Prodaja hummerjev je lani upadla predvsem zaradi visokih cen nafte. Foto: Reuters
Prodaja hummerjev je lani upadla predvsem zaradi visokih cen nafte. Foto: Reuters
S prodajo je podjetje zagotovilo delo več kot 3.000 delavcem. Foto: EPA

GM ob potrditvi dogovora ni želel izdati imena podjetja, a New York Times piše, da gre za omenjeno kitajsko podjetje. S prodajo podjetja bo tako svoje delo obdržalo več kot 3.000 delavcev v ZDA v proizvodnji, inženirstvu in pri različnih prodajalcih hummerjev. Glede na dogovor - cena posla sicer ni znana, naj bi General Motors v prehodnem obdobju še vedno izpolnjeval pogodbena naročila in izvajal storitve v povezavi s temi terenskimi vozili.

Tako bo npr. tovarna GM-a v Shreveportu v Louisiani vsaj še do konca leta 2010 izdelovala modela H3 in H3T. V prvih štirih mesecih letošnjega leta je, v primerjavi z enakim obdobjem lani, prodaja hummerjev padla za 67 odstotkov.

Kitajsko podjetje je dejavno predvsem na področju gradnje cest, plastičnih materialov, umetnih smol in drugih industrijskih izdelkov, nakup znamke Hummer pa predstavlja vstop omenjenega podjetja v avtomobilsko industrijo.

Vlada večinski lastnik novega GM-a
Ameriški avtomobilski gigant, ki je v ponedeljek začel postopek stečaja, je objavil tudi, da ima 16 interesentov za nakup znamke Saturn in tri za prevzem švedske znamke Saab. Ameriška vlada je ob začetku stečaja izrazila upanje, da bo postopek čim krajši in da bo iz njega izšlo manjše podjetje, ki se bo hitro postavilo na noge, in ki bo v večinski državni lasti.

Vlada bo namreč v njem dobila 60-odstoten delež, kanadska vlada 12-odstoten, Sklad za zdravstveno zavarovanje upokojencev, ki ga bo vodil sindikat VAW, bo imel 17,5-odstotni delež in pravico do nakupa še 2,5 odstotka delnic. Upnikom, ki imajo do GM-a za 27 milijard dolarjev terjatev, bo pripadlo 10 odstotkov delnic in pravica do nakupa še 15 odstotkov delnic. Zaprli naj bi 11 tovarn v ZDA in odpustili skupno 21.000 delavcev, do jeseni 2010 pa naj bi ukinili še 2.600 trgovin oz. predstavništev.

Nemška vlada plačala prve milijone
Nemška vlada je medtem sporočila, da je plačala prvih 300 milijonov evrov premostitvenega posojila Oplu, potem ko je konec tedna odločila kot del dogovora za zmanjšanje deleža GM-a v Oplu slednji nameniti 1,5 milijarde evrov premostitvenih posojil. Kot je znano, je večinski lastnik po dogovoru postal kanadsko-avstrijski koncern Magna.

K. T.