Pojavljajo se očitki, da je urbana diskriminatorna do Neljubljančanov in turistov, ki bodo morali za nakup kartice odšteti dva evra. Župan Janković je odvrnil, da prebivalci, ki bodo prišli v Ljubljano, tega najverjetneje ne bodo storili samo enkrat in bodo kartico lahko uporabljali tudi v prihodnje. Glede turistov pa je dejal, da se ti v Ljubljano zagotovo ne pridejo vozit z avtobusom, poleg tega pa bo urbana prav kmalu na voljo tudi za plačevanje drugih storitev, na primer v muzejih, na parkiriščih, v knjižnicah in vožnjo z vzpenjačo.
Podobno kartico, kot je urbana, imajo v Amsterdamu, kjer se mestni prevoz od začetka leta plačuje s kartico OV-chipkaart, ki stane od 2,5 evra naprej, odvisno od vrste kartice. Če bi želeli podobno, kot je ljubljanska vrednostna urbana, bi zanjo odšteli 4 evre.
Brezplačen avtobusni prevoz v evropskem tednu mobilnosti le za uporabnike urbane
Na vprašanje, zakaj je v evropskem tednu mobilnosti avtobusni prevoz brezplačen le za uporabnike urbane in ne za vse, ki se vozijo z avtobusom, je Janković odgovoril, da so želeli v tem času še posebej predstaviti urbano in zagotoviti, da bi jo imeli čim več Ljubljančanov.
Podrobnejše odgovore Jankovića in Krstičeve si lahko ogledate v priloženih videointervjujih.
Direktorico Ljubljanskega potniškega prometa Darjo Krstič pa smo povprašali, zakaj ni mogoče vračilo žetonov. Pojasnila je, da je žetone mogoče porabiti do konca leta, da pa posamezniki najverjetneje doma nimajo tako velikega števila žetonov, da jih ne bi mogli porabiti. Izvedeli pa smo tudi, da vračila žetonov in tako nalaganje dobroimetja na urbano nista predvidena zato, ker je ob nakupu žetonov denar pripadel LPP-ju, v kratkem pa bo z urbano mogoče plačevati tudi druge storitve in se bo denar stekal na več naslovov oziroma več javnih podjetij.
90-minutno prestopanje naj bi spodbudilo večjo uporabo avtobusov
Kot je znano, urbana omogoča, da v 90 minutah za ceno ene vozovnice oziroma 80 centov poljubno prestopamo z avtobusa na avtobus. Če imamo dovolj kratek opravek, se teoretično lahko zgodi, da se tja in nazaj peljemo za ceno enega žetona. Krstičeva je pojasnila, da so na to pomislili, vendar upajo, da bodo z ukrepom spodbudili, da bi se čim več ljudi začelo voziti z avtobusi. Finančnih učinkov 90-minutne vožnje za 80 centov za zdaj še ne morejo predvideti, je dejala Krstičeva, a bo ukrep najverjetneje nekoliko znižal prihodke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje