Ježki, ki jih uporabljajo ponekod v tujini, predrejo gume vsem, ki peljejo v napačno smer, že na uvozu. Foto: MMC RTV SLO
Ježki, ki jih uporabljajo ponekod v tujini, predrejo gume vsem, ki peljejo v napačno smer, že na uvozu. Foto: MMC RTV SLO
Signalizacija
Signalizacija pri Arji vasi. Črtkana črta prikazuje, kako se lahko odpeljemo v napačno smer, če prehitro zavijemo desno. Foto: MMC RTV SLO
Kako preprečiti vožnje v napačno smer?

Kot je znano, je tudi minister za promet Patrick Vlačič ob imenovanju nove predsednice uprave Mateje Duhovnik poudaril, da bo morala biti prometna varnost, glede na tragične dogodke v zadnjem času in vedno večjo neprevidnost voznikov, med prednostnimi nalogami Darsa, četudi do zdaj ni bila. Novice o vožnji v napačno smer so se v tem času kar vrstile; začelo se je s tragično nesrečo pri Arji vasi, kjer so umrli trije mladi, nadaljevalo z obračanjem na cestninski postaji, v petek pa je na ljubljanski obvoznici znova le malo manjkalo, da se ni zaradi vožnje v napačno smer zgodila nova nesreča.

"Ježkov" na uvozih in izvozih za zdaj ne bo
Na Darsu so novi predsednici uprave nemudoma predstavili ukrepe, ki so bili za večjo varnost storjeni že v preteklosti. Med njimi je leta 2004 izdelana študija ukrepov za preprečevanje vožnje v nepravilni smeri na slovenskih avtocestah, ki jo je izdelalo podjetje Omega consult. Na podlagi ugotovitev je Dars začel dodatno opremljati priključke na avtocesto s t. i. "rokami" z napisom STOP, napačna smer. Obenem pa iz te študije izhaja, da ni primerna uporaba fizičnih ovir, t. i. ježkov, ki jih sicer uporablja policija za lovljenje najobjestnejših voznikov.

Kot je za TV Slovenija pred kratkim dejala tudi Nataša Kovše z Darsove službe za tehnično pripravo dela, je praksa v tujini pokazala, da uporaba ježkov ni primerna, poleg tega pa slovenski predpisi upravljavcu cest uvedbe takega ukrepa sploh ne omogočajo, podobno kot tudi nimajo pooblastil, da bi ustavili človeka, ki, denimo, obrne na cestninski postaji.

Duhovnikova napovedala posebno delovno skupino
Mateja Duhovnik
je že predlagala tudi ustanovitev delovne skupine za prometno varnost, ki bo morala v roku štirinajstih dni predlagati načrt dela in oblikovati nabor kratkoročnih in dolgoročnih dejavnosti. Sočasno bodo določeni tudi člani delovne skupine, ki bo predvidoma sodelovala tudi s policijo.

Franci Matoz, odvetnik družin, ki so pri Arji vasi izgubile sina in hčeri, pa napoveduje vložitev kazenske ovadbe zoper odgovorne na Darsu, saj, kot je dejal za Odmeve, čeprav je bilo znano, da se take nesreče dogajajo, ni bilo storjeno dovolj.

Kako se sploh lahko znajdemo na napačnem pasu?
Zakaj se pravzaprav tako pogosto zgodijo tovrstne nesreče? V zvezi z nesrečo pri Arji vasi se je pogosto omenjala nerodno postavljena signalizacija, ki označuje uvoze na avtocesto.

Peter Lipar s fakutete za gradbeništvo kot mogočega krivca vidi tudi sistem vinjet, ki je številne ljudi, ki so bili vajeni le lokalnih in regionalnih cest, pripeljal na avtoceste.

Alojz Habič, višji policijski inšpektor v sektorju prometne policije, pa poudarja, da je glavni krivec za tovrsne napake alkohol. Poleg tega prepočasi dojemajo informacije tudi nekateri starejši vozniki, ni pa izključena niti objestnost oziroma sklepanje stav.

Kako preprečiti vožnje v napačno smer?