Od Citroëna slišimo, da je berlingo tudi danes vozilo, ki je ustvarjeno naravnost za Slovence. Do danes so jih prodali že več kot 20 tisoč. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Od Citroëna slišimo, da je berlingo tudi danes vozilo, ki je ustvarjeno naravnost za Slovence. Do danes so jih prodali že več kot 20 tisoč. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Berlingo je eden najbolj pomembnih avtomobilov v Citroënovi ponudbi in eden najbolj pomembnih predstavnikov svojega segmenta.

Glavna dela njegovega pogona sta elektromotor s 100 kilovati moči in 260 Nm navora ter litij-ionska baterija, ki ima kapaciteto 50 kilovatnih ur. Po tovarniških podatkih lahko ta avto z enim polnjenjem prevozi do 280 kilometrov. Največja hitrost električnega berlinga je 150 kilometrov na uro.

Polnjenje baterije na domači vtičnici traja od 15 do 24 ur, z uporabo 7,4-kilovatnega polnilnika se čas polnjenja skrajša na sedem ur in pol. Na javni polnilni postaji pa se baterija napolni v petih urah. Možno pa je tudi hitro polnjenje na polnilnici z močjo do 100 kilovatov. Desetminutni postanek naj bi zadostoval za naslednjih 100 kilometrov vožnje.

Berlingo je leta 1996 ustanovil nov avtomobilski segment in vse odtlej je zelo priljubljen tudi pri nas. Na voljo je potniški električni berlingo in petsedežni dizelski berlingo iz tovornega programa s pregradno mrežo za zadnjimi sedeži. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Berlingo je leta 1996 ustanovil nov avtomobilski segment in vse odtlej je zelo priljubljen tudi pri nas. Na voljo je potniški električni berlingo in petsedežni dizelski berlingo iz tovornega programa s pregradno mrežo za zadnjimi sedeži. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

V ponudbi ostaja tudi dizel

V Sloveniji pa se petčlanskim družinam, ki iščejo velik prtljažnik, ni treba odpovedati niti dizelski izvedenki. Izberejo lahko berlingo N1 – torej tovorni berlingo – in tega še poganjajo klasični motorji. Pri Citroënu pravijo, da je ta ohranil vse prednosti enoprostornega vozila.

Za osnovno različico električnega berlinga brez vključene subvencije v višini 4500 je treba odšteti 31.500 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Za osnovno različico električnega berlinga brez vključene subvencije v višini 4500 je treba odšteti 31.500 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Gre namreč za petsedežno tovorno vozilo, ki ima tovorni prostor po pravilih kategorije N1 od potniškega ločen s pregradno steno. Pregradna stena omogoča, da tovor naložimo vse do strehe in s tem ne ogrozimo varnosti potnikov v avtomobilu. Zelo pomembno je, da v tako vozilo še vedno lahko namestimo tri otroške sedeže v vrsto s pomočjo isofix pritrdišč.

Na izbiro sta dve različici 1,5-litrskega turbodizelskega motorja z močjo 73- ali 96-kilovatov moči. Poleg ročnega je na voljo tudi osemstopenjski samodejni menjalnik.

Električnega in berlinga N1 so nam na predstavitvi bolj podrobno predstavili Citroënovi strokovnjaki. Vabljeni k ogledu video prispevka iz oddaje Avtomobilnost.