A to samo po sebi še ni razlog za več padcev. Veliko teh se po njegovih besedah zgodi zaradi vse bolj napadalnega sloga dirkanja. Množični padec, ki je zaznamoval četrtkovo četrto etapo Dirke po Baskiji, še naprej odmeva v kolesarski karavani in tudi v širši športni srenji. "To se vidi tudi na nižjih ravneh tekmovanja, saj je na letošnji dirki za veliko nagrado Adrie Mobil povprečna hitrost zmagovalca bila 45 km/h, kar je 2,5 km/h več kot prej," je za STA dejal Fink in nadaljeval: "Dejstvo je, da so svetovne ekipe močno okrepile svoje proračune, imajo strokovnjake za aerodinamiko, za gume, verige. Nekateri imajo za sabo tudi proizvajalce koles in vse to pomeni, da so tekme čedalje hitrejše."
Pomembno vlogo ima tudi boj za pozicije
Čeprav je hitrost vse večji faktor pri varnosti kolesarjev, je v svoji oceni padca, ki je na Dirki po Baskiji k odstopu med drugim prisilil tri glavne favorite, Primoža Rogliča, Remca Evenepoela in Jonasa Vingeegarda, Fink vzrok pripisal predvsem vse bolj napadalnemu slogu dirkanja: "Fizična pripravljenost kolesarjev je vse boljša. Kolesarji so sposobni izrednih naporov, njihova možnost 'pressinga' na dirkah, ko so kolesarji na maksimalnih obratih, je zdaj veliko večja kot v preteklosti. Če so kolesarji nekoč tega izvajali eno uro, je to zdaj štiri ali pet ur 'pressinga', pri takih fizičnih obremenitvah pa hitro pade koncentracija." Pomembno vlogo pri veliko množičnih padcih ima tudi boj za pozicije: "Zakaj se je ravno na tem mestu zgodil padec vodilnih? Zato, ker se je ravno na tem spustu odvijal boj za pozicijo vodilnih ekip, ki jih je v nadaljevanju čakal odločilni klanec etape. Zaradi tega so bili tekmovalci izredno hitri, mogoče tudi malo nervozni in v takih situacijah pride do padcev."
Kako upočasniti in ohraniti čar kolesarstva?
Vse večjo hitrost kolesarjev je po padcu v Baskiji izpostavil tudi direktor enodnevne klasike Pariz – Roubaix Thierry Gouvenou in zahteval ukrepe. A pri tem se Fink sprašuje, kaj bi se glede na ves napredek v kolesarstvu lahko naredilo, da bi umetno upočasnili tekmovalce in ob tem ohranili čar cestnega kolesarstva: "Vprašanje, kako to izpeljati, saj se cestno kolesarstvo ne odvija na poligonu. Prav tako ni samo vožnja v hrib, pomemben del tekmovanja so spusti in zavoji." Pri tem je poudaril, da organizatorji vse več poudarka dajejo zagotavljanju varnih pogojev za kolesarje: "Seveda vsega ne moremo predvideti, vendar si prizadevamo, da uredimo vse potrebno, da imajo kolesarji ustrezne razmere in informacije glede razmer na cesti. Vsi tekmovalci, športni direktorji, vsi vnaprej dobijo podatke o trasi, predvsem o vstopih na ključne vzpone."
UCI išče različne rešitve
"Kot organizatorji si želimo, da so vsi zelo dobro obveščeni tudi o posebnostih trase. Vprašanje pa je, koliko si tekmovalci zapomnijo to med samo dirko, ko je njihov srčni utrip na 160, 180 ali celo 200 udarcev na minuto," je dodal. Je pa tudi Fink poudaril vpliv kolutnih zavor, ki kolesarjem omogočajo izjemno močno zaviranje na kratke razdalje. O tem se je po padcu v Baskiji razgovoril predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur, ki je kolutne zavore označil za glavno težavo pri varnosti kolesarjev zaradi brutalnosti zavornih sil, ki ga omogočajo. Fink vse to vidi v luči novodobnega, veliko bolj napadalnega sloga cestnega kolesarstva. Zaradi tega mednarodna kolesarska zveza UCI išče rešitve, kako izboljšati varnost kolesarjev, med katerimi tehta tudi nove ukrepe za zajezitev preveč agresivnih manevrov v boju za pozicijo, je še povedal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje