V času obnovitvenih del na posameznih železniških odsekih bodo morali potniki uporabiti druge vrste prevoza, kot so avtobusi ali avtomobili. Foto: Reuters
V času obnovitvenih del na posameznih železniških odsekih bodo morali potniki uporabiti druge vrste prevoza, kot so avtobusi ali avtomobili. Foto: Reuters

Leta premajhnih vlaganj in pomanjkanja političnih odločitev so vodila h klavrnemu stanju železnic v največjem evropskem gospodarstvu, kar se je po pisanju Guardiana več kot očitno pokazalo ob letošnjem evropskem nogometnem prvenstvu, ko so se lahko navijači med štiritedenskim turnirjem prepričali, kako nezanesljivi so postali nemški vlaki.

"Če ni bilo jasno prej, pa so izkušnje med EP-jem pokazale, kakšne težave ima Deutsche Bahn z zanesljivostjo in točnostjo," je po koncu prvenstva zapisal nemški časopis Die Zeit.

Nemške železnice, ki jih upravlja državna družba Deutsche Bahn, se v zadnjih letih spopadajo s številnimi okvarami, zamudami, odpovedmi in drugimi tehničnimi težavami, kar je, kot piše Guardian, pripeljalo že do primerjav z železniško infrastrukturo v nerazvitih državah.

Nemške železnice že dolgo niso sinonim za zanesljivost in točnost. Foto: EPA
Nemške železnice že dolgo niso sinonim za zanesljivost in točnost. Foto: EPA

Če je besedna zveza "izdelano v Nemčiji" dolgo veljala za mednarodno priznan znak kakovosti, pa bi jo bilo treba zaradi številnih slabih izkušenj navijačev spremeniti v "pozno v Nemčiji", Guardian navaja komentatorja, ki se je pošalil na račun velikega števila navijačev, ki so med nogometnim prvenstvom zamujali na tekme ali jim sploh ni uspelo priti nanje.

"Ko se celo Britanci, ki niso ravno razvajeni, ko gre za stanje njihovih železnic ... pritožujejo, vemo, da je nekaj res narobe," je bil piker komentator.

Bo 40 milijard evrov dovolj?

Velika posodobitev železniškega omrežja se je začela na 70 kilometrov dolgem odseku, ki povezuje Frankfurt in Manheim na enemu od glavnih državnih in mednarodnih koridorjev, in bo trajala pet mesecev. V tem času bo ​​Deutsche Bahn zamenjal tire, pragove, signalne omarice, nadzemne kable in na tisoče ton gramoza, prav tako pa je predvidena posodobitev 20 železniških postaj ob trasi in zamenjava protihrupnih ograj.

Po navedbah Guardiana so bili potrebni nadomestni deli izdelani v tovarnah v Nemčiji, Evropi in Aziji.

Proga med Frankfurtom in Mannheimom je prvi od 40 železniških odsekov, na katerih je predvidena posodobitev. Deutsche Bahn želi do leta 2030 tako obnoviti skupno 4000 kilometrov železniških prog, za kar naj bi namenili 40 milijard evrov.

Sorodna novica Nova baltska hitra železnica: ločitev od sovjetskega omrežja in "vrnitev" v Evropo

Kot navajajo pri Deutsche Bahnu, gre za največjo prenovo železnic v zgodovini Nemčije, kar bodo ovekovečili tudi s televizijsko dokumentarno serijo, s katero bodo skušali ljudi prepričati, da uporabljajo železniški prevoz tudi po tem, ko se bodo morali za nekaj časa preusmeriti na nadomestni avtobusni in avtomobilski prevoz.

Če je za prvi odsek finančna konstrukcija pripravljena, pa je financiranje preostalih 39 odsekov le delno zagotovljeno, kar odpira vprašanja o izvedbi velikopoteznega načrta. Vprašanje je tudi, kakšna bo usoda načrta po parlamentarnih volitvah prihodnje leto in morebitni menjavi oblasti.

O izvedljivosti načrta je podvomil tudi upravni organ nemške gradbene industrije, ki je prepričan, da so časovni načrti nerealni zaradi velikosti in kompleksnosti projekta ter pomanjkanja osebja.

Skeptična je tudi nemška javnost zaradi preteklih velikih infrastrukturnih projektov, kot sta letališče v Berlinu in železniška postaja v Stuttgartu, ki so zamujali in znatno presegli načrtovane stroške.