Servisiranje avtomobilov je velik posel že od samega začetka avtomobilske industrije. Raste skupaj z avtomobilsko industrijo, z novimi tehnologijami v avtomobilih in seveda s številom avtomobilov na cesti.
Po podatkih Združenja evropskih proizvajalcev vozil (ACEA) naj bi bilo v Evropi 250 milijonov samo osebnih avtomobilov, v avtomobilski industriji pa je zaposlenih 12,7 milijona Evropejcev. Posredno in neposredno. Večji del je namreč zaposlen v verigi storitvene dejavnosti, torej tudi servisne dejavnosti. In večji del je zaposlenih pri neodvisnih serviserjih.
Trgu neodvisnih serviserjev veliko pozornosti posvečajo tudi pri avtomobilskih znamkah. In vanj posegajo. Avtomobili so v Evropi v povprečju stari 11 in še nekaj let. V Sloveniji nekaj manj, ampak bistven je podatek, da se število avtomobilov v starosti tri in pet let, se pravi starosti, ko postanejo zanimivi za vzdrževanje in servisiranje pri nepooblaščenih serviserjih, znatno povečuje. To so ugotovili tudi pri Renaultu.
Neodvisni serviserji prevzemajo trg
Oliver Pontreau, direktor prodaje pri podjetju Motrio, je za Avtomobilnost povedal: "Tržna deleža pooblaščenih servisov in neodvisnih servisov sta bila pred 20 leti enaka. Zdaj imajo pooblaščeni servisi le 30 odstotkov, 70 odstotkov pa neodvisni."
To pomeni, da bodo pooblaščeni servisi avtomobilskih znamk v nekaj letih v Evropi izgubili 20 odstotkov posla, okrepile pa se bodo servisne delavnice, ki vzdržujejo avtomobile vseh znamk. Prav posel z vsemi znamkami zdaj mika kar same avtomobilske znamke.
Vse glasnejši v tem pogledu postaja konglomerat Stellantis, kolegi iz Renaulta jih večkrat spomnijo, da so sami spremembo razmer zaznali že pred dvajsetimi leti. In takrat so pod svoje okrilje vzeli milansko podjetje Motrio. Motivi pa niso bile zgolj ugotovitve finančnih analitikov, razlogi so bili že takrat, s krizo covid-19 pa so postali samo še bolj očitni.
Guy-Oliver Ducamp, direktor pri Motriu pravi: "Žal prodamo vse manj novih avtomobilov. Hkrati ljudje na leto prevozijo vse manj kilometrov. To pomeni, da stare avtomobile obdržijo dlje časa. Če vozimo manj, avto zdrži dlje. Treba ga je vzdrževati, vendar ga imamo šest, sedem, osem let. Prej ni bilo tako."
Eno so servisne storitve, pri teh Motrio meri še zlasti na vozila, stara okoli deset let, vse večji posel pa Renault vidi v prodaji rezervnih delov, ki jih prodajo pod svojo trgovsko znamko Motrio. Bežen vpogled v ponudbo smo dobili na AMZS-jevem poligonu na Vranskem, lokacijo so seveda izbrali zaradi novosti v ponudbi, zaradi pnevmatik.
Pontreau pravi: »Ne tekmujemo z najboljšimi, to je druga kategorija. Izdelke smo z neodvisnim partnerjem testirali na jugu Francije in na Švedskem. Celoletne pnevmatike so se na snegu odlično obnesle.«
Vprašali smo ga tudi, kakšna je cena v primerjavi s ceno najboljših gum? »Konkurenčni smo, za od 5 do 10 odstotkov cenejši od vodilnih blagovnih znamk. Gume niso poceni, toda izdelek je res dober in ima najugodnejšo ceno.«
V Avtomobilnosti smo naredili tudi pogovor z direktorjem Motria Guy-Oliverjem Ducampom, ki nam je med drugim razkril, da bodo zaradi dobrih izkušenj tesno sodelovali tudi s slovenskimi raziskovalci. Slovenija je v očeh vodstva Motria v digitalnem svetu zelo napredna. Vabljeni k ogledu video prispevka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje