Prtljažnik ima prostornino dobrih 500 litrov, z nogo pa ga lahko zdaj po novem tudi zapremo. Ima pa A6 prtljažnik tudi na sprednjem delu avtomobila, po angleško se mu reče
Prtljažnik ima prostornino dobrih 500 litrov, z nogo pa ga lahko zdaj po novem tudi zapremo. Ima pa A6 prtljažnik tudi na sprednjem delu avtomobila, po angleško se mu reče "frunk", in tudi tega odpiramo brezstično. Ta prtljažnik je seveda primeren za hrambo kablov za polnjenje baterije. Foto: Audi

Audi A6 e-tron je prvi električni sportback in prvi električni avant nemške znamke. To je izredno aerodinamičen avtomobil v obeh primerih, kot karavanski avant in kupejevsko oblikovan sportback.

Aerodinamika je bila v ospredju razvoja. Sportback ima koeficient zračnega upora (Cd) 0,21, avant pa 0,24. Tanka oblika dnevnih luči in široka maska poskrbita, da je na cesti videti širok in opazen. Posebnost je črna maska, ki obdaja zaprt in obrnjen enojni okvir. To se odraža v izrazitem oblikovalskem jeziku modelov e-tron. Glavni žarometi in drugi funkcionalni elementi, kot so senzorji naprednega sistema za pomoč voznikom (ADAS), pa tudi odprtine za dovod zraka, so integrirani v temno masko, zaradi česar so skoraj nevidni.

Strešna linija poudarja dinamiko vozila. Za avant je značilna zelo položna strešna linija z D-stebričkom, ki je strmo nagnjen. Zadek je mešanica elegance in športnosti. Poseben je neprekinjen tridimenzionalni svetlobni trak, posebnost pa je tudi rob spojlerja, ki zaključuje zadnji del sportbacka. Zadnji difuzor dodatno poudarja športen videz zadka.

Največja hitrost polnjenja 270 kW je posledica 800-voltne električne arhitekture avtomobila, ki omogoča od 10- do 80-odstotno polnjenje v 21 minutah. Audi A6 e-tron sportback ima koeficient upora (Cd) le 0,21, avant pa 0,24. Foto: Audi
Največja hitrost polnjenja 270 kW je posledica 800-voltne električne arhitekture avtomobila, ki omogoča od 10- do 80-odstotno polnjenje v 21 minutah. Audi A6 e-tron sportback ima koeficient upora (Cd) le 0,21, avant pa 0,24. Foto: Audi

Nova podoba ureditve kabine

V notranjosti ukrivljena armaturna plošča povezuje 11,9-palčno (30,22 centimetra) digitalno instrumentno ploščo s 14,5-palčnim (36,8 centimetra) osrednjim zaslonom na dotik, medtem ko je ločen zaslon na sovoznikovi strani na voljo kot dodatna oprema. Pri Audiju opozarjajo še na drugo generacijo digitalnih ogledal, zato sta v notranjost vgrajena dodatna zaslona za spremljanje prometa za vozilom.

Glavni statistični podatki vključujejo do 756 kilometrov dosega, 270 kW ultrahitro polnjenje. Na voljo bodo modeli s pogonom zadaj in quattro z elektromotorjem na sprednji in zadnji osi, paradni konj bo S6 s 415 kilovati moči, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde.

Več o novem A6 e-tronu sporbacku in avantu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost, v kateri so kar trije Audijevi strokovnjaki, Sascha Heyden (vodja zunanjega oblikovanja A6 e-trona), Stefan Berlitz (vodja razvoja svetlobne tehnike) in Thomas Atzmann (produktni menedžer za A6 e-tron) pojasnili tudi številne pikantne podobnosti o dizajnu, razsvetljavi in drugih novitetah novinca v Audijevi garaži.

Električni štirikolesni pogon v Q6 e-tronu

Audijev izvršni direktor Gernot Döllner je ob razkritju audija Q6 e-tron povedal: "Q6 e-tron na novi platformi PPE je naslednji tehnološki preskok v prestižni električni mobilnosti za naše kupce."

Zaradi električne platforme in medosne razdalje skoraj 2,90 metra pri Audiju še posebej poudarjajo udobno sedenje na zadnji klopi. Poleg prtljažnika, ki ima volumen od 526 do 1529 litrov, je prvič na voljo tudi precejšnja odprtina pod prednjim pokrovom, ki sprejme še za 64 litrov prtljage.

Audi je z Q6 e-tronom začel tudi novo filozofijo oblikovanja. Panoramski MMI-zaslon in sovoznikov MMI-zaslon predstavljata vizualno pregledno zasnovan digitalni oder. Materiali so bili izbrani glede na funkcionalnost, veliko je recikliranih.

Nova platforma PPE, ki je bila razvita posebej za električno mobilnost, je omogočila izdelavo prostornejše kabine Q6 e-trona. V notranjosti je veliko prostora za shranjevanje in odlaganje. Značilna za električni avtomobil z dolgo medosno razdaljo (2899 mm) in brez sredinskega tunela je višja raven udobja v zadnjem delu kabine. Prostornina prtljažnika je 526 litrov. Foto: Audi
Nova platforma PPE, ki je bila razvita posebej za električno mobilnost, je omogočila izdelavo prostornejše kabine Q6 e-trona. V notranjosti je veliko prostora za shranjevanje in odlaganje. Značilna za električni avtomobil z dolgo medosno razdaljo (2899 mm) in brez sredinskega tunela je višja raven udobja v zadnjem delu kabine. Prostornina prtljažnika je 526 litrov. Foto: Audi

Nova arhitektura omogoča hitrejše polnjenje velike baterije

Tehnološki preskok predstavlja nova 800-voltna arhitektura, ki v Q6 omogoča do 270 kW polnilne moči. Razvijalci obljubljajo, da naj bi deset minut na hitri polnilnici zadostovalo za 255 kilometrov vožnje. V približno 21 minutah se napolnjenost baterije poveča z 10 na 80 odstotkov. Ena od ključnih komponent te prepričljive zmogljivosti polnjenja je inteligentni, visokozmogljivi prediktivni toplotni management. Vozilo je opremljeno s funkcijo Plug & Charge, ki mu omogoča, da se na združljivih polnilnih stebričkih ob priklopu polnilnega kabla samodejno avtorizira in nato zažene postopek polnjenja. Tudi obračunavanje poteka popolnoma avtomatsko.

Če polnilni stebriček deluje s 400-voltno tehnologijo, je pri Q6 e-tron prvič mogoče tako imenovano vzporedno deljeno polnjenje. To pomeni, da se 800-voltna baterija avtomatsko razdeli v dve bateriji z enako napetostjo, ki ju je nato mogoče vzporedno polniti z močjo do 135 kW. Baterijska sklopa se najprej uskladita glede na napolnjenost, nato pa se polnita skupaj. Na hišnih polnilnih postajah je mogoče vozilo polniti z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW.

S 4,77 metra dolžine se Q6 e-tron umešča med model Q4 in Q8, a bolj učinkovito izkorišča notranji prostor. Foto: Audi
S 4,77 metra dolžine se Q6 e-tron umešča med model Q4 in Q8, a bolj učinkovito izkorišča notranji prostor. Foto: Audi

Pri Q6 e-tron je na no voljo generacija litij-ionske baterije z začetno kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh), ki v teoriji omogoča do 625 kilometrov vožnje. Tudi motorji so iz nove generacije. Za zdaj je znano, da je sistemska moč Q6 e-tron quattro 285 kW, pospešek od 0 do 100 km/h je v 5,9 sekunde, v SQ6 pa je moč 380 kW KM in pospešek od 0 do 100 km/h 4,3 sekunde. Največja hitrost je 210 oziroma 230 km/h.

Audija Q6 e-tron smo v Avtomobilnosti že spoznali v živo. Strnili smo tudi prve vtise. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost. Posvetili pa smo se tudi električnemu štirikolesnemu pogonu.