Dars je ustrezno gradbeno dovoljenje za že zgrajeno cesto dobil šele konec letošnjega julija. Foto: MMC RTV SLO
Dars je ustrezno gradbeno dovoljenje za že zgrajeno cesto dobil šele konec letošnjega julija. Foto: MMC RTV SLO
Dars
Dars je gradbeno dovoljenje za že zgrajeno cesto pridobil šele tik pred koncen julja. Foto: MMC RTV SLO

DARS, d. d., je 27. julija, potem ko so izvajalci 24. 7. dokončali dela na hitri cesti Razdrto –Vipava (čez Rebrnice) in naročniku DARS-u, d. d., podali izjave o dokončanju del, Ministrstvu za okolje in prostor RS posredoval vlogo za vnovični tehnični pregled, vključno z vsemi potrebnimi soglasji in izjavami. V petek, 31. julija, smo od Ministrstva za okolje in prostor prejeli dopis, da sklicujejo tehnični pregled 11. avgusta ob 9.00. DARS, d. d., lahko, kakor smo predtem že napovedali, nato v dveh dneh po odpravi morebitnih napak, ugotovljenih v okviru tehničnega pregleda, preda prometu novozgrajeno cesto; torej v četrtek, 13. avgusta.

Dars v odgovoru na MMC-jevo vprašanje, zakaj še vedno ni odprta hitra cesta čez Rebrnice.
Čez Rebrnice vendarle 13. avgusta?
Čez Ravbarkomando le 100 km/h

"Avtocestnim zdraham" ni videti konca. Najnovejša je vezana na odsek hitre ceste čez Rebrnice, saj se tik pred odprtjem (13. avgust) pojavljajo "težave" z dovoljenji.

Promet naj bi po hitri cesti med Razdrtim in Vipavo po navedbah Darsa stekel prihodnji četrtek - dva dni po tem, ko bo opravljen ponovni tehnični pregled. Prav od tega naj bi bila odvisna dokončna usoda odprtja. Član uprave Darsa Boštjan Rigler je prepričan, da ta ne bo odkril pomembnejših pomanjkljivosti. V okviru dilem pri dovoljenjih oz. izvedbi izstopa gradnja cestišča skozi dva predora, ki je neskladna s prvotnim dovoljenjem.

ZGODOVINA IN POPIS ODSEKA HITRE CESTE ČEZ REBRNICE

Devet kilometrov dolg odsek hitre ceste čez Rebrnice sodi med gradbeno in tehnično najzahtevnejše, naložba pa je vredna 221 milijonov evrov.

Odsek sestavlja sedem viaduktov, most, dva pokrita vkopa, trije podvozi, osem prepustov, pilotne stene v skupni dolžini več kot dva kilometra in dva predora.

Zapletov z gradnjo in stalnih podaljševanj dneva konca gradnje v preteklosti ni manjkalo, sledile pa so tudi spremembe načrtovane gradnje. Pred 13. avgustom je bil za odprtje odseka določen 30. julij, a je prestavitev sledila tudi zaradi potrebe po novem gradbenem dovoljenju, ki ga je zahtevala sprememba načrta pri gradnji cestišč v dveh predorih. Namesto betonskega je bilo namreč položeno asfaltno cestišče.

Hitra cesta med Razdrtim in Vipavo zaokroža celoten vipavski krak, njeno odprtje pa bo za goriški prostor pomenilo tako rekoč zgodovinski dogodek, saj se je gradnja odseka začela že pred 20 leti.

Vir: Radio Slovenija


Rebrnice: Dars gradil v nasprotju z dokumenti
V predorih Barnica in Tabor na hitri cesti med Razdrtim in Vipavo je namreč Dars v nasprotju s prvotno načrtovanim projektom, za katerega je bilo leta 2006 izdano tudi gradbeno dovoljenje, namesto betonskega cestišča zgradil asfaltno. Prav zaradi neskladja z dokumentacijo, pa tudi zaradi zahteve ministrstva za okolje, da naj Dars pridobi ustrezne dokumente, je Družba za avtoceste Slovenije (šele) julija letos le zaprosila za spremembo gradbenega dovoljenja za oba predora in ga tik pred zdajci tudi dobila, poroča časnik Delo.

Sprememba zaradi cene?
Omenjeni časopis se ob tem sprašuje, zakaj je prišlo do sprememb, ki so bile vzrok zamude pri odprtju odseka (namesto julija naj bi bil odprt 13. avgusta). Po eni izmed razlag naj bi bil vzrok cena, saj je asfaltno cestišče cenejše od betonskega (a hkrati tudi precej manj kakovostno in vzdržljivo).

TEŽAVE NA PRIMORSKI AVTOCESTI

Težave se pojavljajo tudi na primorski avtocesti. Pred časom so na Ravbarkomandi potekala obnovitvena dela. Potem ko so bila ob začetku poletja končana, je bila na tem delu avtoceste vzpostavljena omejitev hitrosti na 100 kilometrov na uro. Zakaj? Na Darsu odgovarjajo, da zato, ker še niso položili potrebnega drenažnega asfalta in so za zdaj uporabili le osnovno cestno prevleko, kar pomeni, da je za varnost treba hitrost omejiti, navaja Radio Slovenija.

Več o dogajanju na Ravbarkomandi, pa tudi o varnosti na slovenskih cestiščih na splošno lahko poslušate v priloženem avdioposnetku oddaje Vala 202 Kje pa vas čevelj žuli.


Uradno pa je razlog za spremembo drugje. V Darsu pravijo, da so o asfaltnem cestišču začeli razmišljati, potem "ko so se v trojanskih in primorskih predorih pojavile težave z zagotavljanjem ustrezne drsnosti betonskega vozišča". Priznavajo tudi, da je ta rešitev cenejša.

Asfalt manj varen od betona
Pri tem pa vendarle ni mogoče spregledati vprašanja varnosti. Strokovnjak za predore Andrej Čufer je za Delo povedal, da se ob morebitnem požaru v predoru pri asfaltnem cestišču poveča količina dima in toksičnih plinov. Poleg tega je beton svetlejši in se veliko počasneje obrabi kot asfalt, zato je za vožnjo varnejši.

Ker je Dars novo gradbeno dovoljenje za že zgrajeno cesto pridobil šele konec julija, pa se že ugiba, ali lahko ravnanje v nasprotju z dokumentacijo privede do krivdne razrešitve uprave Darsa. "Nadzorniki Darsa na konstitutivni seji konec julija o tem kljub napovedim niso razpravljali; ker pa razrešitev uprave Darsa že dlje časa visi v zraku, bi bile naštete nepravilnosti gotovo priročna podlaga, da se novi nadzorniki za takšno potezo vendarle odločijo," so zapisali v časopisu.

DARS, d. d., je 27. julija, potem ko so izvajalci 24. 7. dokončali dela na hitri cesti Razdrto –Vipava (čez Rebrnice) in naročniku DARS-u, d. d., podali izjave o dokončanju del, Ministrstvu za okolje in prostor RS posredoval vlogo za vnovični tehnični pregled, vključno z vsemi potrebnimi soglasji in izjavami. V petek, 31. julija, smo od Ministrstva za okolje in prostor prejeli dopis, da sklicujejo tehnični pregled 11. avgusta ob 9.00. DARS, d. d., lahko, kakor smo predtem že napovedali, nato v dveh dneh po odpravi morebitnih napak, ugotovljenih v okviru tehničnega pregleda, preda prometu novozgrajeno cesto; torej v četrtek, 13. avgusta.

Dars v odgovoru na MMC-jevo vprašanje, zakaj še vedno ni odprta hitra cesta čez Rebrnice.
Čez Rebrnice vendarle 13. avgusta?
Čez Ravbarkomando le 100 km/h