Hrvaška za letos načrtuje odprtje približno 80 kilometrov novih avtocest ter začetek gradnje dodatnih več kot 160 kilometrov avtocest. Foto: RTV SLO
Hrvaška za letos načrtuje odprtje približno 80 kilometrov novih avtocest ter začetek gradnje dodatnih več kot 160 kilometrov avtocest. Foto: RTV SLO

Kot je povedala tiskovna predstavnica hrvaškega ministrstva za morje, promet in infrastrukturo Marina Halužan, so raziskave pokazale, da bi se prihodki od cestnin zmanjšali za približno 60 odstotkov.

Dodala je: "Uvedba vinjet ne bo rešila prometne obremenjenosti in ozkih grl v času turistične sezone. Primer za to so kolone na avtocestah v Avstriji, kjer poleg vinjet za vse predore in ostale cestninske objekte uvajajo sistem neposrednega plačila. S tem krijejo stroške upravljanja in vzdrževanja. Sicer pa so kolone vozil na avtocestah vsakdanje tudi v Nemčiji, ki nima sistema neposrednega plačila cestnin."

Lani okoli 260 milijonov evrov od cestnih
Na ministrstvu so potrdili, da program hrvaške vlade za obdobje 2008-2011 predvideva uvedbo zimskih in poletnih cestnin na avtocestah ter letnih predplačil za uporabo avtocest z najmanj 50-odstotnim popustom. Prihodki od cestnin so v letu 2007 na Hrvaškem znašali 258 milijonov evrov, kar je deset odstotkov več kot leto prej. Pri tem niso upoštevani prihodki na avtocesti Zagreb-Macelj.

Hrvati o slovenskih vinjetah
Sicer pa, kot piše Večernji list, številni hrvaški turistični delavci menijo, da bi morala Slovenija uvesti vinjete tudi za krajše obdobje od šestih mesecev. 35 evrov, kolikor stane polletna vinjeta, bo za tuje turiste precejšen zalogaj. Toliko v povprečju stane dan v hrvaških kampih za dve odrasli osebi in otroka. Na Hrvaškem sicer zaradi tega ne pričakujejo manjšega obiska turistov, čeprav 70 odstotkov gostov iz zahodne Evrope, ki se na dopust pripeljejo z avtom, prečka prav Slovenijo. Očitno želi Slovenija iz tega izvleči čim večjo korist, poudarjajo na Hrvaškem.