Prezelj je pilot airbusa A320 in canadierja regionala jeta. Foto: RTV SLO
Prezelj je pilot airbusa A320 in canadierja regionala jeta. Foto: RTV SLO

Kakšne posebne želje nimam, ker sem že prerasel potrebo velikih otrok po različnih modernih igračah.

Prezelj o želji po pilotiranju velikana A380

Tudi sam je med kariero že doživel odpoved enega od motorjev na letalu, vendar pa so piloti odgovornih družb, med katere se uvršča tudi Adria Airways, zelo izurjeni za takšne primere. Zato čeprav je za krmilom letal preživel že več kot 10.000 ur, še nikoli ni pomislil, da se kakšna situacija "ne bi izšla", saj je v sistem vgrajenih toliko varoval, da je dvom povsem odveč.

Življenje pilota je daleč od romantičnih predstav v javnosti, po katerih naj bi pilot med potovanji v daljne kraje imel obilo priložnosti za ogledovanje krajevnih znamenitosti. Povprečno ima posadka med pristankom in ponovnim vzletom na voljo le 45 minut, ki so zaradi spremenjenih varnostnih razmer po 11. septembru 2001 še toliko bolj stresne. Prezelj zagotavlja, da pilot v primeru nujnih primerov nima skritega orožja, posadka pa je izurjena, da se za dobro potnikov kar najbolj podredi volji ugrabiteljev. Pristajanje na avtocesti? Vse je mogoče, a so se takšni poskusi doslej bolj klavrno končali.

O bitki za prevlado na nebu med Boeingom in Airbusom Prezelj Prezelj pravi, da je nemogoče izbrati boljšega in da bo o zmagovalcu odločal trg. Nič ne bi imel proti, če bi se moral šolati za pilota na novem velikanu A380, vendar pa posebne želje za kaj takega ne čuti.

Kako se postane pilot in kakšne so njihove plače v Sloveniji? Preberite v klepetu.
Prezelj je še povedal, da v pičlo odmerjenem prostem času nima energije za igranje Flight Simulatorja, glede številnih zgodb o pilotih in stevardesah pa pravi: "Naj ostane pri zgodbah."

Kakšne posebne želje nimam, ker sem že prerasel potrebo velikih otrok po različnih modernih igračah.

Prezelj o želji po pilotiranju velikana A380