Nekdanja Berlusconijeva vlada je zaščitni manjšinski zakon zadrževala pet let, z novo vlado pa se obeta reševanje problematike uveljavljanja pravic zamejskih Slovencev. Foto:
Nekdanja Berlusconijeva vlada je zaščitni manjšinski zakon zadrževala pet let, z novo vlado pa se obeta reševanje problematike uveljavljanja pravic zamejskih Slovencev. Foto:
Rupel na obisku v Trstu

Z Illyjem sta se pogovarjala predvsem o tem, da gradnja petega transportnega koridorja ni več prednostna naloga dežele Furlanije Julijske krajine.

Kaj bo s petim koridorjem?
FJK naj bi iskala alternativo za povezavo tržaškega pristanišča prek Alp na Bavarsko in naprej proti vzhodu, torej mimo Slovenije. Po mnenju Illyja namreč gradnja petega koridorja - železnice, ki bi povezovala Trst s Kijevim prek Slovenije in Madžarske, poteka prepočasi.

Illy se je na sestanku z Ruplom zavzel za čimprejšnjo gradnjo železnice Trst-Divača in Koper-Divača, po njegovem mnenju pa je treba povezati tudi pristanišči.

Rupel se je v tržaškem Narodnem domu udeležil še srečanja s slovensko manjšino na temo odnosov med sosednjima državama in predsedovanja Slovenije EU-ju leta 2008.

Z novo vlado tudi premik v odnosih
Odnosi med Slovenijo in Italijo se poglabljajo, zlasti potem ko sta našo državo pred kratkim obiskala italijanski zunanji minister Massimo D'Alema in nato še premier Romano Prodi. Zdajšnja italijanska vlada je pokazala več truda, da bi zaščitni zakon za slovensko manjšino v Italiji končno zaživel tudi v resnici.

Z obiskom D'Aleme se je spet odprlo t. i. optantsko vprašanje vračanja premoženja in obveznosti po Osimskih sporazumih. Italijanski vodja diplomacije je namignil, da je zadeva "kompleksna" in da bi jo bilo treba obravnavati "v novi luči".

Med nujnimi meddržavnimi temami je gotovo še načrtovana gradnja plinskih terminalov v Tržaškem zalivu, čemur Slovenija nasprotuje zaradi pričakovanih negativnih učinkov na okolje, ki naj bi segli tudi čez državne meje.

Rupel na obisku v Trstu