Ob Rallyju Saturnus sem odrasel ob njegovih zlatih časih. Foto: RTV SLO
Ob Rallyju Saturnus sem odrasel ob njegovih zlatih časih. Foto: RTV SLO
Andrej Jereb
S sovoznikom Miranom Kacinom progo poznava že iz lanskega leta. Ogled bova opravila jutri. Foto: GrP
Andrej Jereb
Avtomobil je že dobro ogret. Foto: GrP
Andrej Jereb
Štartam na tretjo zaporedno zmago. Foto: GrP
Andrej Jereb
S sovoznikom Miranom Kacinom sva pregledala vse pasti na cesti. Foto: GrP
Andrej Jereb
Dan je bil precej naporen. Foto: GrP
Andrej Jereb
Vse popoldne sem preživel v pričakovanju starta. Foto: GrP
Andrej Jereb
Predvsem najmlajšim navijačem sem se z veseljem podpisoval. Foto: GrP
Andrej Jereb
Danes mi ni in ni šlo. Foto: GrP
Andrej Jereb
Reli je privabil veliko avtomobilističnih navdušencev. Foto: GrP
Andrej Jereb
Danes mi je šlo vse kot po maslu. Foto: GrP
Andrej Jereb
Do rallyja v Trbovljah ne bom lenaril. Foto: GrP

Sreda, 3. maj 2006
Le še dobra dva dneva sta preostala do začetka 29. rallyja Hella , katerega smo do lani poznali po imenu Saturnus. Osebno mi ta reli pomeni res veliko, pravzaprav sem odrasel ob njegovih zlatih časih ob koncu osemdesetih let. Lahko rečem, da sem se prav zaradi tega relija začel pozneje ukvarjati z avtomobilističnim športom. Športni direktor naše ekipe Dunlop OMV Racing Brane Küzmič je bil takrat vodilni dirkač tistega obdobja in zagotovo moj idol. Danes so vloge med nama ravno obrnjene.

Pred relijem sem si privoščil krajši oddih, vsakdanji ritem je zelo naporen. Dirkači nismo profesionalni športniki, prioriteta zame je delo v družinskem podjetju in večkrat ni enostavno uskladiti vseh obveznosti v štiriindvajseturni vsakdan. Moštvo pa je dobro organizirano in usklajeno, priprava na reli je rutinsko opravilo. Tako tehnični del temeljito pripravi dirkalnik, izdelajo se sporočila moštva za predstavnike medijev, sponzorjev ter vse navijače, moj sovoznik Miran Kacin je kot logistični vodja odgovoren za to zelo pomembno področje. Miran je obenem tudi eden glavnih ljudi pri organizaciji Rallyja Hella. Morda sem si od celega moštva le jaz tokrat, kar pa je bolj izjema kot pravilo, lahko privoščil prvomajski oddih.

Rally Hella ima velik pomen. To je prvi reli v Sloveniji, ki je najbolj prestižen in odmeven ter ima posledično največjo težo. Točke iz tega relija sicer štejejo ravno toliko, kot iz vsakega posameznega v državnem prvenstvu, a uspeh ima precej bolj pozitivne posledice. Na tem reliju sem slavil v zadnjih dveh letih, tretjo zaporedno zmago pa bi sedaj zelo potreboval.

Odstop na uvodnem reliju v Avstriji nam ne gre na roko, saj veljavni točkovni sistem v našem prvenstvu nagrajuje predvsem konstantnost in prihode v cilj. Odstop je pač del tega športa, sezona bo še zelo dolga in ob širokem kakovostnem vrhu bodo tudi tekmeci še na resnih preizkušnjah. Upam, da tokrat ne bomo imeli nikakršnih težav z našim dirkalnim subarujem in da se bova lahko z Miranom povsem osredotočila na dober ritem in lovljenje vrhunskega rezultata. Razlike bodo vsekakor majhne, razplet relija pa posledično nepredvidljiv. Morebiten končni uspeh je zato še toliko slajši.

Jutri v četrtek si bova s sovoznikom Kacinom ogledala celotno progo. Dobro jo vsi že poznamo iz lanskega leta. Treba pa je preveriti, ali se morda razmere na teh številnih zavojih niso kje spremenile, treba je na novo ujeti pravi ritem in občutek za vožnjo po teh raznovrstnih cestah. Ozračje in ritem dogajanja se bo postopoma stopnjeval do petka, ko bo zvečer v Idriji ceremonialni štart, v soboto pa bo šlo že povsem zares.

Četrtek, 4. maj 2006
Za mano je kar naporen četrtek, ki smo ga skupaj z ostalimi tekmovalci na 29. Hella rallyju namenili ogledu proge. Glede na to, da so hitrostne preizkušnje razporejene kar na velikem področju od Cerknice do Idrije, je potrebno dobro razporediti čas in se resno posvetiti vožnji. S sovoznikom Miranom vedno spoštujeva časovne omejitve treninga, med vožnjo je treba paziti tudi na omejitve, saj ogled proge poteka v sklopu odprtega prometa.

Sploh v naseljih je treba biti pozoren, saj moramo biti dirkači zgled ostalim in obenem navezati pristen stik z domačini. Le na tak način se lahko zagotovi dolgoročna prisotnost rallyja v teh krajih. Vreme danes je bilo zelo lepo, hitrostne preizkušnje pa bodo zelo zahtevne.

Opažam, da je na cesti veliko več peska, kot lani. Morda je to zaradi bolj intenzivnega zimskega posipanja ceste, saj je bilo letos snega v teh krajih v izobilju. Ogled proge je zame rutinsko opravilo, saj vsi te hitrostne preizkušnje že dobro poznamo in gre pravzaprav bolj za kontrolo zapiskov iz prejšnjega leta. Ogledala sva si že vse hitrostne preizkušnje, razen tiste v Cerknem.

Tja se bova odpeljala jutri, ko bo časa za ogled precej manj. Že dopoldne se morava namreč v Idriji udeležiti verifikacije dokumentov in tehničnega pregleda, ki sta prvi formalnosti rallyja. Nato sledi nekaj počitka, morda se bova še odpravila na progo. Ob 18. uri pa se s tiskovno konferenco in ceremonialnim štartom začne zares. Vzdušje je že sedaj kar napeto, čeprav sam dirko pričakujem sproščen.

Petek, 5. maj 2006
Lahko rečem, da so tovrstni dnevi najtežji. Ves dan preživiš v rahli napetosti, saj je potrebno sredi dneva opraviti formalnosti, kot sta verifikacija dokumentov in tehnični pregled dirkalnega vozila.

Z Miranom sva si danes ogledala še hitrostno preizkušnjo v Cerknem. Ta bo morda celo odločilna na reliju, saj je potrebno na dokaj hitri in tekoči cesti ujeti pravi ritem. Danes sem si ponovno privoščil za kosilo domačo specialiteto žlikrofe, ki jih dobiš le v Idriji in priložnosti pač ne gre zamuditi.

Vse popoldne je nato minilo v znamenju pričakovanja ceremonialnega starta in otvoritvene tiskovne konference. V središču Idrije se je zbralo zelo veliko gledalcev, ki se v teh krajih spoznajo na reli in poznajo praktično vse nastopajoče posadke. Navijačem smo razdelili naše plakate in razglednice, predvsem najmlajšim (in tudi nekoliko starejšim) sem v sproščenem vzdušju z veseljem podpisal pridobljeni spomin.

Sproščenega vzdušja je sedaj nepreklicno konec. Jutri nas čaka zelo naporen del relija, ki bo sicer zaradi odpovedi ene izmed HP nekoliko krajši od načrtovanega. Upam, da bo vreme stabilno in da predvsem ne bi imeli v ekipi ponovno kake smole.

Sobota, 6. maj 2006
Skupaj s sovoznikom Miranom Kacinom sva danes uspešno zaključila vseh osem hitrostnih preizkušenj, ki so potekale v okolici Cerknice, Blok in Logatca. Vse HP so potekale v zelo lepem in sončnem vremenu, žal pa naša predstava, kar smo potihoma tudi pričakovali, ni bila po naših željah.

Tako kot na manjšem testiranju pred rallyjem, tudi tu nikakor nismo mogli najti pravih rešitev pri nastavitvah avtomobila, saj je med vožnjo ne počutim dovolj sproščen in se z avtomobilom ne morem dobesedno igrati.

Dosegel sem slabše čase, kot z lanskim avtomobilom ob rallyju v preteklem letu, letos pa imamo na imprezi nameščene še bolj zmogljive zavore. Avtomobil pa je premehak, oziroma ne daje pravega občutka gotovosti, da bi lahko bolj brezkompromisno napadal. Iz rallyja bomo morali potegniti optimalen izkupiček.

Nismo niti še na polovici relija, gledano po prevoženi dolžini HP, zato se lahko zgodi še marsikaj. Sicer pa je bilo danes ob progi veliko navijačev, precej nas je obiskalo tudi v servisni coni v Logatcu, kjer smo obenem gostili še predstavnike nekaterih naših pokroviteljev. Jutri se rally seli v okolico Idrije in Cerkna, kjer bodo preizkušnje še bolj zavite in tehnično zahtevne. Vsekakor veliko razlogov za bencinsko-adrenalinski zaključek vikenda. Tako za tekmovalce, kot gledalce!

Nedelja, 7. maj 2006
Če smo včerajšnji dan končali nekoliko zaskrbljeni in razočarani, je položaj danes povsem drugačen. Povedano iskreno, takega preobrata nisem pričakoval. Pred drugim dnevom rallyja smo namreč preizkusili še nekoliko drugačne nastavitve podvozja. Izboljšave so bile vidne že takoj na začetku.

Pravo merilo so bili doseženi časi, saj sem tokrat le izboljšal lanske dosežke. Razlika je bila velika, tudi do 20 sekund sem bil na posameznih HP hitrejši, kot na lanskem Hella rallyju. Sicer je bil drugi dan rallyja veliko zahtevnejši, posledično je bilo neprimerno več odstopov. Tudi na vrhu je tehnika krojila vrstni red.

Nama z Miranom je uspelo do cilja privoziti brez usodnih težav, čeprav so proti koncu zavore znova začele močno vibrirati. Zmaga na 29. Hella rallyju zame pomeni zelo veliko. Po odstopu na rallyju Lavanttal smo se sedaj vrnili v enakovreden boj za osvojitev naslova državnega prvaka, obenem pa je ta rally meni še posebej pri srcu. To je moja tretja zaporedna zmaga na tem rallyju, sovoznik Miran pa je slavil že četrtič.

Vseeno pa se zavedam, da bomo morali do naslednjega rallyja še trdo delati. Še naprej moramo razvijati avtomobil, da se bom med vožnjo počutil čim bolj gotovega samega vase. To prinaša nato pravi občutek za napadalno vožnjo.

Po zelo napornem vikendu, poleg hitrostnih preizkušenj smo namreč odpeljali še 400 kilometrov etap, se bo sedaj potrebno spočiti in še nekoliko urediti misli po tem razburljivem rallyju. Državno prvenstvo se bo junija nadaljevalo v Trbovljah. Upam, da bom tudi tam razveselil sebe, pokrovitelje ter navijače.