To je bil hkrati prvi reli, na katerem so morali sodelujoči voziti na dveh kontinentih, ko je bila trasa še čista neznanka.
Težko si je zamisliti, v kakšnih pogojih je bila leta 1907 dirka izpeljana. Večji del načrtovane poti je bil neraziskan, mape so bile pomanjkljive, bencinske postaje pa čista utopija.
Tekmovalci so se lahko zanesli le na svoje mehanike, edina prava orientacija pa je bil kompas. Malo kdo je pričakoval, da se bo kdo s "pohoda" sploh vrnil živ. Od štiridesetih avtomobilov je do cilja po 130 dneh prispelo le pet posadk.
Na pot s starodobniki
100 let pozneje je lista prijavljenih dirkačev, ki se bodo na pot podali 27. maja, končana. Avtomobilski maraton je svojevrstna turistična atrakcija, v kateri lahko uživajo gledalci prek malih zaslonov kot tudi uporabniki interneta. Dirka je bila oživljena leta 2005, od lani pa jo je mogoče gledati tudi prek spleta, natančneje Google Eartha, s pomočjo katerega lahko udeležence v živo spremljamo skozi vse etape.
Zgodovina tekmovanja pa bo ostala v spominu tudi po udeležencih. Najmlajši avtomobil, ki sodeluje v letošnji dirki, je aston martin DB6 iz leta 1969. V dirki sodelujejo sami starodobniki, katerih vrednost se meri v desettisočih evrih. Povejmo, da bo tekmovalo tudi nekaj modelov itala 40, avtomomobilov, s katerim je princ Scipione Borghese zmagal v prvem izdanju leta 1907. Malo je znano, da je prav zaradi tega modela (in italijanske zmage) Ferrari svoje dirkalne avtomobile obarval rdeče.
Morda najbolj atraktivno vozilo je la france roadster iz leta 1918, in sicer s šestcilindrskim motorjem kapacitete neverjetnih 14 litrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje