Komuniciranje med moštvom v boksu in dirkačem na progi utegne biti kmalu zelo omejeno. Foto: EPA
Komuniciranje med moštvom v boksu in dirkačem na progi utegne biti kmalu zelo omejeno. Foto: EPA

FIA lahko radijsko zvezo tudi prepove, vendar pa - ali ne bi bilo bolje, če bi sprejeli nova pravila, prek katerih bi lahko dirkač svoje povedal na progi, in ne po zvezi? To bi bila najboljša rešitev.

Eric Boullier, vodja moštva McLaren
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen je znan po tem, da želi dirkati v miru, brez pretiranega komuniciranja z moštvom po radijski zvezi. To se je še najbolj pokazalo pred dvema letoma v Abu Dabiju, ko je v končnici dirke jezno odgovoril in z eno povedjo utišal svoje moštvo. Foto: EPA


O tem so razpravljali na seji strateške skupine F1 med dirkaškim koncem tedna v Monzi. Pogovori po radijski zvezi, ki so predvajani med prenosi dirk, motijo številne ljubitelje tega športa, predvsem zaradi tega, ker dirkače prikazujejo kot lutke svojih moštev, ki jim ukazujejo, kako naj dirkajo.
Seveda pa marsikdo ni zadovoljen niti z vsesplošnim pritoževanjem dirkačev - navsezadnje smo letos lahko večkrat poslušali pritoževanje med boji Sebastiana Vettla in Fernanda Alonsa, pa tudi obeh mercedesov - in prejemanje podatkov po radijski zvezi, ki dirkačem izdatno pomagajo.

Kršitev člena 20.1?
Prav temu primeru je strateška skupina posvetila največ pozornosti, saj lahko dirkači ogromno pridobijo s podatki o bolje ali slabše odpeljanih sektorjih svojih nasprotnikov, poroča Autosport. V letošnji sezoni je to še najopazneje pri Lewisu Hamiltonu in Nicu Rosbergu, ki svojo ekipo neprestano sprašujeta o vožnjah moštvenega kolega. Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) želi, da moštva upoštevajo člen 20.1 v športnem pravilniku formule ena, ki pravi, da mora "voznik dirkalnik voziti sam, brez kakršne koli pomoči". FIA lahko prepove kakršno koli podajanje informacij med moštvom in dirkačem, če ne gre za posredovanje podatkov iz varnostnih razlogov. Strateška skupina je še poudarila, da bodo med prenosi dirk še vedno predvajali zanimive in včasih tudi zabavne izjave dirkačev. Za te je v zadnjih letih sicer pogosto poskrbel Kimi Räikkönen, ki na splošno radijskih zvez ne mara.
Boullier: Zakaj ne bi sprejeli novih pravil?
Vodja moštva McLaren Eric Boullier pozdravlja morebitne spremembe, a poudarja, da so sporočanje pomembnih podatkov po radijski zvezi prinesle številne spremembe v formuli ena - predvsem omejitve pri količini goriva in nove Pirellijeve gume, ki se zelo hitro obrabljajo. Iz boksa morajo tako dirkačem sporočati, kdaj in koliko naj varčujejo z materialom. "Radijska sporočila in navodila so del formule ena, vse odkar se v tem športu uporabljajo radijske zveze. Za številne je to zdaj nekaj novega, ker se sporočila in navodila zadnja tri leta predvajajo med prenosi. FIA lahko radijsko zvezo tudi prepove, vendar pa - ali ne bi bilo bolje, če bi sprejeli nova pravila, prek katerih bi lahko dirkač svoje povedal na progi, in ne po zvezi? To bi bila najboljša rešitev," je prepričan Francoz, ki se je pred začetkom letošnje sezone k McLarnu preselil iz Lotusa.

FIA lahko radijsko zvezo tudi prepove, vendar pa - ali ne bi bilo bolje, če bi sprejeli nova pravila, prek katerih bi lahko dirkač svoje povedal na progi, in ne po zvezi? To bi bila najboljša rešitev.

Eric Boullier, vodja moštva McLaren