Ena najobsežnejših iskalnih akcijh v zgodovini civilnega letalstva do zdaj ni obrodila sadov. Foto: EPA
Ena najobsežnejših iskalnih akcijh v zgodovini civilnega letalstva do zdaj ni obrodila sadov. Foto: EPA

Ameriška minipodmornica Bluefin-21 je končala iskanje na 850 kvadratnih kilometrov velikem območju, kjer so na začetku aprila zaznali nekaj signalov, za katere so domnevali, da prihajajo od boeinga 777, ki je z 239 ljudmi na krovu izginil 8. marca, ko je iz Kuala Lumpurja vzletel proti Pekingu.

Glede na analizo satelitskih podatkov se je letalo med poletom obrnilo stran od začrtane poti in se preusmerilo proti Indijskemu oceanu, v katerega naj bi strmoglavilo, ko mu je domnevno zmanjkalo goriva.

Območje, kjer so zaznali signale, so zdaj avstralske oblasti, ki so na čelu obsežne mednarodne iskalne akcije izključile kot kraj strmoglavljenja.

Zasebniki v iskanje letala
Kljub temu se nadaljuje iskanje na širšem 60.000 kvadratnih kilometrov velikem območju, ki ga pregleduje kitajska ladja, nato pa bo delo nadaljevalo zasebno podjetje v operaciji, ki se začne avgusta in naj bi trajala leto dni. Stroške ocenjujejo na več kot 55 milijonov ameriških dolarjev.

Predstavnik ameriške mornarice Michael Dean je podvomil, da bi opaženi signali nujno prihajali od črnih skrinjic pogrešanega letala, ampak bi lahko šlo za signale kakšne ladje ali od elektronske opreme znotraj same podmornice Bluefin-21.

Tiskovni predstavnik ameriške mornarice je pozneje Deanove izjave opisal kot spekulativne in nepremišljene.