske z burjo, razume nujnost zaščite pred burjo ter ali je pripravljena za to uporabiti svojo moč in oblast," končuje svoj poziv prometnemu ministru ajdovski župan Marijan Poljšak. Če do prihodnje zime zaščita ne bo postavljena, župan napoveduje "akcijo".

Tovornjaki preusmerjeni na Fernetiče
Od odprtja odseka hitre ceste med Razdrtim in Vipavo avgusta lani je bila cesta, ki je stala okoli 250 milijonov evrov, zaradi burje zaprta že več kot petdesetkrat. Prevozniki na Vipavskem nastalo škodo štejejo že v milijonih evrov. Ob zaprtju hitre ceste je namreč zanje zaprta tudi stara magistralna cesta in lahko na Vipavsko pridejo le mimo Sežane, Fernetičev in prek italijanske strani nazaj v Slovenijo pri Novi Gorici.

Zato so se predstavniki prevozniških združenj s Primorske sestali na delovnem posvetu s predstavniki prometnega ministrstva, prometne inšpekcije, policijskih uprav in Obrtne zbornice Slovenije ter jih pozvali k rešitvi težave zaradi cestnih zapor ob morebitnem zaprtju.

Dars: Hitra cesta ima dovoljenje za poskusno obratovanje enega leta
Na Darsu zagotavljajo, da so bili izvedeni vsi predvideni protivetrni ukrepi iz vladne uredbe o državnem lokacijskem načrtu za odsek te hitre ceste in predvideni v projektno-tehnični dokumentaciji za pridobitev gradbenega dovoljenja. Hitra cesta prek Rebrnic ima dovoljenje za poskusno obratovanje enega leta, "na osnovi pridobljenih izkušenj v tem obdobju optimizirano tudi izvajanje zapor hitre ceste tako, da bo slednjih čim manj", so sporočili iz Darsa.

Začetek nameščanja ograje v drugi polovici leta
Dars bo dodatno protivetrno ograjo na omenjenem odseku začel nameščati najprej na objektih, in sicer v drugi polovici letošnjega leta. Dokumentacija za izbor izvajalca za izdelavo idejnih rešitev naj bi bil že v sklepni fazi. Po zdajšnjih ocenah bo vrednost teh ukrepov več kot 20 milijonov evrov. Izvedba del na objektih (viadukti) pa bo po besedah Kolerja stekla v drugi polovici letošnjega leta in se predvidoma v prvi polovici prihodnjega leta nadaljevala na trasi hitre ceste.

Ograja bo zmanjšala število zapor na tretjino
"Dejstvo je, da dodatna protivetrna zaščita ne bo zagotavljala 100-odstotne zaščite v vseh primerih burje, npr. ekstremne vrednosti burje kot v preteklih dveh dneh, bo pa po grobi oceni lahko zmanjšala število zapor hitre ceste predvidoma na tretjino," še poudarja tiskovni predstavnik na Darsu Marjan Koler.

Zakaj je cesta sploh speljana po pobočju Nanosa?
Kar je pri vsem skupaj najbolj zanimivo, pa je to, da je ob zaprtju promet preusmerjen na staro in precej zdelano magistralno cesto, ki je speljana pod novo hitro cesto in na kateri burja ni bila nikoli težava. Kot rečeno, pa je zdaj ob zaprtju hitre ceste za tovornjake in avtobuse zaprta tudi druga.

To, da na Darsu zagotavljajo, da so bili izvedeni vsi predvideni ukrepi, pušča osnovno težavo odprto: zakaj so cesto sploh speljali po pobočju Nanosa in ne po sredini doline, saj so domačini ves čas opozarjali na neustreznost trase. To neustreznost so zdaj potrdili tudi na Darsu s tem, ko so sporočili, da tudi protivetrna ograja ne bo zagotavljala 100-odstotne zaščite.

Hočemo vedeti, ali ta vlada, ki ima predsednika in prometnega ministra s Primorske z burjo, razume nujnost zaščite pred burjo ter ali je pripravljena za to uporabiti svojo moč in oblast.

Poziv ajdovskih svetnikov prometnemu ministru.