Schumacher trdi, da je kljub 41 letom dobropripravljen n fizične in psihične napore dirkača formule ena. Novih izzivov se veseli. Foto: Reuters
Schumacher trdi, da je kljub 41 letom dobropripravljen n fizične in psihične napore dirkača formule ena. Novih izzivov se veseli. Foto: Reuters
Michael Schumacher, Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton
Martin Brundle, sovoznik Schumacherja pri Benettonu, meni, da je med vozniki več talenta kot takrat, ko je Schumacher odšel v pokoj. Med 24 vozniki bodo ob nekaj novincih na stezi kar štirje svetovni prvaki, ki imajo skupaj 11 osvojenih prvenstev. Foto: EPA
Sakhir
Progo v Bahrainu Nemec dobro pozna, na njej je slavil leta 2004, še vedno drži rekord za najhitrejši krog na tej stezi, ki pa so jo pred letošnjo sezono nekoliko podaljšali. Foto: EPA

Michael Schumacher ljubiteljev formule ena ne pušča hladnih; ali so njegovi vdani privrženci ali pa ga strastno sovražijo. Po treh letih dirkaškega pokoja se vrača.
"Počutim se kot otrok, ki se veseli božiča. Komaj čakam, da se sezona začne," je navdušen 41-letnik. "Seveda bom naskakoval osmo lovoriko. Nisem se vrnil, da bi bil statist in opazoval, kako drugi zmagujejo," je odgovoril na vprašanje, ali bo skušal osvojiti še en naslov. "Želimo dominirati od začetka do konca," je še dodal.

Ob Jensonu Buttnu, Lewisu Hamiltonu in Fernandu Alonsu eden od štirih svetovnih prvakov, ki bodo letos tekmovali, je pripravljen, da se pomeri z mladimi talenti, ki so se pojavili po njegovi upokojitvi (in seveda nekaterimi starimi tekmeci). Poznavalci napovedujejo, da "rdečemu baronu" ne bo tako lahko osvajati zmage (in prvenstva) kot na višku njegove moči pri Ferrariju s katerim je med leti 2000 in 2004 osvoji pet zaporednih naslovov svetovnega prvaka. Osmi naslov (prva dva je v letih 1994 in 1995 osvojil z Benettonom) bo naskakoval s "srebrno puščico". Z moštvom Mercedes GP je podpisal triletno pogodbo.

Dirka v Bahrainu bo prva za Kerpenčana po letu 2006 in prva v kateri bo na štartu skupaj z "Malim Schumijem", Sebastianom Vettlom, in svetovnim prvakom iz leta 2008, Lewisom Hamiltonom. Obeta se tudi obnovitev rivalstva z Alonsom, ki se je pred sezono preselil k Ferrariju. "Mlado kri" bo imel Schumacher tudi v svojem moštu v Nicu Rosbergu. Sinu nekdanjega svetovnega prvaka Kekeja Rosberga so nekateri nekdaji Schumacherjevi sovozniki – najbolj glasen je bil Rubens Barrichello - svetovali, naj se čim prej pobere iz moštva Mercedes GP, češ da ob sedemkratnem svetovnem prvaku preprosto ne bo dobil priložnosti, da se povsem izkaže.

Številni rekordi v senci nešportnih potez
Najbolj uspešen dirkač formule ena - sedem naslovov prvaka, 91 zmag, 154 uvrstitev med prve tri, 68 prvih startnih mest, 76 najhitrejših krogov in 1.369 zbranih točk na 250 dirkah – pa je v bogati karieri nanizal tudi nekaj črnih madežev. Zadnja dirka leta 1994 v Adelaidi je minila v znamenju trka med Schumacherjem, ki je rahlo trčil v zid, in Damonom Hillom, tekmecem za prvaka, ki ga je skušal prehiteti. Po trku sta oba voznika končala dirko, Schumacher pa je tako osvojil svoj prvi naslov prvaka. Mnenja o tem, ali se je Nemec namerno zaletel v Angleža so deljena.

Tudi leta 1997 je zadnja dirka sezone – v španskem Jerezu – odločala o prvaku. Schumacher je vodil pred Jacquesom Villeneuvom tako v skupnem seštevku (za eno točko) kot na dirki, ko ga je Kanadčan ujel in skušal prehiteti. Voznika sta bila drug ob drugem, ko je Schumacher v ovinku Dry Sack z desnim sprednjim kolesom zadel levo stran Villeneuovega williamsa. Nemec je dirko končal ob stezi, Kanadčan pa je s poškodovanim dirkalnikom končal na tretjem mestu in osvojil svoj edini naslov prvaka. Fia je Schumacherja diskvalificirala.

Nobena skrivnost ni bila, kdo je voznik številka pri Ferrariju, a kljub temu so bili navijači na VN Avstrije leta 2002 v Zeltwegu močno razburjeni, ko je moral vodilni Rubens Barrichello po ukazu iz ferrarijevega boksa predse spustiti svojega moštvenega kolega Schumacherja (čeprav je ta premočno vodil v skupnem seštevku). Navijači so svoje nezadovoljstvo glasno pokazali, ko so Schumacherja izžvižgali ob podelitvi pokalov na zmagovalnem odru.

Za kresanje mnenj je Schumacher ponovno poskrbel med kvalifikaciami za VN Monaka leta 2006, ko je v zadnjih minutah parkiral svojega ferrarija v Rascassu delno na stezi in oviral voznike, ki so se še borili za izboljšanje svojega štartnega mesta, med njimi tekmeca Alonsa (Renault). Schumacher je trdil, da so mu v vstopu v ovinek preprosto zablokirala kolesa in da mu je dirkalnik ugasnil, a s vojo razlago ni prepričal komisarjev dirke, ki so mu odvzeli "pole position" in ga postavili na začelje kolone.

Težko slovo leta 2006
Kljub tem in še nekaterim nešportnim potezam Kerpenčan velja za živo legendo formule ena. A tudi za legende pride čas, ko se morajo posloviti. Odločitev pred dobrimi tremi leti gotovo ni bila lahka. Govorilo se je, da je moštvo iz Maranella njegovo upokojitev celo izsililo, saj naj bi si šef rdečih Luca Di Montezemolo v želji, da zagotovi dostojnega naslednjika za Schumacherja, želel narediti prostor v moštvu za Kimija Räikkönena, ki se mu je končala pogodba z Mclarnom.

Sedaj je le dočakal trenutek vrnitev k tistemu, kar počne najbolje – dirkanju na najvišjem nivoju. "Počutim se bolj sveže kot zadnjih nekaj let. Ko sem se leta 2006 upokojil, so bile moje baterije prazne. Sedaj so povsem napolnjene in sem pripravljen na izziv. Ideja o vrnitvi je vedno gorela v meni. Bilo je le vprašanje trenutka, kdaj bom rekel 'Nazaj sem'. Fizično in psihično sem popolnoma pripravljen, tako da lahko pričakujete marsikaj," pravi serijski podiralec rekordov v formuli ena.

Komentatorji se sicer ne strinjajo v tem, ali bo Schumacher še osmič prvak, so si pa edini, da se ob svoji vrnitvi ne bo osmešil in bo mešal štrene povsem pri vrhu.