Ford ka se tudi brez pomladitve dobro kosa z mlajšimi tekmeci. Foto: Ford
Ford ka se tudi brez pomladitve dobro kosa z mlajšimi tekmeci. Foto: Ford
Ford sportka
Športna različica malega štirikolesnika nosi ime sportka. Foto: Ford
Ford streetka
Za ljubitelje vetra v laseh je bila izdelana streetka. Foto: Ford

Ka je luč sveta ugledal leta 1996. Njegova pojava je nakazala nove oblikovalske smernice v podjetju, ki so jih pozneje uporabili tudi pri modelih focus in mondeo. S tem so pri podjetju končno opustili konzervativne ideje, s katerimi so dolgo vztrajali pri modelu escort.

Stil forda ka je bil kaj kmalu dobro sprejet. Mnogi ga imajo za simpatičnega, drugim pa oblika še danes ni segla v srce. Kakor koli že, vodilni možje podjetja v zadnjih desetih letih na vozilu niso želeli narediti sprememb. Ljubiteljem hitrih malčkov so ponudili le športno različico, poimenovano sportka, ki je bila dobro sprejeta, prav tako kot tudi kabrioletna različica streetka.

Ka sta sredi devetdesetih let naredila Jacques Nasser, ki je v tistem času predsedoval Fordovi evropski podružnici, in oblikovalec Claude Lobo. "Ko sva razmišljala o novem avtomobilu, sem rekel Jacquesu, da morava narediti nekaj povsem novega in drugačnega, saj je šlo za nov pristop v naši panogi. Želela sva narediti povsem nasprotno različico twinga, torej modela, ki se je v tistem času izkazal za zelo uspešno in pametno načrtovano vozilo. Seveda ga nismo mogli posnemati. Moja ideja je bila zasnovana na izvirnem angleškem miniju, želel sem napraviti vozilo močne pojave, ki nam ga ne bo treba spreminjati vsako leto," pojasnjuje Claude Lobo.

Tako se je prvotna oblika štirikolesnika obdržala vse do danes. Samo na tržišču Velike Britanije je bilo prodanih več kot milijon primerkov. Ob deseti obletnici so se pri Fordu odločili še za en pomemben korak, ki bi moral bolj pritegniti prihodnje kupce. Ford ka je namreč še cenejši, kot je bil pred desetletjem, ko je prvič zapeljal na ceste.