Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

A jeza javnosti in politične opozicije ne pojenja. Več deset novih vlakov je bilo naročenih za severni pokrajini Asturijo in Kantabrijo, vlada pa je zanje plačala skoraj 260 milijonov evrov.

Da bi pomirili razgrete strasti, sta zdaj odstop podala direktor državnega železniškega podjetja Renfe Isaías Táboas in ministrica za promet Isabel Pardo de Vera.

Da je pri nabavi vlakov oz. njihovih dimenzijah prišlo do hude napake, je prišlo na dan prejšnji mesec.

Španska vlada trdi, da so napako opazili dovolj zgodaj, da so se ognili finančni izgubi, kljub temu pa Kantabrija terja odškodnino. Miguel Ángel Revilla, regionalni predsednik Kantabrije, je projekt opisal kot “skropucalo” in pozval k takojšnjemu ukrepanju, medtem ko je Adrian Barban, predsednik sosednje Asturije, dejal, da je “zbegan, jezen in razočaran”.

Renfe je vlake naročil leta 2020, a je leto za tem izdelovalec CAF odkril, da so dimenzije, ki so jim bile dane za vlake, netočne in so izdelavo ustavili.

Železniško mrežo so v severni Španiji zgradili v 19. stoletju, tamkajšnji predori, zgrajeni pod gorato pokrajino, pa niso skladni s standardnimi sodobnimi dimenzijami predorov.

Napaka pomeni, da bodo novi vlaki zdaj dobavljeni šele leta 2026, z dveletno zamudo. Renfe in infrastrukturni upravljavec Adif sta sprožila skupno preiskavo, da bi odkrila, kako se je lahko zgodil tako velik spodrsljaj, zaradi katerega je ministrstvo za promet pred tedni že razrešilo upravnika Renfeja in enega od vodilnih pri Adifu.