Ob meteorskem preboju Tadeja Pogačarja na lanski La Vuelti ga sicer ni bilo zraven, a zato so šefi Emiratov decembra lani sklenili, da bodo združili slovensko navezo. Jan Polanc je in bo na večini dirk leta 2020 Pogačarjev pomočnik, četudi za ceno lastnih ambicij in sposobnosti, kar je ne nazadnje lani dokazal na Giru, ko je drugič v karieri oblekel rožnato majico. A letos bo Polanc namesto v Italiji dirkal po Franciji.
Držijo se prvotnega načrta
"Dejansko smo pri UAE Emirates ohranili izvirni načrt še iz decembra, po katerem grem s Pogačarjem na Tour de France. Bistveno se mi načrti niso spremenili, saj sem to imel že vseskozi v glavi, javnost pa je šele zdaj izvedela," je na Rudnem polju pripovedoval 28-letnik iz Britofa pri Kranju.
Naslednja dirka – bele ceste Toskane
In kakšen je Polančev program po pandemijski prekinitvi? "Višinske priprave v Sestrierju – Strade Bianche – nove priprave – Dauphine in Tour. Imam skorajda identični načrt dirk kot Tadej, le da bo on vozil še spomenik Milano– Sanremo, sam sem takrat že na drugih pripravah. Za naprej se bomo pogovarjali točno po Dirki po Franciji, a imam prav tako predviden enak program kot Tadej: klasike v Ardenih. Svetovno prvenstvo je pri vseh v programu, a letos je zaradi bližine Toura neobičajno, a za vse enako," je načrt skupnih ekipnih priprav in dirk razkril Polanc.
Na Aruju pritisk, Pogačar z boljšimi izidi
Pogačar vztrajno poudarja, da je neobremenjen z izidom na 107. Dirki po Franciji in je kapetan Fabio Aru, kar so ob prelomu leta poudarjali tudi pri UAE Emirates. A zdaj ob potrditvi osmerice za Tour 2020 je bil generalni menedžer ekipe Matxin Joxean Fernandez odkrit tudi v pogovorih za italijanske medije – prvi adut in steber, okoli katerega gradijo ekipo za tritedenske dirke, je Pogačar, medtem ko mora dobro plačani Aru po vseh zdravstvenih težavah končno pokazati, da je še konkurenčen za skupne razvrstitve.
"Dobro, trenutno je tako, da se ve. Aru je zmagal na Vuelti, bil je konkurenčen na Giru, tudi Touru. Zato se mogoče tudi namerno ustvarja več pritiska in odgovornosti na Aruju, da se tako razbremeni Pogačarja. Po prvih etapah bo hitro jasno," je Polanc potrdil, da je pritisk na Italijanu, ki je blestel v obdobju 2014–2017 in se mu letos izteka pogodba z Emirati, nato pa podal še osebno mnenje: "Moje stališče je, da je Pogačar boljši kolesar kot Aru, oz. natančneje, v boljši formi in z izidi lani ter letos. Vsekakor si bosta na štartu delila kapetanski trak."
Priložnost tudi za kakšen etapni podvig?
Zadovoljstvo nad tekmovalnim nadaljevanjem sezone je bilo vidno, a ravno pri slovenskih emiratih, je zaradi izkušenj s karantenami ostalo največ previdnosti. "Zdaj se pandemija spet nekaj krepi, upam, da se bo vse umirilo in bomo res lahko nadaljevali tekmovalno sezono ter dirkali na Touru. Letošnji Tour ima res več mešanih, razgibanih etap. Ni veliko dolgih ravninskih dnevov kot v preteklosti. Mogoče se bo nekoliko prej videlo, kdo lahko meša karte in je lahko pri vrhu," je Polanc zadovoljen s traso letošnje francoske pentlje, ki je tudi po njegovem okusu in bi lahko kakšen dan dobil tudi proste roke pri ciljih na vzponih. Ne nazadnje ima Polanc Iz italijanskega kroga dve odmevni etapni zmagi s ciljema na vzponih Abetone 2015 in Etno 2017.
Primož Roglič, ki ne skriva ambicij po rumeni majici, je na Rudnem polju pripovedoval, da upa na Touru na sodelovanje z rojaki, zlasti s Pogačarjem, kot sta ga uprizorila na lanski Vuelti. "Dokler se oba še bojujeta za najvišja mesta proti drugim, si še lahko nekaj pomagata. Ko pa bosta mogoče znašla oba v položaju za 1. mesto, se morata pa tudi onadva udariti," Polanc opozarja, da so interesi ekip na prvem mestu, ne nazadnje sta se najboljša slovenske kolesarja zdaj neposredno udarila na obeh državnih prvenstvih.
Z bronom izpolnil cilj
V cestni vožnji sta taktično sodelovala pri pokrivanju bega, pri čemer je pomemben delež opravil ravno Jan Polanc, ki je skupaj z Luko Mezgecem in Žigo Jermanom narekoval ritem glavnine, na koncu pa mu je vseeno uspelo osvojiti 6. mesto. V vožnji na čas je to nadgradil z bronom, ko je za 6 sekund ugnal veterana Janija Brajkoviča.
"Realno vem, da mi je bilo dosegljivo 3. mesto in cilj je izpolnjen. Nekajkrat na leto grem tukaj čez. Zadnji teden smo bili večkrat na progi, testirali smo kolesa, zagotovo mi je bilo lažje, ker dobro poznam traso. Izziv je biti čim bližje najboljšima, kar pa ni lahko. Vsaka sekunda mi je bila pomembna. Za našo ekipo je lep izkupiček, cilj je uresničen v celoti: Tadej je ubranil naslov, sam pa na stopničkah," je razplet kronometra na Pokljuko opisal Polanc, sicer državni prvak v vožnji na čas iz leta 2017, kar je bila njegova tretja in trenutno zadnja zmaga pred profesionalci.
Tudi mehanik moral vaditi menjavo za Tour
Nedeljsko državno prvenstvo v vožnji na čas je bila za UAE Emirates generalka za edini kronometer letošnjega Toura, ki bo v predzadnji, 20., etapi, pri čemer je bil ključ do zlata in brona menjava koles. "Tukaj je bil tudi naš mehanik, ki bo tudi na Touru, in mora trenirati menjavo tudi on. Na koncu koncev je bilo dobrodošlo, da je bil letošnji DP v kronometru tako podoben tistemu na Touru."
Nimajo vse ekipe enakega materiala
Polanc je nato podrobno razložil priprave in razmišljanje v ozadju odločitve za štart z navadnim kolesom in prestop na kronometrsko kolo na robu Pokljuke: "Vsak tekmovalec ve, kakšno opremo ima, in se tako lažje odloči. Mi smo testirali obe kolesi in smo ugotovili, da je za nas boljša menjava. Ob devetih oz. šestih sekundah razlike, ki so odločale o medaljah, se potem tisti, ki izgubi, mogoče res vznemirja, ker ni menjal."
V klanec z navadnim, po ravnini s kronometrskim kolesom
Nimamo vse ekipe enakega materiala. S Tadejem sva testirala kronometrsko in navadno kolo ter videla, na katerih odsekih koliko pridobivava oz. izgubljava. Odločila sva se, da za prvi del vzpon greva z navadnim kolesom. V zadnjih 8 km, torej od menjave kolesa na vrhu Pokljuke, je razlike med običajnim cestnim kolesom in kronometrskim od 25 do 30 sekund. S tem, da izgubiš pri menjavi okoli 10 sekund. Realno je potem razlika 10–15 sekund."
Koliko pa je bilo navadno kolo na 8-kilometrskem vzponu hitrejše od njihovega kronometrskega? "Vsaj pol minute," je bil ključni sklep testiranj, ki je prinesel Polancu bron, njegovi ekipi pa zmago na najodmevnejšem kronometrskem DP-ju Slovenije v svetu kolesarstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje