Predlagatelji so prepričani, da bi z novim načinom oglaševanja zagotovili, da bodo okoljske informacije dobro vidne. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Predlagatelji so prepričani, da bi z novim načinom oglaševanja zagotovili, da bodo okoljske informacije dobro vidne. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tako kot so morala farmacevtska podjetja v nekem trenutku del svojega oglasa nameniti nekomu, ki izjavi "posvetujte se z zdravnikom in farmacevtov," so morali tudi avtomobilski prodajalci del svojega oglasnega prostora odstopiti ekološki tematiki.

Ker se je ekološki drobni tisk, v katerem nam proizvajalci sporočajo stopnjo onesnaževanja njihovih avtomobilov, izkazal za neuspešnega, je prišlo do sprememb.

Manj nepotrebnega besedila

Med pomembnimi nalogami, ki so si jih zadali pri Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, je bila ureditev oglaševanja avtomobilov glede na okoljsko politiko. Njihov predlog je bil, da bi se pri oglaševanju omejili na najnujnejše informacije. To so emisije CO2 in poraba goriva, ker jih zahteva evropska direktiva, črtale pa bi se neobvezne klavzule in večina drugih neobveznih emisij.
V oglasih so si zaželeli predvsem manj nepotrebnega besedila. 20 odstotkov oglasne površine bi se spremenilo na 10 odstotkov, pri čemer bi klavzule nadomestili z logotipom mojzrak in navedbo spletne strani mojzrak.si.

Klavzule bi nadomestili z logotipom mojzrak in navedbo spletne strani mojzrak.si. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Klavzule bi nadomestili z logotipom mojzrak in navedbo spletne strani mojzrak.si. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Predlagatelji so prepričani, da bi z manj besedila omogočili, da bodo okoljske informacije dobro vidne (ker bo manj besedila).

Po namig na posebno spletno stran

V Avtomobilnosti smo preverili, kaj se nam obeta. Ali bomo v oglasih res dobili le namig, kje bomo dobili te podatke. Portal Mojzrak.si naj bi postal javna točka, kjer bomo kupci izvedeli vse tovrstne okoljske podatke, na enem mestu za vse znamke, torej bo to koristno tudi za primerjavo. V televizijskih oglasih si torej kmalu lahko obetamo podoben stavek, kot ga slišimo v farmacevtskih oglasih: “Podrobne podatke o stroških vožnje in neželenih izpustih vam ponujamo na spletni strani mojzrak.si.”

Usklajena ideja slovenskih avtomobilskih uvoznikov in ministrstva za okolje je bolj ali manj enaka evropskim idejam. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Usklajena ideja slovenskih avtomobilskih uvoznikov in ministrstva za okolje je bolj ali manj enaka evropskim idejam. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tematika je vsekakor zrela za prenovo vsepovsod po Evropi, in v vseh panogah. Z marcem smo recimo dobili nove energijske nalepke za hladilnike, pomivalne stroje, televizorje, s prvim majem tudi za gume. Skratka, nič več plusov, po novem samo A, B, C ali D, zraven pa koda QR s povezavo do spletnega mesta z več podatki.

Še več podrobnosti o pomembni novosti za kupce pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.