Manj znano je, da se motociklistična industrija že več kot dobro desetletje intenzivno ukvarja z vprašanjem, kdo se bo v prihodnosti še vozil z motorjem? Če potegnemo vzporednico z avtomobilsko industrijo, ki se je prav tako znašla pred največjimi izzivi v zadnjih letih, pa je problem motoindustrije v temeljih zahtevnejši.
Premiki tudi na dveh kolesih
Z avtomobili se bomo v družbi še lep čas premikali, morda avtonomno, morda s pomočjo vodika ali mikroorganizmov, a za industrijo je v smislu preživetja in današnjih naložb za prihodnost vendarle jasno, da bodo avtomobili tudi čez 50 let še vedno potrebno in zanimivo prodajno blago. Tudi za motocikle je jasno, da bodo v taki ali drugačni obliki zagotovo preživeli, a s pomembno razliko, da vsaj tisti, ki po namenu in rabi niso namenjeni delu ali nujnim dnevnim migracijam in torej bolj sodijo na polje prostega časa in zabave, v zadnjih letih na trgu izgubljajo sapo.
Izhodiščna teza v oddaji Avtomobilnost je bila pogled v asistenčne sisteme v motociklih, ki pomagajo vozniku, v prihodnje pa utegnejo prevzeti nadzor nad motociklom.
Izlet v ozadje motoindustrije nas je pripeljal na začetek debate, v kateri smo se podali na pot razmisleka, ali je motocikel, kot ga poznamo ali bolje, kot smo ga poznali do zdaj, preživet koncept ali pa gre le za evolucijo, ki bo sicer spremenila obliko, ne pa bistva in bo tisto, kar motorist na motorju išče, je iskal, bo iskal, ostalo tudi v novem svetu popolnoma nedotaknjeno.
Motocikel bo poznal človeka
"Človek in motor se bosta povezala tako, da bo motor vozniku povedal, kako naj vozi. Motor bo poznal njegove motoristične veščine, glede na različne podatke iz meritev v telesu bo prepoznal voznikovo počutje ter mu svetoval manevre ali pa bo vozil kar sam. Nesreč ne bo več. Kdaj se bo to zgodilo, ne vemo, kot ne vemo, ali si motoristi sploh željo, da bo motor vozil sam," se sprašuje Andrej Brglez, ki se je posvetil vprašanju, kaj zmore odlično asistenčno opremljen motocikel leta 2021?
PVA Senzorji, procesorji in druga digitalna možganska oprema je postala v zadnjih letih tako odporna na mehanske in druge obremenitve, da so se asistenčnim sistemom na stežaj odprla vrata tudi v svet motociklov. ABS, cornering ABS, ACS, ACC ... Spisek asistenčnih sistemov gre v neskončnost. So lahko vozniki zato manj pametni?
"Pameti in izkušenj ni nikoli preveč," pravi Brglez, zato poziva vse motoriste, da izkoristijo tudi take možnosti kot je že tradicionalni dogodek Motoristi za motoriste, ki ga organizira Zavarovalnica Triglav in je za udeležence brezplačen. Danes ima torej motocikel veliko asistenčnih sistemov, ki jih najdemo zgolj v najbolje opremljenih avtomobilih ‒ ima tudi na primer prilagodljivi tempomat. Se pravi, da motocikel sam zavira, sam pospešuje in samodejno ohranja varnostno razdaljo do vozila spredaj. Zanimiv je tudi sistem MSC, po avtomobilsko ESP, ki sodeluje s kombiniranim zavornim sistemom in sistemom proti zdrsu pogonskega kolesa. Sistemov, ki so se naselili v motocikle je torej veliko, vprašanje pa je, ali so spremenili način vožnje ter do kakšne mere in na kakšen način, pa ostaja še vedno odprto.
Brglez je zelo natančno delovanje določenih sistemov, ki jih moderen motocikel danes mora imeti, razložil v videoprispevku v oddaji Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje