Proizvajalci vrhunskih avtomobilov so med največjimi porabniki aluminija, ki stane več kot jeklo, a je lažji. Za razliko od masovnih proizvajalcev lahko za izdelavo vozila uporabijo več aluminija, saj svoje izdelke prodajajo po višjih cenah. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Proizvajalci vrhunskih avtomobilov so med največjimi porabniki aluminija, ki stane več kot jeklo, a je lažji. Za razliko od masovnih proizvajalcev lahko za izdelavo vozila uporabijo več aluminija, saj svoje izdelke prodajajo po višjih cenah. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Poplava pri dobavitelju aluminija, podjetju Novelis, pomeni, da bo Jaguar Land Rover do konca leta izdelal manj avtomobilov, kot je bilo načrtovano, je vlagateljem pojasnil finančni direktor JLR-ja Richard Molyneux. Enako težavo pri dobavi karoserijskih delov iz aluminija imajo tudi pri Porscheju, kjer so znižali napoved letošnjih prihodkov.

"Pomanjkanje ključnih materialov bo omejilo našo proizvodnjo do konca tega četrtletja, enako pričakujemo tudi v naslednjem," je dejal Molyneux.
Vzrok za težave so poplave, ki jih je povzročilo močno julijsko deževje, ki je ustavilo proizvodnjo v tovarni Novelis v Sierru v Švici. Zaprta je tudi tovarna v lasti drugega dobavitelja aluminija, Constellium. Tako Novelis kot Constellium imata med svojimi strankami tudi podjetje JLR.

"Naredili bomo vse, da zagotovimo, da nam to ne bo preprečilo doseganja ciljev. Naša ekipa za industrijske operacije je zelo dobra pri iskanju alternativnih virov, pri tem pa izkoriščamo tudi ekosistem skupine Tata," je dejal Molyneux. JLR je že leta del indijske skupine Tata.

Jaguar Land Roverjeva vozila range rover in range rover sport SUV ter drugi glavni modeli znamke so sestavljeni iz aluminija. JLR letno porabi okoli 180.000 ton te priljubljene kovine v avtomobilski industriji.