Komisija ugotavlja, da je treba pri inovativnih rešitvah opredeliti, kakšna je vloga avtomobila v mestu in učinek mestnega prevoza na okolje. Foto: EPA
Komisija ugotavlja, da je treba pri inovativnih rešitvah opredeliti, kakšna je vloga avtomobila v mestu in učinek mestnega prevoza na okolje. Foto: EPA
V Bruslju nameravajo leta 2007 izdati tudi zeleno knjigo o mestnem prometu, v kateri bodo v sodelovanju z mesti in s preostalimi partnerji opredelili koristi, ki jih prinašajo ukrepi na lokalni ravni. Foto: EPA
BMW hydrogen 7
Slovenska prestolnica je v okviru pobude CIVITAS vključena v projekt CIVITAS MOBILIS, v katerem sodelujejo še Toulouse (Francija), Debrecen (Madžarska), Benetke (Italija) in Odense (Danska). Foto: BMW

Glavni namen komisije je razvoj alternativne oblike prevoza v mestih, s čimer bi zmanjšali prometne zastoje in onesnaževanje ter spodbudili k racionalnejši porabi energije.

Srečanja, na katerem so razpravljali o vlogi, ki jo lahko mesta odigrajo pri doseganju trajnostne mobilnosti v Evropi, se je udeležilo več kot 200 predstavnikov mest, med njimi je bila tudi delegacije iz Ljubljane.

Evropski komisar za promet in podpredsednik Evropske komisije Jacques Barrot je spet izrazil podporo mestom, ki si prizadevajo zagotoviti boljši mestni prevoz za evropske državljane. "Rad bi pomagal mestom pri reševanju težav na področju prevoza in pri izboljševanju kakovosti življenja njihovih meščanov," je še povedal Barrot.

Mesta, ki sodelujejo v programu CIVITAS, uvajajo inovativne rešitve pri načrtovanju ter upravljanju prometa, tako da uporabljajo nove tehnologije za povečevanje učinkovite porabe energije in alternativna goriva. Evropska komisija je v okviru programa CIVITAS doslej namenila 100 milijonov evrov za sofinanciranje tovrstnih projektov v 36 evropskih mestih. V 19 so projekte že končali, v 17 - tudi v Ljubljani - pa se bodo končali do 2009.

Komisija namerava po letu 2007 izbrati še več mest, ki bi sodelovala v programu CIVITAS, predvsem iz novink in kandidatk za članstvo v EU-ju. V njih je namreč mogoče opaziti skokovit porast osebnih avtomobilov in upad uporabe javnih prevoznih sredstev - lokalnim oblastem je tako treba pomagati pri razvijanju in preizkušanju strategij, s katerimi bi ohranile trenutno razširjene navade ljudi, da uporabljajo javni prevoz, kolesarijo in pešačijo.