Hoteli so dobili enosmerne hodnike. Hotelske sobe imajo prazne minibare. Zajtrk si moraš na krožnik naložiti z gumijastimi rokavicami.
Vse je razkuženo, sterilno, nedomače, neprijetno. Ni moglo biti drugače. V koronskem času smo popotniki hotele zamenjali za lastne rjuhe in proizvajalci avtodomov, "vanov" in počitniških prikolic so se spopadli s sladkimi težavami. Proizvodne linije pokajo po šivih, ne zmorejo zadovoljiti tolikšnega povpraševanja, kot ga je sprožil covid-19.
Hkrati to pomeni, da se za pristnejši način prenočevanja na poti odločajo tudi manj izkušeni oziroma drugačnega udobja vajeni popotniki, avtodomarska panoga pa se prilagaja z novimi, sodobnejšimi rešitvami.
Pametni avtodomi
Avtodomi postajajo pametnejši, tudi v avtodomu lahko pričakujemo pomoč na daljavo, prek klica, posodobitve prek spleta.
Osrednji pametni nadzor nad vso tehniko avtodoma smo preizkusili tudi v Adrijinem matrixu, sistem se imenuje Adria mach. Naložili smo si aplikacijo, sparili telefon in avtodom in kar naenkrat smo preverili, koliko plina še imamo, s čim bomo hladili pijačo v hladilniku, greli potovalno hiško, pogrešali pa smo, da bi lahko kar izza mizice prižigali in ugašali posamezne luči. Novomeščani pravijo, da bodo tudi to zelo kmalu omogočili.
Pomoč na daljavo
Seveda pa se sliši naravnost paradoksalno, da v naše počitnice silimo pametne telefone, a zadeva ima svoj smisel, še posebej če se karavaninga lotevate neizkušeni. Zato pametne rešitve hvalimo.
Ko je torej naš testni avtodom kar na našem telefonu javil napako na vgrajenem prototipnem stranišču, smo poklicali center za pomoč uporabnikom. Ti so naredili nekaj klikov, nato pa nam povedali: “Vidimo vašo težavo, poznamo, zelo blizu ste, pridite!"
Nadaljevali smo torej v Bredo na Nizozemskem, v tovarno Thetford, kjer so nam prototipen, 3D natisnjen sifon s serijskim zamenjali kar avtorji novega sistema.
Stranišče, prha in kuhinja s skupnim odtokom
In za kaj gre pri sistemu Indus? V običajnih avtodomih imamo ločen rezervoar za kuhinjske odplake in kaseto, v kateri zbiramo razgrajena straniščna “sporočila”, oba rezervoarja tudi praznimo posebej, ločeno. Moderni avtodomi s sistemom Indus pa ti dve vsakdanji opravili olajšajo z združenim sistemom za vse tekoče odplake. Sistem je velika revolucija tudi za proizvajalce avtodomov in se uvršča na spisek smernic, ki se ta hip dogajajo v avtodomarski panogi. Sistem indus ne samo bistveno olajša uporabo avtodoma, kar zadeva vse tekoče stvari, ampak je dober tudi za okolje.
Slovenska reciklaža italijanske plastike
Preizkušeni prototipni avtodom je demonstriral tudi uporabo recikliranih materialov. Uporabljene plastenke in že prebrane časopise so namreč v Novem mestu uporabili v obliki kompozitnih distančnikov v dvojnem dnu tega avtodoma. Kot kaže, je zadeva zrela za serijsko proizvodnjo.
V modernih avtodomih potrebujemo asistenčne sisteme!
V Avtomobilnosti smo z avtodomom na cesti prebili 73 ur in lahko rečemo, da je ozko grlo avtodoma prav kombi, na katerem so v Adrii zasnovali ta avtodom. Nekdanji ducato ima sicer dober motor, ki se v kombinaciji s kar devetstopenjskim samodejnim menjalnikom dobro prilagaja razmeram na cesti in težavam, ki jih povzroča velika masa avtodoma. In posledica je bila ugodna poraba, 10,2 litra na 4200 kilometrov dolgi poti. Zakaj pravimo ozko grlo? Zato, ker je petnajst let stari ducato izgubil sled z moderno tehniko. Smo leta 2021 in v modernem kombiju lahko pričakujemo aktivni tempomat in pa tudi sistem centriranja na sredini voznega pasu, to je nekaj, kar pri avtodomu na avtocesti resnično lahko naredi razliko, in to sta dva sistema, ki smo ju tokrat res pogrešali. In takšna tablica pač ni nekaj, kar lajša vožnjo, jo kvečjemu komplicira.
Prenosne baterije in sončne celice
Je pa vse večja težnja po večji energijski samozadostnosti. V korist bolj svobodnemu potovanju se moderni avtodomi ponašajo s sončnimi celicami na strehi, vse bolj pa postajajo popularne prenosne baterije. Lahko so takšne, večje ali manjše kocke, zasledili pa smo tudi možnost uporabe enakih baterij, kakršne recimo uporabljamo pri domačih vrtnih opravilih. Tudi gorivne celice smo zasledili v Düsseldorfu, a v drugačni funkciji, kot jih večkrat omenjamo v Avtomobilnosti.
Električni avtodomi (ta hip) nesmiselni
Splošne smernice kažejo tudi v smer elektrifikacije, ki pa seveda zaradi velike mase in potrebe po dobri izkoriščenosti prostora v bivalne namene nekako ne kažejo, da bi lahko vozili električne avtodome. V Düsseldorfu smo tudi tokrat gledali takšen prototip, a preprosto smisla v tem ni. Saj se ne bomo ustavljali vsakih 80 kilometrov in polnili baterije, to ne gre skupaj z idejo svobodnega potovanja. Pa tudi kampov, ki bi zmogli čez noč napolniti večje število električnih avtodomov, ni.
V članku zgoraj si lahko ogledate daljšo videoreportažo o smernicah v avtodomarstvu iz oddaje Avtomobilnost, v katerih smo gostili tudi tehnično podkovane goste, ki so nam razložili bistvene prednosti najnovejših sistemov in tehnologij, ki jih vgrajujejo v nove avtodome.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje