Lastnik in operator letala je bila družba Kuertz enterprise, 73-letni nemški državljan, ki je letalo pilotiral, pa je imel za sabo 3911 ur letenja. Foto: BoBo
Lastnik in operator letala je bila družba Kuertz enterprise, 73-letni nemški državljan, ki je letalo pilotiral, pa je imel za sabo 3911 ur letenja. Foto: BoBo
false
V uvodnem poročilu izpostavljajo vremenske pogoje, ki so omogočali močne turbulence in zaledenitve. Foto: Uradna stran

Uvodno poročilo ugotavlja, da je bilo na dan nesreče na poti od Benetk do Slovenije nekaj nizke oblačnosti, da so nad jugozahodno Slovenijo nastajali konvektivni oblaki, da je bila vidljivost zaradi padavin in oblakov močno zmanjšana in da je bila temperatura pod lediščem nad približno 2700 metri nadmorske višine, ta meja pa se je ob močnejših padavinah nižala. Pojavljale so se plohe, pred nesrečo tudi posamezne nevihte, zaradi konvektivnih oblakov pa so bile razmere ugodne za nastanek zmernih in močnih vertikalnih gibanj, turbulenc in zaledenitev.

Glede na analize radarskih slik preiskovalci sklepajo, da je bilo najmočnejše konvektivno dogajanje na območju severne Primorske med 9. in 10. uro. V oblakih je bila 100-odstotna vlažnost.

Lastnik in operator letala je bila družba Kuertz enterprise, 73-letni nemški državljan, ki je letalo pilotiral, pa je imel dovoljenja komercialnega pilota ter potrebna zdravniška spričevala z veljavnostjo do leta 2017. Pred nesrečo je skupno preletel 3911 ur.

Pilot zahteval spremembo smeri
Nesreča se je zgodila ob 10:52, ko je šestsedežno motorno letalo piper, registrirano v ZDA, ki je imelo na krovu poleg pilota še tri potnike, strmoglavilo pri kraju Predmeja. Ob silovitem trku ob tla je letalo zagorelo, pilot in potniki pa so izgubili življenje. Letalo, motor in oprema so bili popolnoma uničeni, navaja poročilo.

Letalo je vzletelo ob 10:16 z letališča Marco Polo v Benetkah, letelo pa je proti Leipzigu v Nemčiji. Ob 10:45 je pilot letala pri vstopu v slovenski zračni prostor vzpostavil radijsko zvezo s Kontrolo zračnega prometa v Sloveniji in zahteval spremembo prej načrtovane poti, kar mu je nadzornik tudi odobril. "Nekaj minut za tem je nadzornik zračnega prometa opazil, da letalo nenapovedano spreminja elemente leta. Nato je pilot pojasnil, da se je izogibal mogoči zaledenitvi zaradi velikega oblaka iz rodu kumulonimbus (nizki, veliki in gosti vodéni oblaki op. a.). Ob 10.51 je pilot sporočil klic na pomoč (Mayday), vendar poznejšega odziva pilota na poziv nadzornika ni bilo več," potek dogajanja opisuje poročilo.

Kontrola zračnega prometa je takoj sprožila postopek iskanja in reševanja, razbitine letala pa so v kratkem našli na gozdnatem pobočju približno dva kilometra severozahodno od vasi Predmeja v občini Ajdovščina.

Preiskava še vedno v teku
Preiskovalci so bili na mestu nesreče skupaj s predstavniki novogoriške policije dva dni. V krogu razbitine letala niso našli dela višinskega krmila, še vedno pa poteka iskanje repnega dela letala, ki je za nadaljnjo analizo nesreče zelo pomemben, je še navedeno v poročilu, pod katerim se je podpisal glavni preiskovalec Toni Stojčevski.

Tudi analiza radarskih odzivov in glasovne komunikacije ter podatkov, pridobljenih od tujih radarjev, še poteka. Služba za preiskovanje letalskih nesreč sicer ni ugotavljala morebitne krivde ali odgovornosti, pač pa je njihov namen preprečevanje nesreč in incidentov v prihodnosti.