Q4 e-tron je videti športno, pohvalno pa je zaradi doplačil opremljen tudi z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa vožnjo precej olajšajo ter jo zagotovo naredijo bolj varno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Q4 e-tron je videti športno, pohvalno pa je zaradi doplačil opremljen tudi z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa vožnjo precej olajšajo ter jo zagotovo naredijo bolj varno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Na začetku so bili hibridni in nato električni avtomobili precej čudnih oblik. Zdaj, ko jih izdeluje že večina avtomobilskih proizvajalcev, pa lahko opazimo zanimiv preskok v oblikovanju avtomobilov.

Oblikovalci so se nekako sprostili, omejitve, ki jih zahtevajo klasični motorji, pa so izkoristili sebi v korist. Pri Audiju, znamki, ki prej zagovarja tradicionalno kot futuristično obliko, izdelujejo oblikovno precej bolj dinamične avtomobile. Oblikovno izstopa tudi najmlajši e-tron Q4. Čeprav je najmanjši električni SUV v ponudbi, pa se nikar ne veselite, da je ta avto poceni. Ker ni! In prav je tako.

V notranjosti se prepozna Audijev oblikovalski slog, a so nekatere stvari vseeno narejene oblikovno lepše in bolj moderno. Volanu bi po slovensko morali reči volanski obroč, a kot vidite, tole težko poimenujemo obroč. Sicer težav s sukanjem ni, kakšne bistvene prednosti pa kvadratna oblika ne prinaša.

Audi Q4 e-tron je še en dokaz, da električni avto ni za vsakogar. Pozimi je priročno, če imate polnilnico pri roki oziroma doma. Sicer bodo postali obiski javnih polnilnic vaša stalnica. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Audi Q4 e-tron je še en dokaz, da električni avto ni za vsakogar. Pozimi je priročno, če imate polnilnico pri roki oziroma doma. Sicer bodo postali obiski javnih polnilnic vaša stalnica. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V mrazu se doseg krepko zmanjša

Za pogon v različici e-tron 40 skrbi električni motor z močjo 150 kw in 310 Nm navora, kar zadostuje za pospešek z mesta do 100 km/h v 8,5 sekunde, največja hitrost je omejena na 160 km/h. Baterija bi morala v idealnih pogojih zadoščati za doseg od 450 pa celo do več kot 500 kilometrov.

Skupno kar 26 kilogramov je sestavnih delov iz materialov, ki so pred tem služili v neki drugi obliki, z drugačno funkcijo. Recimo sedeže, obloge, pregrade, police, razni nosilci, pokrovi, večinoma so reciklirani iz PET plastike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Skupno kar 26 kilogramov je sestavnih delov iz materialov, ki so pred tem služili v neki drugi obliki, z drugačno funkcijo. Recimo sedeže, obloge, pregrade, police, razni nosilci, pokrovi, večinoma so reciklirani iz PET plastike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Vendar pa smo električni SUV preizkušali v zimskem času. Verjetno se vam je že zgodilo, da ste kdaj v zimskem dnevu začudeno pogledovali na vaš pametni telefon, kako hitro se baterija prazni. Z avtomobili je enako. Mraz drastično vpliva na zmogljivost baterije, in čeprav je v tem avtu največja baterija, z neto kapaciteto baterije 77 kWh, se v zimskem času v idealnih pogojih prevozi dobrih 350 kilometrov. Je pa treba priznati, da se jih prevozi udobno in kakovostno.

Celoten test tega zanimivega premijskega SUV-ja si lahko pogledate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.