Že pri običajnem jogurtu lahko cene močno variirajo. Foto: MMC RTV SLO
Že pri običajnem jogurtu lahko cene močno variirajo. Foto: MMC RTV SLO
ZPS: Precenimo cene

Pri tem je treba biti pozoren predvsem na velik cenovni razpon istovrstnih izdelkov. Poleg tega naj bodo potrošniki previdni tudi pri promocijski prodaji oziroma najrazličnejših "akcijah", na katere nenehno opozarjajo trgovci. Pri zvezi potrošnikov menijo tudi, da bi trgovine morale čim prej vzpostaviti neke vrste kodeks za tovrstne akcije. Tudi sami so pripravljeni pri tem sodelovati.

Zveza potrošnikov je pripravila tudi nekaj praktičnih nasvetov, preden se odpravite po nakupih:

1. Precenite cene! “Ugodna" cena ni vedno res ugodna, sploh pa ni nujno najugodnejša. Ne verjemite zgolj napisom, pač pa se prepričajte sami!

2. Trgovska blagovna znamka ne pomeni nujno tudi najbolj ugodne cene v skupini istovrstnih izdelkov, kot bi morda pričakovali. Pred nakupom vsekakor preverite cene preostalih blagovnih znamk.

3. Bodite pozorni nakupovalci. Cenovni razponi med istovrstnimi izdelki so zelo veliki. Najdražji navadni jogurt 3,2 mlečne maščobe je več kot trikrat dražji od najcenejšega izdelka, zajetega v sklopu naše akcije. Podobno velja za pekarske izdelke.

4. Primerjajte cene istovrstnih izdelkov na kilogram, liter. Le tako boste dobili predstavo, koliko stane vaš izbrani izdelek v primerjavi z drugimi iste vrste.

5. Veliko pakiranje ni nujno najcenejše.

6. Določite si zgornjo mejo cene, ki ste jo za izdelek še pripravljeni plačati.

Akcijo Precenimo cene ZPS sicer izvaja že tretji mesec. Pri tem vsakih 14 dni primerjajo cene izdelkov znotraj osmih izbranih skupin živil na podlagi priporočil prehranske piramide.

Konkretne rezultate izsledkov si lahko ogledate tukaj.

Pošljite nam tudi svoje komentarje, izkušnje in opažanja v zvezi s cenami. Splet je vaš.

ZPS: Precenimo cene