Ko je lani iz Tora Rossa napredoval v Red Bull, je motošportna javnost to videla kot izjemno priložnost za mladega Francoza. Pred začetkom sezone je bil samozavesten, da bo ponujeno priložnost zgrabil z obema rokama, a kaj kmalu se je vse obrnilo na glavo.
Izkazalo se je, da se v Red Bullovem dirkalniku RB15 ne znajde najbolje, naredil je kar nekaj napak, za nameček je redno izgubljal dvoboj z moštvenim kolegom Maxom Verstappnom. Pred poletnim premorom je zasedal 6. mesto v prvenstvu, le pet točk je imel naskoka pred Sainzem v mclarnu.
Motošportnemu direktorju ekipe dr. Helmutu Marku je dokončno prekipelo, Gaslyja se je odkrižal in opravil menjavo: Francoza je poslal nazaj v Toro Rosso, iz Faenze pa je v ekipo povabil novinca Alexandra Albona.
Poteza, ki so jo številni videli kot javno klofuto. Toda Gasly ni vrgel puške v koruzo, na predzadnji dirki sezone je prvič v karieri stopil na stopničke – VN Brazilije je sklenil na 2. mestu –, letos pa je z ekipo pod novim imenom AlphaTauri dosegel celo prvo zmago – in to na kultnem dirkališču v Monzi!
Gasly: Enostavno sem brez besed
"To je bila res nora dirka. Mislim, da smo zelo dobro izkoristili prekinitev. V zadnjih 18 mesecih sem prestal ogromno. To, da mi je uspelo v Monzi zdaj doseči prvo zmago v karieri ... enostavno sem brez besed," je takoj po dirki za F1tv dejal presrečni 24-letnik, ki je navdušil že prejšnji konec tedna v Spa-Francorchampsu. "To moštvo mi je dalo res ogromno: prvo priložnost, prvo uvrstitev na oder za zmagovalce, zdaj še prvo zmago. Dan ne bi mogel biti lepši. Ko sem prodrl v formulo ena, sem rekel, da mora v tem razredu prvič po letu 1996 spet zmagati Francoz. Toda nikoli si ne bi mislil, da se bo to zgodilo na takšen način," je še povedal Gasly.
Zadnji Francoz, ki je slavil zmago v formuli ena, je Olivier Panis, ki je na izjemni dirki 19. maja 1996 dobil prestižno VN Monaka v Monte Carlu.
Sainz delno zadovoljen z drugim mestom
Kar nekoliko razočaran nad razpletom je bil drugouvrščeni Carlos Sainz, ki je že v kvalifikacijah s tretjim mestom nakazal svojo namero med dirkaškim koncem tedna severno od Milana. Toda med dirko se ni izšlo vse po načrtih. "Delno sem zadovoljen s končno uvrstitvijo. Sicer pa si nismo mogli predstavljati, da se bomo potegovali celo za zmago. Če bi bila dirka normalna, bi najverjetneje končal takoj za Hamiltonom. Toda z drugim mestom moram biti zadovoljen. Pierru lahko le čestitam," je povedal Španec, ki še vedno lovi krstno zmago v kraljici motošporta. Naslednjo sezono bo VN Italije zanj 'domača' dirka, saj bo na njej dirkal kot novopečeni član Ferrarija.
Stroll: Nenavadno je spet začeti po prekinitvi
Po dolgih letih je na oder za zmagovalce znova stopil Lance Stroll. Dirkač Racing Pointa je dirko v Monzi sklenil na tretjem mestu. "Minilo je že nekaj let, odkar sem stal na stopničkah. Zelo sem vesel za Pierra, res je dirkal brezhibno," je uvodoma za f1tv dejal Kanadčan, ki se je ob prekinitvi znašel v sijajnem položaju. V času, ko je po stezi vozil varnostni avtomobil, je bil edini, ki se ni odločil oditi po svež komplet gum, ostal je na stezi in vozil za Hamiltonom. A vnovični štart se mu ni izšel po načrtih, kolesa so se zavrtela v prazno, hitro je mimo njega švignilo nekaj sotekmovalcev. Toda začel se je prebijati naprej in naposled osvojil tretje mesto. "Dirko sem si lahko pokvaril le sam, potem ko sem nadaljevanje dirke začel z drugega štartnega položaja. Nenavadno je dirko ponovno začeti po prekinitvi," je dejal Stroll, ki je kot prvi Kanadčan v Monzi stopil na stopničke po letu 1979 (Gilles Villeneuve). Sicer pa je v kraljici motošporta že stal na stopničkah, prvič se mu je tu zgodilo v krstni sezoni med elito, ko je bil na dirki za VN Azerbajdžana 25. junija 2017 tretji. Boljšo uvrstitev mu je na ciljni črti ukradel Valtteri Bottas.
Hamilton se bo iz napake nekaj naučil
Ko smo že omenili Bottasa, Finec je imel dirko za pozabo. Katastrofalen štart in še slabši prvi krog sta mu odnesla boj za morebitno zmago, na koncu je izvlekel solidno 5. mesto. A veliko več pozornosti je požel Lewis Hamilton, ki je bil zaradi (prepovedanega) postanka v boksih kaznovan z 10-sekundnim postankom. Kazen, ki ga je pahnila na rep kolone, s katerega je vseeno odpeljal najhitrejši krog in končal na 7. mestu. "Iskreno, nisem videl rdeče luči. Krivdo prevzemam nase. Iz tega se bom nekaj naučil. To, da sem osvojil 7. mesto in za nameček odpeljal še najhitrejši krog, je kar soliden rezultat. Še posebej, ker sem v nekem trenutku dirkal na zadnjem mestu, 26 sekund za naslednjim dirkačem. Te točke bom z veseljem vzel. Med drugim sem hvaležen, da Maxu (Verstappnu) ni uspelo osvojiti nobene točke, tako da danes nismo veliko izgubili," je za Autosport povedal serijski zmagovalec in šestkratni svetovni prvak, ki bo moral na rekordno šesto zmago v Monzi počakati vsaj še leto dni.
Je pa Britanec, ki je v formulo ena prodrl leta 2007, vseeno presegel 66 let star rekord. Namreč, med dirko je vodil več kot dva kroga, s čimer je v zgodovini dirk za VN Italije odpeljal največ krogov v vodstvu. Do nedelje je ta rekord z 220 krogi v vodstvu držal legendarni italijanski dirkač Alberto Ascari.
Vettel: Še dobro, da ni bilo navijačev na tribunah
Medtem pa so se pri Ferrariju želeli kar malce potuhniti. Točkovna ničla na domači dirki je vselej slab rezultat. In res smola za moštvo iz Maranella, da je popolnoma nekonkurenčno ravno v letu, ko so na koledarju formule ena kar tri italijanske dirke: ena v Monzi, ena v Mugellu in ena v Imoli. "Letošnje leto je res drugačno. Še dobro, da na tribunah ni bilo navijačev. Takšno je pač življenje," je po dirki za f1tv pripomnil Sebastian Vettel, ki je VN Italije po okvari zavornega sistema končal že precej zgodaj. "Okvara zavornega sistema je najslabše, kar se ti lahko zgodi na dirki. K sreči se mi je to zgodilo na najboljšem delu proge. Če bi se mi zgodilo kje drugje, ne bi bilo tako dobro. Razumeti moramo, zakaj se je to zgodilo. To se mi na takšen način še nikoli ni zgodilo. K sreči prav pred uvodnim zavojem, ko je na voljo dovolj izletnega območja," je še dejal Heppenheimčan, ki je letos brez točk ostal že na polovici dirk.
V nedeljo že VN Toskane
Časa za počitek ni, že ta konec tedna je v Italiji na sporedu dirka za VN Toskane v Mugellu. Dirkališče v Scarperii e San Pieru še nikoli ni gostilo dirke v formuli ena, so pa leta 2012 na njem v elitnem razredu motošporta izvedli medsezonsko testiranje. Proga je tedaj navdušila številne dirkače, največ hvalospevov sta ji namenila Mark Webber in Vettel, tedaj moštvena kolega pri Red Bullu. Toskanski dirkaški konec tedna se bo začel s prvim prostim treningom v petek, v soboto so ob 15. uri na sporedu kvalifikacije, dirka je v nedeljo ob 15.10.
Zmagovalci vseh dirk za VN Italije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2020 | Pierre Gasly | AlphaTauri | Monza |
2019 | Charles Leclerc | Ferrari | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2009 | Rubens Barrichello | Brawn | |
2008 | Sebastian Vettel | Toro Rosso | |
2007 | Fernando Alonso | McLaren | |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren | |
2004 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2001 | Juan Pablo Montoya | Williams | |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1999 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | David Coulthard | McLaren | |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1995 | Johnny Herbert | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Damon Hill | Williams | |
1992 | Ayrton Senna | McLaren | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Ayrton Senna | McLaren | |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Gerhard Berger | Ferrari | |
1987 | Nelson Piquet | Williams | |
1986 | Nelson Piquet | Williams | |
1985 | Alain Prost | McLaren | |
1984 | Niki Lauda | McLaren | |
1983 | Nelson Piquet | Brabham | |
1982 | Rene Arnoux | Renault | |
1981 | Alain Prost | Renault | |
1980 | Nelson Piquet | Brabham | Imola |
1979 | Jody Scheckter | Ferrari | Monza |
1978 | Niki Lauda | Brabham | |
1977 | Mario Andretti | Lotus | |
1976 | Ronnie Peterson | March | |
1975 | Clay Regazzoni | Ferrari | |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus | |
1971 | Peter Gethin | BRM | |
1970 | Clay Ragazzoni | Ferrari | |
1969 | Jackie Stewart | Matra | |
1968 | Denny Hulme | McLaren | |
1967 | John Surtees | Honda | |
1966 | Ludovico Scarfiotti | Ferrari | |
1965 | Jackie Stewart | BRM | |
1964 | John Surtees | Ferrari | |
1963 | Jim Clark | Lotus | |
1962 | Graham Hill | BRM | |
1961 | Phil Hill | Ferrari | |
1960 | Phil Hill | Ferrari | |
1959 | Stirling Moss | Cooper | |
1958 | Tony Brooks | Vanwall | |
1957 | Stirling Moss | Vanwall | |
1956 | Stirling Moss | Maserati | |
1955 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1953 | Juan Manuel Fangio | Maserati | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1951 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje