Predsednik vlade Robert Golob. Foto: BoBo/Borut Živulović
Predsednik vlade Robert Golob. Foto: BoBo/Borut Živulović

Uredba ureja varovanje predsednika vlade in njegovih družinskih članov, izvaja se v okviru generalnega sekretariata vlade, v ta namen pa se na generalni sekretariat premesti potrebno število policistov, v uvodu pojasnjuje Pravna mreža za varstvo demokracije (PMZVD).

Generalni sekretariat je vladna služba, zato njegove naloge ureja – ter zelo podrobno našteva – zakon o vladi. Med naštetimi nalogami ter pristojnostmi ni varovanja predsednika vlade in njegovih družinskih članov, poudarja PMZVD. Zakon torej vlade ne pooblašča, da z uredbo uredi celovit prenos pristojnosti nalog s policije na drug državni organ.

Sorodna novica GPU: Skupina za varovanje predsednika vlade za svoje delo ni več odgovorna policiji

PMZVD se nadalje sklicuje na zakon o policiji, v skladu s katerim je policija neodvisen organ v sestavi ministrstva. Zakon ne predvideva, da bi se lahko izvajanje celotnega sklopa nalog policije preneslo na drug organ, še posebej ne s predpisom izvršilne oblasti, menijo v Pravni mreži.

"Menimo, da mora izvršilna oblast v razmerju do policije posebej paziti, da ne širi svojih pristojnosti, bolj kot to določa zakon, in bi morala biti posebej pazljiva, da počne le tisto, kar je izrecno določeno v zakonu. Takšna samovoljna širitev pooblastil izvršilne oblasti, ki nima jasne zakonske osnove, je posebej nevarna ravno, ko gre za vprašanje dela policije," so zapisali v sporočilu za javnost.

Uredba se sicer pri prenosu pooblastil naslanja na 103. člen v povezavi z 69. členom zakona o organiziranosti in delu v policiji. "Vendar na navedenih zakonskih členih ni mogoče utemeljiti celovitega prenosa varovanja s policije na drugi državni organ. Nevzdržna bi bila razlaga zakona o organiziranosti in delu v policiji, ki bi dopustila, da je mogoče s podzakonskim aktom prenesti celoten sklop nalog in pristojnosti policije na generalni sekretariat vlade. Navedeni člen predstavlja podlago zgolj za to, da se posamezni policist zaradi varovanja določenih oseb in objektov, nadzora nad delom policije ali obravnave pritožb nad delom policije premesti na delo v ministrstvo ali drug državni organ."

Iz umestitve v zakonu izhaja, da gre za urejanje delovnopravnega položaja policista, ki se premesti, ne pa za podlago za prenos celotnega sklopa nalog policije na drug organ, še sporoča Pravna mreža, ki vlado poziva, naj se do spornih vprašanj opredeli.