"Dogovor je bil, da zagotovimo nemotene postopke zbiranja dokazov. Že prvi indici so kazali, da gre za velik obseg in za zelo resna kazniva dejanja, naš skupen cilj pa je bil, da se z ustreznimi materialnimi dokazi odkrijejo vsi kršilci," je na današnji novinarski konferenci povedal Bojan Žlender, vodja direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor.
"Naša ocena je bila, da bi s hitrimi postopki, strokovnimi nadzori ali spremembo zakonodaje zbiranje dokazov ogrozili, česar nismo želeli," je Žlender pojasnil, zakaj v tem obdobju ni bilo popolnoma nobenega odziva ministrstva.
Vodja javne agencije RS za varnost prometa Igor Velov pa je dodal, da je bila agencija ustanovljena šele septembra 2010, "prvi v. d. pa je potreboval nekaj mesecev, da je lahko vzpostavil delovanje te agencije".
Odločili so se za ugotavljanje ničnosti odločb
Zdaj bodo ukrepali, izbirali pa so med tremi scenariji: čakanje na pravnomočnost sklepov sodišč, obnova postopkov in ugotavljanje ničnosti odločb - odločili so se za zadnjo možnost.
"Gre za ničnost, torej ta dokument ne velja. Postavimo vas korak nazaj, torej tam, kjer ste bili, preden ste ga pridobili. Pomakneš se torej po lestvici nazaj in nato od tam, kjer si bil, ponovno začneš," je pojasnil Velov.
Več bo sicer znano čez približno 14 dni, ko policija obljublja podrobno poročilo.
Sodišče v Celju je sicer pravkar končalo prvi postopek v primeru kupovanja vozniških izpitov - obtoženec je priznal krivdo in se pogodil, je izpostavil Žlender.
Izpeljani bodo postopki za odvzem spornih vozniških dovoljenj
To pomeni, da se lahko organizacijam odvzamejo pooblastila oziroma se izpelje izbris iz registra, voznikom pa se odvzame kupljeno vozniško dovoljenje, pa tudi vsa potrdila, pridobljena na neustrezen način - bodisi so bila ponarejena ali pa ni bil opravljen program, ki bi moral biti. Zaradi teh neveljavnih potrdil pa se bodo pod vprašajem znašla tudi vozniška dovoljenja, pri katerih je bil sam vozniški izpit opravljen korektno.
"Pot pa ne bo lahka, saj bo treba v upravnem postopku preizkusiti vse dokaze, ki jih je zbrala policija: od teh postopkov bo odvisno, v katerih primerih se bodo te ničnosti odločb lahko izpeljale," je opozoril Žlender. "Strokovno pa mi je zelo hudo, da je bilo največ zlorab v programih varne vožnje, za katere sem se tudi osebno boril in jih pripeljal v slovenski prostor," je dodal.
Sledile bodo tudi spremembe zakonodaje
"Spremembe gredo v to smer, da bo težje dobiti pooblastilo, da bo zakonodaja preprečevala zlorabe v zvezi z izvajanjem pogojev, kar je največji problem, dodelili pa bomo tudi večjo odgovornost stroki oziroma lažji odvzem pooblastil," je Velov napovedal tudi sistemske spremembe oziroma spremembe zakonodaje.
"Kot agencija s svojim strokovnim nadzorom smo brezzobi tiger in verjamemo, da nam bo zakonodaja dala večjo moč," je dodal.
Policija pa vrača žogico
Na navedbe Žlendra in Velova z novinarske konference pa so se odzvali tudi na Generalni policijski upravi. Pojasnili so, da je bil na agenciji za varnost prometa januarja 2012 res sestanek in da so takrat udeležence seznanili, naj na območju Izpitnega centra Ljubljana ne izvajajo nadzornih dejavnosti do zaključka kriminalistične preiskave, ki je bila izvedena junija 2012.
"To pa seveda ne pomeni, da agencija oz. ministrstvo svojih nalog ne bi mogla izvajati na drugih območjih oziroma po končani kriminalistični preiskavi tudi na območju Izpitnega centra Ljubljana," so opozorili.
Ob tem na policiji navajajo, da drugih dogovorov z omenjenima institucijama policija ni imela in jim tudi ni svetovala, "da ne smejo opravljati ukrepov iz njihovih pristojnosti zaradi trajajočih predkazenskih postopkov".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje