Kot je pripomnil, nihče od izvršilne in zakonodajne oblasti – niti predsednik republike, ki se sestaja z marsikom – ni uspel najti trenutka, da bi pozornost namenil tudi učiteljstvu, kajti 5. oktober je dan, ki je namenjen zlasti vladam in oblastem.
Namreč 5. oktobra 1966 so na posebni mednarodni konferenci v Parizu sprejeli priporočila o položaju učiteljev, ki veljajo še danes, je dejal.
"Ta dan je namenjen zlasti opominu vladam, kakšno vlogo bi morale nameniti učiteljstvu v vsaki državi. Eno od ključnih priporočil pravi, da bi morale oblasti z učiteljskimi organizacijami oblikovati šolsko politiko, organizacijo šolskega sistema in z njimi voditi socialni dialog, torej vse to, kar v tej državi ne obstaja," je opozoril in pojasnil, da jih že dolgo nihče nič ne vpraša, nihče se z njimi ne posvetuje, kako organizirati izobraževalni sistem, nihče ne upošteva njihovih predlogov, od ministrstva za izobraževanje, znanost in šport že dolgo niso dobili nobenega odgovora na njihove zahteve, tudi negativnega ne.
Ali oblasti poznajo priporočila Unesca?
Štrukelj se tako sprašuje, ali oblasti, zlasti šolske, sploh poznajo priporočila Unesca, ki govorijo o položaju, ki bi ga učitelji glede na zahtevnost dela morali imeti v družbi. V Svizu si želijo, da bi jih jemali resno, spoštovali učiteljski poklic in da bi priznali, da ogromno prispevajo k umirjanju epidemije covida-19.
Ob tem je pojasnil, da je Unesco letos posebej poudaril, kako pomembno vlogo je odigralo učiteljstvo v času izobraževanja na daljavo. Hkrati jasno poudarja, da se ta pomen učiteljskega dela ni prelil v dodatno financiranje izobraževanja niti v zagotavljanje kadrovskih pogojev.
Poudaril je, da šole že bijejo plat zvona zaradi pomanjkanja kadra zaradi karanten, bolniških dopustov in da ni resne rešitve, kako bodo zagotavljali normalen proces pouka in dela v šolah in vrtcih.
Vrhunec nezaupanja politike v učiteljstvo je po njegovem mnenju zadnji predlog spremembe zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, ki je v parlamentarnem postopku, in spreminja sestavo svetov šol in vrtcev tako, da zmanjšuje število strokovnih delavcev in povečuje število predstavnikov ustanovitelja.
"To na široko odpira vrata vplivu politike na delovanje vrtcev in šol ter izbiro ravnateljev, kar je zdajšnja sestava uspešno omejevala, zato Sviz tej spremembi odločno nasprotuje in poslance poziva, da predlog umaknejo iz obravnave," je dejal.
V nasprotnem bo Sviz, kot je sklenil glavni odbor na današnji seji, uporabil vsa razpoložljiva sindikalna orodja, vključno z referendumom, je še dodal Štrukelj in pozval ministrico za izobraževanje Simono Kustec, naj se vendarle opredeli proti tej spremembi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje