Številni so prepričani, da kraljica motošporta potrebuje manjšo revolucijo pri spremembi pravil in predpisov, ki bi utegnila vzbuditi večje zanimanje med ljubitelji tega športa, ki so lani spremljali sprehod Mercedesa do naslova konstruktorskega prvaka, podobno pa se jim obeta tudi letos.
Moštvo iz Brackleyja se je najbolje pripravilo na novo obdobje turbomotorjev, s tekmeci je lani pometlo, edini, ki se jim je dostojno postavil po robu, je bil Daniel Ricciardo z Red Bullom. Letos, vsaj za zdaj, ne kaže, da bi se razmerje sil v samem vrhu kaj spremenilo. Mercedesov pogonski sklop je še vedno razred zase.
Formula ena ne potrebuje izrazitih sprememb
Med najglasnejšimi zagovorniki korenitih sprememb je vodja moštva Ferrari Maurizio Arrivabene, ki je že med zimskimi testiranji tarnal nad izrazito premočjo Mercedesa. Pridružili so se mu tudi drugi, ki menijo, da lahko Lewis Hamilton in Nico Rosberg skoraj na vsaki dirki večji del karavane - če ne kar vseh dirkačev - prehitita za krog. "Moje mnenje je, da ta šport ne potrebuje izrazitih sprememb, zlasti na področju pogonskega sklopa in dirkalnikov. Kot svetovni prvaki imamo srečo, da smo se pod novimi pravili najbolje znašli, a vseeno moramo biti odprti za predloge," je dejal Avstrijec, ki je lani Mercedesovo zmago slavil na 16 od 19 dirk.
Ferrarijev predlog mu je bil všeč
Pri Ferrariju so februarja letos v javnost lansirali podobe ekstremno spremenjenega dirkalnika, ki naj bi ob morebitnih spremembah v formuli ena hrumel v prihodnosti. Gre za precej spremenjeno podobo, ki se od zdajšnjih dirkalnikov najbolj razlikuje po bolj elegantni karoseriji in predvsem drugačnem sprednjem, zadnjemu krilu in zadku. Z omenjenimi slikami so želeli v Maranellu predvsem sprožiti debato, pozneje so svojo vizijo glede futurističnega dirkalnika predstavili tudi pri Red Bullu. "Ferrarijev predlog je bila provokacija, to so tudi priznali. Osebno mi je bil predlog všeč, a nisem prepričan, da je to primerno za formulo ena. Kakor koli že, usesti se moramo in skupaj najti načine, kako v celoti izboljšati formulo ena," je dejal Wolff.
Dirkalniki naj bodo večji, gume širše ...
Čeprav mu je bila oblika predlaganih dirkalnikov všeč, Wolffu ni po godu dejstvo, da vse skupaj preveč spominja na športne avtomobile. "Če se že moramo odločiti o spremembi videza dirkalnika, kar s seboj prinese tudi drugačen način dirkanja - in pri tem dirkalnik ne sme biti podoben športnemu avtomobilu -, potem je dobro, če razmislimo o tem, da bi bili dirkalniki širši, gume pa večje. To formuli ena vsekakor dolgujemo, a mislim, da to niso glavni vzroki za težave," je še dodal 43-letnik.
Finančne težave moštev in dirkališč
Formula ena se ukvarja s precej večjimi težavami. Stroški so kljub zajezitvi zrasli v nebo, manjša moštva se borijo za preživetje, za preživetje pa se borijo tudi nekatera evropska dirkališča. Letos so navijači med drugim prikrajšani za nemško dirko, ki jo je morala Mednarodna avtomobilistična zveza po bankrotu dirkališča v Nürburgu in težavah z organizacijo v Hockenheimu črtati s koledarja. Zelo verjetno se bo kmalu od karavane formule ena poslovila tudi kultna dirka v Monzi. Katere so še druge težave, s katerimi se ukvarja kraljica motošporta, lahko preverite v daljšem pogovoru z Miranom Ališičem, ki smo ga opravili po koncu lanske sezone. Objavljen je v dveh delih: 1. del, 2. del.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje