Audi je nehal izdelovati model A4. Nadomestil ga je model A5, ki naj bi ustrezal tako kupcem A4 kot A6. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Audi je nehal izdelovati model A4. Nadomestil ga je model A5, ki naj bi ustrezal tako kupcem A4 kot A6. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Čisto verjetno je, da se ta prispevek ne bo dobro postaral. Nisem namreč prepričan, kako naj vam predstavim ta avto. Med našim testom je namreč Audi objavil novico, da bo še enkrat prevetril imena svojih modelov.

Po nekdanji Audijevi logiki bi moral tokrat napovedati model A4, a smo vozili avto z napisom A5. In ravno to je razlog za naslov članka. Pri Audiju so se namreč odločili, da ime A4 ne bo več rezervirano le za električni pogon, pač pa bodo isti velikostni razred vnovič poenotili – torej z imenom A4 tudi za bencinske in dizelske modele.

Kako se je audi A5 odrezal na našem testu, lahko preverite v video reportaži.

Imena klasik – če želite, celo legendarnih klasik – se ne spreminjajo. Zgodovina in tradicija ne spadata le v zgodovinske knjige, pač pa sta odličen temelj za napredek in razumevanje poti, po kateri hodimo.

No, ali pa vozimo – z novim audijem A5. In seveda je bolj kot njegova številka pomembno dejstvo, da novinec ostaja pravi A4. Ohranja vse prednosti in odlike predhodnika, te pa z izjemno naprednimi tehnologijami pelje še na višjo raven.

Blagi hibrid združili s turbodizelskim motorjem

Da je danes A5 blagi hibrid, ni prav nič nenavadno. Nekoliko bolj nenavadno pa je, da je ta blagi hibrid združen s turbodizelskim motorjem. Gre za turbodizelski štirivaljnik, ki je znotraj tega pogonskega sistema na našem testu porabil zelo malo goriva. Na normnem krogu smo izmerili porabo 5,2 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar pomeni, da lahko pri učinkovitem pogonu naredimo kljukico.

Audi A5 je narejen na platformi Premium Platform Combustion (PPC) za motorje z notranjim zgorevanjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Audi A5 je narejen na platformi Premium Platform Combustion (PPC) za motorje z notranjim zgorevanjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V resnici me je še bolj kot s porabo goriva pogon navdušil s tihim in mirnim delovanjem. Sploh se to pokaže pri avtocestnih hitrostih, saj imamo občutek, kot bi vozili kakšen popolnoma tih električni avto. In na tem mestu pridemo do ugodnosti, ki jih prinašajo komponente blagega hibrida z oznako plus. Pri avtocestni vožnji dobimo nekaj dodatnega navora in tako zmanjšamo potrebo po prestavljanju v nižjo prestavo, s tem pa tudi motor deluje precej tišje.

Hibridna pomoč bo najbolj očitna v mestu, kjer pogon omogoča tudi nekaj vožnje samo na elektriko. Brez dizelske spremljave bomo tako parkirali, manevrirali ali pa se v kolonah premikali od enega semaforja do drugega. Baterija se skriva pod prtljažnim dnom. V osnovi je to litij-železo-fosfatna baterija, elektromotor pa po zaslugi v njej shranjene energije zagotavlja do 18 kilovatov moči pri pospeševanju in 25 kilovatov moči v obratni smeri, torej pri rekuperaciji.

Če vas zanima, kako je ta baterija skupaj z drugimi e-komponentami integrirana v pogonski sistem, si lahko ogledate ločen video s klikom na video spodaj, kjer nam to podrobno razloži Audijev inženir.

Pokaže nam, kam moramo brcniti

A5 ima še eno zelo preprosto, ampak zelo koristno novost. Po novem nam Audi postreže s svetlobno indikacijo, ki nam pokaže, kam moramo brcniti pod odbijač, da prostoročno odpremo prtljažni prostor. V prtljažniku karavanskega A5, modela z oznako “avant”, imamo podobno velik prostor kot pri predhodniku. Zdaj ga je skupno za 476 litrov, kar je primerljivo z glavnimi tekmeci v premijskem razredu. Glede na “kompakten premijski segment” je povsem zadovoljiva tudi prostornost na zadnji klopi.

Medosna razdalja se je povečala za osem, dolžina za skoraj sedem centimetrov. Tudi prtljažnik je precej večji, pri karavanu (avantu) je volumen od 476 do 1427 litrov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Medosna razdalja se je povečala za osem, dolžina za skoraj sedem centimetrov. Tudi prtljažnik je precej večji, pri karavanu (avantu) je volumen od 476 do 1427 litrov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Drugače od prestižnega modela A8 je v modelu A5 najboljše sedeti spredaj. Notranjost je zasnovana po zadnjih smernicah Audijeve notranjosti. To pomeni, da vas v kabini pričaka visok, razpotegnjen in ukrivljen zaslon, ki je zelo hitro odziven, pregleden in enostaven za uporabo. Verjemite, precej bolj, kot je morda videti na prvi pogled.

Zelo pregledno so prikazane tudi varnostne funkcije, med katerimi je najpomembnejši predvsem projekcijski zaslon. Zame najbolj zanimiva in koristna funkcija je prikaz, da se nam približuje vozilo, ki nas želi prehiteti. To nam sistem sporoči zelo proaktivno – s posebnim grafičnim prikazom, ne le več samo z opozorilno lučko v ogledalu. Z zasloni pa zgodba ni končana. Svojega ima tudi sovoznik, in ta je namenjen različnim informacijam ali pa zabavi med vožnjo.

Kabina postreže s prostostoječim digitalnim kokpitom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Kabina postreže s prostostoječim digitalnim kokpitom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zabava je med vožnjo namenjena izključno sovozniku. S t. i. “zaklopno tehnologijo” voznik lahko gleda na ta zaslon le takrat, ko je avto parkiran, med vožnjo pa se ta zanj zatemni in ostane viden le sovozniku.

Pa še eno zelo koristno rešitev so našli pri Audiju. Verjetno poznate težave s pregrevanjem mobilnega telefona, ko ga polnimo brezžično. Audi je povečal moč takšnega polnjenja na 15 W, obenem pa je težavo pregrevanja rešil z dodatnim hlajenjem te polnilne površine. Da je v novem A5 najboljše sedeti spredaj, pa so glavni razlog izvrstne vozne lastnosti. Audiju je uspelo izboljšati vodljivost in natančnost predvsem s tršim in bolj neposrednim krmiljenjem.

A5 ima inteligentne žaromete z individualno nastavljivimi svetlobnimi podpisi ter komunikativne zadnje luči, ki s posebnimi piktogrami opozarjajo na promet za vami. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
A5 ima inteligentne žaromete z individualno nastavljivimi svetlobnimi podpisi ter komunikativne zadnje luči, ki s posebnimi piktogrami opozarjajo na promet za vami. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Za dinamične voznike

Moram reči, da je A5 videti precej športno. In tudi je precej športen tudi z bolj zadržanim turbodizelskim motorjem. Že predhodnik je bil na področju voznih lastnosti zelo močen, zdaj pa so te še izboljšane. Pri nekoliko hitrejši vožnji nos prav nič ne “rine” iz zavoja. Za dokaj športno oblikovanim volanom se sedi nizko, zato lahko zelo dobro čutimo sile in prenose mase. A5 je odlično uravnotežen, obenem pa precej lahkoten in – kar si vsi le želimo – tudi zelo enostaven za vožnjo. K vsem tem ugotovitvam pripomore tudi pogon quattro, ki ostaja eden zaščitnih znakov tega modela in je zelo uporaben, ko je podlaga spolzka ali celo zasnežena.

Audi A5 avant 2.0 TDI quattro - ključni tehnični podatki

Vrsta motorja: 4-valjni turbodizelski
Gibna prostornina: 1.968 cm³
Največja moč motorja: 150 kW
Največji navor: 400 Nm (3.800-4.200 vrt./min)
Menjalnik: 7-stopenjski dvosklopčni
Pospešek do 100 km/h: 6,9 s
Najvišja hitrost: 236 km/h
Izmerjena poraba na testu (mešan cikel): 5,2 l/100 km
Dovoljena masa prikolice (z zavoro): 1.800 kg
Dolžina: 4.829 mm
Širina: 1.860 mm
Višina: 1.460 mm
Medosna razdalja: 2.892 mm

Kako so Audijevi inženirji tehnično prišli do izboljšave voznih lastnosti, vam predstavljamo v videu, ki smo ga posneli ob naši prvi vožnji tega avtomobila. Primerjali smo tudi, kako vozne lastnosti dodatno nadgrajuje športni audi z oznako S5.

In za konec, ali ste vedeli, da lahko novim Audijevim žarometom poljubno spreminjamo grafiko? In ne samo to. Svetlobni podpis je celo živ. Kaj to pomeni? Preverite v videu spodaj, v katerem smo se pogovarjali z vodjo oblikovanja modela A5.