Po zadnjih neuradnih podatkih ministrstvo za promet predlaga uvedbo le letnih in polletnih vinjet. Foto: EPA
Po zadnjih neuradnih podatkih ministrstvo za promet predlaga uvedbo le letnih in polletnih vinjet. Foto: EPA
Cestninska postaja
Cestninske postaje kljub uvedbi vinjet ostajajo, saj zanje za zdaj niso predvideni nobeni gradbeni posegi. Foto: MMC RTV SLO
Uvedba vinjet

Ministrstvo za promet naj bi predlagalo le letne in polletne vinjete, te bi stale od 30 do 40 evrov, sistem pa naj bi bil uveden že 1. julija.

Če bo letna vinjeta stala 55 evrov, bo to pomenilo:
5
povratnih voženj iz Ljubljane v Maribor
6
povratnih voženj iz Ljubljane v Koper
17
povratnih voženj iz Ljubljane v Kranj
8
povratnih voženj iz Ljubljane v Čatež

Vlada naj bi sicer svoj sklep sprejela na četrtkovi seji, zadnji izračuni pa kažejo, da bi Dars s cestninami pobral približno toliko kot zdaj, če bi letno vinjeto kupilo pol milijona Slovencev, polletno pa dva milijona in pol tranzitnih potnikov. Z vinjetami bi tako v enem letu zaslužili okoli 130, skupaj s cestninjenjem tovornjakov pa 215 milijonov evrov.

Drugi vladni izračuni pa naj bi pokazali, da dohodki Darsa ne bi bili ogroženi, če bi letna vinjeta stala 147 evrov in bi jo kupilo 60 odstotkov lastnikov vozil, registriranih v Sloveniji.

Cestninske postaje ostajajo
Cestninske postaje kljub uvedbi vinjet ostajajo, saj zanje za zdaj niso predvideni nobeni gradbeni posegi. Promet skoznje bo potekal po prilagojeni prometni signalizaciji, podrli pa naj bi jih šele po uvedbi satelitskega cestninjenja.

Za tovornjake ostaja cestininjenje po starem sistemu, namenjene pa jim bodo cestninske steze na desni strani cestišča, torej tiste, ki so zdaj namenjene ABC cestninjenju, ali kombinirane steze. V Darsu razmišljajo tudi, da bi elektronsko ABC-cestininjenje uvedli za vse tovornjake.

Uvedba vinjet